برنامه نویسی ASMR چیست ؟

اگر برنامه نویس یا نویسنده هستید حتما براتون پیش اومده که گاهی وقت ها توی سکوت کامل فقط تایپ کردید و از صدای کیبورد بینهایت لذت بردید , من هم که الان دارم این متن رو مینویسم , از صدای کیبورد لذت میبرم . معمولا به مورمور شدن و احساس کردن موج لذت بخش توی سرشانه ASMR میگن که برای هر کسی میتونه هر چیزی باشه , ولی معمولا برای برنامه نویس ها این لذت توی صدای کیبورد پیدا میشه .. .

موضوع چیه ؟

میخوام درباره برنامه نویسی به سبک ASMR صحبت کنم و اگر بخوام در کل ASMR رو توضیح بدم معمولا وقتی ما در حین استفاده کردن از چیزی یک حس لذتی رو احساس میکنیم که معمولا هم به اون اعتیاد پیدا میکنیم ( به شوخی ) ASMR میگیم .

برنامه نویس ها چون خیلی با کیبورد سر و کار دارن معمولا به صدا و اون حس تایپ کردن اعتیاد پیدا میکنن و ازش لذت میبرن . میشه گفت که تایپ کردن ASMR برنامه نویس هاست و این داستان وقتی شدید تر میشه که کیبورد از حالت عادی به مکانیکی تبدیل میشه ? .

من خودم از وقتی کیبورد مکانیکی گرفتم فهمیدم که این حس رو دارم و دیگه نتونستم ازش دل بکنم . حالا که میدونیم این حس چیه و چرا برنامه نویس ها این حس رو دارن بریم سراغ اینکه برنامه نویسی به سبک ASMR چیه و چرا حال میده . . .

سبک ASMR

برنامه نویسی به سبک ASMR سبکی هست که توی اون در سکوت کامل فقط مشغول به تایپ کردن میشین و از صدای کیبورد لذت میبرید .

ایده این نوع برنامه نویسی زمانی بوجود اومد که یکی از برنامه نویس هایی که یوتیوبر بود بعد از دیدن اینکه غذا رو به این سبک فیلم برداری میکنن و صداشو ظبط میکنن ( خداروشکر که این دوران تموم شد ) به فکرش میرسه که ویدئو ظبط کنه و توی اون از کیبوردش فیلم بگیره و لایو شروع به کد نویسی کنه !

این ایده گرفت و تصویری که بالا دیدید صحنه ای از فیلم این آقا هستش .

البته الان بیشتر سبک فیلم برداری و ویدئو سازی هستش ولی شما میتونید توی حس و حال خودتون این سبک رو پیاده کنید .

این ویدئو هم یکی از ویدئو هایی هست که ایشون ظبط کرده و یه بازی اسنک رو با پایتون مینویسه .. شاید براتون جالب باشه .

https://youtu.be/Wlu4MsBnjuk

نتیجه گیری

در کل دوست داشتم با این نوع از برنامه نویسی آشنا بشید و اگر دوست دارید که من خودم این مدلی ویدئو ظبط کنم حتما بهم بگید . نظرتون رو درباره این مطلب بنویسید و ایراد ها رو بگید .


سالم و سلامت باشید . . .