چطوری از یه انیمه بین تبدیل به منتقد انیمه شدم


اولین انیمه ای که من دیدم انیمه ناروتو بود که احتمالا خیلی از شماها هم این انیمه رو دیدید بعد از انیمه ناروتو من سری بعدی ناروتو یعنی انیمه ناروتو شیپودن رو دیدم و درواقع من با انیمه ناروتو تبدیل به یه انیمه بین شدم

من به مرور زمان انیمه های بیشتری رو دیدم که چندتاشون رو اینجا مثال میزنم:(انیمه وان پیس)(انیمه حمله به تایتان)(انیمه مرد تک مشتی)(انیمه شیطان کش)(انیمه دفترچه مرگ)(انیمه دیجیمون)(انیمه بوروتو که هرگز مثل انیمه های ناروتو و ناروتو شیپودن نمیشه) و تعداد زیادی انیمه دیگه که اسم اونا رو یادم نیست اینو گفتم تا نگید من انیمه ندیدم و نمیتونم درمورد انیمه و طرفداران انیمه قضاوت کنم من خودم یه انیمه بین بودم و کاملا دنیای انیمه رو میشناسم و مناسب ترین فرد برای نقد انیمه خودم هستم

چون من خودم هم انیمه میبینم و انیمه جزء علایق و سلایق من هم حساب میشه وقتی که اولین نقد انیمه رو در ویرگول نوشتم نمیتونید به من بگید دارم به علایق و سلیقه های شما توهین میکنم😎

داشتم میگفتم که من همینطوری به انیمه دیدن ادامه دادم تا اینکه تو یه وبلاگ طرفدار انیمه نقد کوتاهی درمورد انیمه ناروتو شیپودن دیدم و متوجه برخی نکات مخفی و نامناسب در این انیمه شدم اما باز هم به دیدن انیمه و بقیه انیمه ها ادامه دادم و یه روز که کلمه انیمه حمله به تایتان رو در گوگل سرچ کردم یه مقاله از اندیشکده مطالعات یهود دیدم در نقد انیمه حمله به تایتان که این انیمه رو نقد کرده بود و به ارتباط شخصیت های انیمه حمله به تایتان با جنگ جهانی دوم و قوم یهود اشاره کرده بود این مقاله باعث شد من بدون دقت به محتوای انیمه ها اونا رو تماشا نکنم و بخوام که درمورد نکات مخفی انیمه ها بیشتر بدونم

مدتی بعد من دنبال نقد انیمه های مختلف در گوگل میگشتم و به شکل اتفاقی یه مقاله نقد انیمه از سایت ای نقد رو دیدم اون موقع نمیدونستم این سایت انیمه نقد میکنه من شروع کردم به جستجو بین مقاله های نقد انیمه ای نقد و یه مقاله دیدم که اسمش نکات مثبت و منفی صنعت انیمه بود اینم ادرس https://inaghd.ir/anime/ اون مقاله من برای اینکه بقیه انیمه بین ها و اوتاکو ها رو اگاه کنم شروع کردم به درست کردن پست از اون مقاله در ویگسون و تونستم خیلی ها رو اگاه کنم ولی این وسط از فحاشی های اونایی که خودشون رو اوتاکو میدونستن هم بی نسیب نموندم و صدها کامنت توهین و فحاشی از طرف اوتاکو های افراطی به سمت من روانه شدن البته از حق نگذریم من چندتا اوتاکو و انیمه بین با ادب هم دیدم که کاملا محترمانه با من بحث کردن و پاسخ دادن

دوستان عزیزی که این متن رو میبینید من فقط میخوام انیمه نقد کنم و نمیخوام به شما ازار برسونم واکنش شما دربرابر یه نقد نباید توهین باشه بهترین کاری که شما میتونید انجام بدید اینه که کاملا منطقی با من بحث و گفتگو کنید به دور از توهین و فحاشی چون توهین و فحاشی اصلا کار خوبی نیست🤌

توهین و فحاشی یه گناه محسوب میشه و زمانی که بمیریم و بریم اون دنیا باید بخاطر توهین و فحاشی هایی که کردیم جواب پس بدیم و مطمئنا تقاص توهین و فحاشی ها رو هم پس خواهیم داد باید در مواجهه با یه نقد شما کاملا منطقی و محترمانه بحث کنید اینطوری از شما به عنوان یه ادم با ادب و باسواد یاد میشه 👏

اینم چندتا شعر درمورد لزوم رعایت ادب

از خدا خواهیم توفیق ادب
بی ادب محروم ماند از لطف رب
بی ادب تنها نه خود را داشت بد
بلکه آتش در همه آفاق زد(سعدی)

از بی ادبی کسی به جائی نرسید
درّیست ادب به هر گدائی نرسید
(فردوسی)

با ادب باش که تکلیف جوانان ادب است
فرق مابین بنی آدم و حیوان ادب است

راحتِ روح زنان، زینت مردان ادب است
با ادب باش که سرمایه خوبان ادب است

آیه آیه همه جا سوره قرآب ادب است
گر تو خواهی که دلت در دو جهان شاد شود

هه کس از سخنت خرم و دل شاد شود
خاطرت یک سره از رنج و غم آزاد شود

با ادب باش که سرمشق جوانان ادب است
آیه آیه همه جا سوره قرآب ادب است

بی ادب می شود از فیض الهی محروم
خویش را می کند از جهل و شقاوت معدوم

از احادیث و روایات به ما شد معلوم
شرف و منزلت مرد سخندان ادب است

آیه آیه همه جا سوره قرآن ادب است
گشت از علم و ادب، مذهب اسلام، عیان

عشق بازی و جوانی و شراب لعل فام
مجلس انس و حریف همدم و شرب مدام

ساقی شکر دهان و مطرب شیرین سخن
همنشینی نیک کردار و ندیمی نیک نام

شاهدی از لطف و پاکی رشک آب زندگی
دلبری در حسن و خوبی غیرت ماه تمام

بزمگاهی دل نشان چون قصر فردوس برین
گلشنی پیرامنش چون روضهٔ دارالسلام

صف نشینان نیک خواه و پیشکاران با ادب
دوستداران صاحب اسرار و حریفان دوست کام

بادهٔ گلرنگ تلخ تیز خوشخوار سبک
نقلش از لعل نگار و نقلش از یاقوت خام

غمزهٔ ساقی به یغمای خرد آهخته تیغ
زلف جانان از برای صید دل گسترده دام

نکته دانی بذله گو چون حافظ شیرین سخن
بخشش آموزی جهان افروز چون حاجی قوام

هر که این عشرت نخواهد خوشدلی بر وی تباه
وان که این مجلس نجوید زندگی بر وی حرام

(حافظ شیرازی)

تمام.