کدون حیوونو بیشتر دوست داری ؟

سلام

امیدوارم عاشق باشید چه شاد چه غمگین

من بچه که بودم هرکی ازم میپرسید چه حیوونیو بیشتر دوست داری با قدرت میگفتم شیر نر تازه شیرم نه فقط شیر نر.🤭 حتی شخیصیت کارتونی مورد علاقه ام هم سیمبا بود، تازه کتابشم داشتم .

سیمبا بر فراز تپه پراید
سیمبا بر فراز تپه پراید

نمیدونم چرا شاید مجذوب شکوه و قدرتش بودم با اون یال و کوپال .

یال
یال
کوپال
کوپال

اخه یال کوپالشونو ببین

عمو بزرگم هر وقت این جوابو میشنید میگفت ولی فیل که قوی تره عمو جون 😡 از این حرفایی که بزرگتر ها میزنن تا از بچه ها حرف بکشن 😒 اما من که انگار با این حرف به معشوقم حمله شده بود با کلی استدلال های بچه گانه سعی در نفی حرف عموم داشتم . البته جدیت بیش از حد من باعث خنده جمع هم میشد.😃

یکم که بزرگ تر شدم یه بار با پسر عمو هام رفته بودیم کتابخونه به یه کتاب برخوردم با عنوان (تاریخ مبارزه شیر و ببر در کلوزیم) با خودم گفتم مگه کتاب از این بهترم داریم 😍😍😍 با کلی نقاشی های عالیییی 😍 من که با یقینی وصف ناپذیر میگفتم معلومه شیر برنده میدون جنگه یهو شوکه شدم 😳دیدم ببر ها در اکثر مبارزات پیروز میدون بودن.😭😭😭

مبارزه ببر و شیر در کلوزیوم
مبارزه ببر و شیر در کلوزیوم
مبارزه ببر و شیر در کلوزیوم
مبارزه ببر و شیر در کلوزیوم


آه احسان شیر نرت 😭😭😭

بعد از اون شکست عاطفی که از شیر های نر خوردم همیشه دنبال یه جایگزین میگشتم.

تا به حال رسیدم الان هرکی ازم اون سوالو بپرسه بهش با عشق میگم انسان ☺️

«انسان» چه کلمه غریب و آشنایست .

شاید چون خداوند انسان را بر صورت خویش آفریده است .

«ان الله خلق آدم علی صورته»

شایدم چون تنها موجود مختاره.

یا چون میتونه تمام صفات الهی رو در اوجشون در خودش متبلور کنه.

احتمالا به خاطر همش اما خودم دلیل اصلیشو عشق میدونم چون تنها موجودیه که عاشق میشه ، آره من انسان را دوست میدارم چون تنها او و خالقش عاشق میشوند.

آسمان بار امانت نتواست کشید

قرعه کار به نام من دیوانه زدند

این همون آسمونیه که نتونست بار امانت الهی (عشق) رو بکشه
این همون آسمونیه که نتونست بار امانت الهی (عشق) رو بکشه


«إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا»

ما بر آسمانها و زمین و کوههای عالم (و قوای عالی و دانی ممکنات) عرض امانت کردیم (و به آنها نور معرفت و طاعت و عشق و محبّت کامل حق یا بار تکلیف یا نماز و طهارت یا مقام خلافت و ولایت و امامت را ارائه دادیم) همه از تحمّل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند و انسان (ناتوان) آن را پذیرفت، انسان هم (در مقام آزمایش و اداء امانت) بسیار ستمکار و نادان بود (که اکثر به راه جهل و عصیان شتافت).

آری من انسان را دوست دارم چون عشق را دوست دارم.❤️

دعتتون میکنم این تیتراژ ابتدایی مستند انسان رو با صدای سالار عقیلی و شعر مولانا ببینید:https://www.aparat.com/v/HIWXV

https://www.aparat.com/v/HIWXV