فلسفه و سینما

سلام!

این اولین پستی هست که انتشار میدم و ترجیح دادم موضوع فیلمی که اخیرا ازش لذت بردم باشه!

Mari And Max 2009

اعتبار

  • انیمیشن ها به ویژه سبک استاپ موشن اغلب برای قشر کودک و خردسال جوامع تهیه و به مرحله انتشار میرسه...
  • محدود انیمیشن هایی با رده سنی بزرگسال وجود داره که انیمیشن مری و مکس یکی از اونهاست.
پیچش فلسفه ، خداشناسی ، اجتماع ، فوبیا ها و هنجار های گوناگون و با دیالوگ های خارق العاده نتایج خیره کننده ای هم برای این اثر به ارمغان آورده :



هدف ساخت

هدف اصلی داستان میشه گفت پرداختن به سندروم های ناشناخته ای که نیازمند درک و حل مشکل هستند باشه .

اما دیالوگ هایی درباره اجتماع و همچنین اشاره به سیستم ارتباطی غیر دیداری (انیمیشن زمان حال رو بررسی به پیامک ها و فضای مجازی اشاره ای نداره و به ارتباط نامه ای می پردازه !) میکنه...

تمامی اتفاقات داخل فضای تم و سبک سیاه و سفید سپری میشه که کمک میکنه تا مخاطب کامل وارد دنیای استاپ موشنی و کارتونی فیلم بشه.

به موضوعاتی از جمله افسردگی ، مصرف دخانیات ، ضعف های جنسی اشاره مستقیم میشه که باعث جدا شدن رده سنی از کودکان و خردسالان زیر ۱۰ سال باشه.
مکس
مکس

دیالوگ های ماندگار

مکس:

من همیشه ته دلم آدمها رو دوست دارم
اما نمیدونم چرا اونا هیچوقت این رو نفهمیدن …
آخه من واسشون هیچ سودی ندارم ، واسه همینه که هیچ دوستی ندارم!
من با فیزیکدان مورد علاقم موافقم ! دو تا چیز تمومی نداره ، کائنات و حماقت انسان ...
تو یه کرم نیستی که اونو به دنیا بمالی و همه ی چین و چروک هاش رو از بین ببری...
من تو یک خانواده ی فرهنگی به دنیا اومدم واسه همین زیاد کتاب میخونم اما بعد از خوندن کلی کتاب فهمیدم کتاب خوندن زیاد باعث میشه آدم چیزایی رو بفهمه که نباید بفهمه!!
ما خودمون نیستیم که عیب و نقص هامون رو انتخاب می کنیم اونا بخشی از وجود ما هستند و باید باهاشون کنار بیایم.​

پایان؟

نمیخام درمورد داستان کامل توضیحی داشته باشم اما به شما مخاطب عزیز این پست بشدت پیشنهاد میکنم تا ۹۰ دقیقه از وقتتون رو توی دنیای مری و مکس لذت ببرید و به فکر فرو برین !

در پایان ،فیلم با جمله ماندگار نویسنده وت مرفود به پایان میرسه:

ممنون از همراهی تون ، مخلص شما محمد مقدم ?