حجاب هراسی!

یه موضوعی که متاسفانه توی جامعه ی ما خیلی زیاد دیده میشه، حجاب هراسیه. شاید بگید نه حجاب هراسی تو ایران نیست چون حجاب اجباریه!

اما نه!

با اینکه اینجا متاسفانه حجاب اجباریه، حجاب هراسی زیاد وجود داره.



بزارید اول بگم که خودم چجوری ام. من دلیل پوششم اصلا مذهب و دین نیست بلکه دلایل تفکری خودم رو دارم. ترجیحم حجابه اما بازم بخاطر همون دلایل تفکری، خیلی ام حساس نیستم. ترجیحم اینه که شال موهامو بپوشونه اما اگه بزنه بیرون هم مشکل خاصی ندارم. ترجیحم اینه که لباسام آستین بلند باشه اما اگه از لباسی خوشم اومد اما آستیناش کوتاه بود مشکلی ندارم.

همین امروز با هزار بدبختی یکی از عکسای کاملا باحجاب خودم رو گذاشتم پروفایل واتساپم که با یه حجاب هراسی ام مواجه شدم.

حجاب هراسی حتما مسخره کردن یا توهین نیست. همین که یکی حتی از سر خوشحالی بیاد بگه واااای چه باااحجاااااب???? هم حجاب هراسی به حساب میاد چون فرد با حجاب حس میکنه که وای چه آدم خاصیه و داده بهش بیش از حد توجه میشه و ممکنه خجالت بکشه!


تا حالا شده بخاطر حجابت توی کافه ها بد نگات کنن؟ برای منم پیش نیومده چون این برای چادری ها پیش میاد. اما برای چند تا از اطرافیانم که خواستن مثل خیلیا برن کافه پیش اومده.

یا مثلا برای همون چند تا از اطرافیان چادری پیش اومده که رفتن پارک بانوان و شروع کردن به رقصیدن و مسخره بازی و چند تا خانم بهشون گفته بودن شما همونایی نیستین که با چادر وارد شدن؟ انگار که باحجابا نمیتونن هیچ کاری کنن. و اصلا انگار به اونا ربطی داره!



حجاب هیچ کس، نشون دهنده ی اعتقادات اون شخص نیست. این رو من میگم که پایگاه بسیج هم میرم اما تو جمع های کاملا برعکسش هم نشستم و کلا از همه جور آدم با هر پوششی کنارم داشتم. تو خود پایگاه بسیج هستن آدمایی که با اختیار خودشون و بخاطر دلایل اجتماعی حجاب دارن اما اصلا اعتقادی به وجود اسلام ندارن. و هستن آدمایی که حجاب متفاوتی از جمع دارن اما از همشون بیشتر به اسلام اعتقاد دارن!

این حرفا رو امروز زدم چون یه جایی یه کسی میگفت که فقط بیحجاب هراسی وجود داره و تو ایران حجاب هراسی وجود نداره و دنیا خوش به حالشونه و...! با اینکه در اصل هم بیحجاب هراسی وجود داره هم حجاب هراسی. خواستم خود را به عنوان کسی که نه کاملا باحجابه و نه کاملا بی حجاب پس از هردو خبر داره تخلیه بنمایم.

ماچ به کله گرامیتون.