پیشنهادهایی شگفت انگیز برای گذراندن تعطیلات نوروز!

داریم به 13 روز ویژه تعطیلات نوروز نزدیک می شویم، تعطیلاتی طلایی در آغاز سالی جدید که می تواند روحیه و بخش انرژی بخش برای شروعی نو باشد:)

پیشنهادهای متنوعی برای گذراندن این تعطیلات به شما دارم، چراکه در آغاز هر تعطیلات به نحوه گذراندن آن فکر می کنم و در برنامه ریزی برای تعطیلات اندکی با تجربه هستم:)

البته قبل از شروع باید بگویم که این پیشنهادها باید در کنار عید دیدنی ها و گذراندن وقت با خانواده انجام بشه بشه نه به جای اون!

فیلم دیدن

کیه که از دیدن یه فیلم خوب لذت نبره؟! چه ایرانی باشه چه خارجی، چه سینمایی باشه چه سریال. من فیلم دیدن رو به عنوان یه تفریح مناسب در نوروز به شما پیشنهاد می کنم! ولی به جا و به اندازه:) چون دیدن زیاد فیلم حتی اگه شما رو هم خسته نکنه چشماتونو خسته می کنه! پس اندازه رو رعایت کنین!

من خودم چون بیشتر از فیلم اهل کتاب هستم نمی تونم فیلمای زیادی رو بهتون پیشنهاد بدم ولی انیمیشن هایی مثل لوکا، درون و بیرون، شانس و روح رو پیشنهاد می کنم!

کتاب خواندن

به نظر من به عنوان یه کتاب خون، هیچ تفریحی بهتر از خوندن یه کتاب خوب نیست! چه خوبه که عید هم با خوندن رمان ها یا کتاب های روانشناسی هم تفریح کنین و هم چشم تون رو به این دنیا بیشتر باز کنین! اگه کتابخون نیستین هم با خرید کتابای جدید به بهانه سال جدید این خصلت خوب رو در خودتون ایجاد کنین:)

کتابی که من بهتون برای این تعطیلات عید پیشنهاد میدم، کتابایی مثل زمان کاغذی، رین مثل باران، از سرزمین های انگور، دختر قصه گو، زنان کوچک، شاهزاده و گدا، نیکلاس نیکلبی و رابینسون کروزوئه (که عید پارسال خوندم!)، زیبا صدایم کن، بابا لنگ دراز، سرود کریسمس و بیهوشی هست.

یادگیری آنلاین تایپ ده انگشتی

تایپ ده انگشتی یه هنر خیلی پرسود برای شماست! حتی میتونه راه کسب درآمدی برای شما باشه و با سفارش تایپ گرفتن، کسب در آمد کنین. حتی اگر هم قصد کسب درآمد ندارین، خود یاد گرفتن تایپ ده انگشتی تاثیر مثبتی روی همه فعالیت ها تون میذاره، مثلا شمایی که تو ویرگول پست میذاری با تایپ ده انگشتی میتونی در وقتت صرفه جویی کنی :)

من خودم حدود سه سال پیش با فقط چندتا جلسه تایپ ده انگشتی (این یه آگهی بازرگانی نیست واقعیته!)، تایپ دو انگشتی کندم رو به یه تایپ دو انگشتی (ده انگشتی نه دو انگشتی!) نسبتا تند تبدیل کردم و چون به همین قانع هستم و کارم باهاش راه میفته خیلی ادامه اش ندادم:) سرعت تایپم هم حدود 70 یا 80 کلمه است.

اینکه بتونین تایپ ده انگشتی رو آنلاین یادبگیرین خیلی فوق العاده است! چون واقعا راحته و یکی از بهترین سایتا برای این کار هم تایپو هست که شعارش کاملترین سایت تایپ ده انگشتی در ایران هست که با امکانتی که داره دور از ذهن هم نیست!

https://typeo.top/?c=lf55444


خب شما تو تایپو برای هر حرف جلسه هایی رو می گذرونین و در هر جلسه هم یه امار کلی از تایپ تون بهتون میده و اگه به حد نساب امتیاز برسین می تونین برین جلسه بعد. از همه بهتر نمودار گزارش پیشرفت تون هست که واقعا انگیزه بخش میتونه باشه! و همینطور میتونین در یه سری مرحله ها با بازی تایپ ده انگشتی رو یاد می گیرین که خیلی لذت بخشه و باعث میشه اصلا خسته کننده نباشه!

تایپو علاوه بر سرعت تایپ دقت شما رو هم در نظر می گیره و آمار و گزارش دقت رو هم میده. علاوه بر اون می تونین با بقیه هم به صورت آنلاین رقابت کنین!

تازه علاوه بر تایپ فارسی شما می تونین در تایپو تایپ ده انگشتی انگلیسی رو هم یاد بگیرین که خودش یه هنره چون کمتر کسی می تونه انگلیسی رو تایپ کنه! (من خودم به شخصه بر خلاف سرعت تایپ فارسی ام، سرعت تایپ انگلیسی ام به معنای واقعی پایینه!)

باغبونی

بهار فصل شکوفاییه! چه موقعی بهتر از تعطیلات نوروز برای درست کردن یه باغچه؟! گشتن دنبال بذرای مناسب فصل و روش رشد شون و حتی درست کردن یه کتابچه باغبونی و در نهایت کاشتن اونا براتون یه حس فوق العاده به ارمغان میاره!

درس خوندن!

به طور کلی ذات آدمی ترجیه میده کل تعطیلات رو به تفریحات و کارای لذت بخش بگذرونه! ولی اگه مثل من دانش آموزین یا دانشجو، یه زمان کوتاهی رو هم برای انجام کارهای عقب مونده درسی تون در نظر بگیرین:)

مطمئن باشین پشیمون نمیشین و بعد از تعطیلات هم خبری از عذاب وجدان نیست! چون میدونین از همه چی به جا و به اندازه استفاده کردین!

راستی اگه دنبال پلنر نوروزی می گردین پیشنهاد می کنم از لینک زیر فایل این پلنر رو که به صورت سیاه و سفید و هم به صورت رنگی وجود داره، دانلود کنین و پرینت بگیرین، اینطوری یه نگاه کلی تر و برنامه ریزی بیشتری به عید تون دارین!

https://fapool.ir/file/95644/99BY

خب ایام به کام! امیدوارم از عیدتون لذت ببرین و یه برنامه ویژه برای نوروزتون بچینین ;)

پیشاپیش، سال خوبی داشته باشین!