machinations : مهم ترین سیستم در طراحی بازی ها


در این مقاله درباره زبان بصری یا machinations صحبت می­کنیم. ایجاد smachination طرح بازی بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که متعادل سازی و بهبود سیستم اقتصاد درونی بازی­ها نیازمند زمان و تست­های فراوان است، ماشینیزه سازی طرح بازی و سیستم­های مرتبط با آن می­تواند اطلاعات موثر­تری در نتیجه و خروجی نهایی بازی به طراح بازی ارائه دهد.

فریم ورک Machinations یا زبان بصری سیستمی است که به طراحان بازی امکان ساخت، مستندسازی، شبیه سازی و تست ارز داخل بازی را می­دهد. در هسته این فریم ورک نمودار­های بصری هستند که نمایانگر روابط و بخش­های مختلف اقتصاد درونی بازی­ها می­باشند. مهم ترین مزیت استفاده از نمودار­های این فریم ورک، شفاف بودن بودن قواعد آن است. این قواعد به شما اجازه می­دهند تا طرح­های مختلف را به صورت شفاف و پایدار ضبط و با یک دیگر مرتبط کنید.

قبل از شروع معرفی بیشتر این سیستم و عناصر داخل آن، به خاطر داشته باشید که استفاده و تسلط machinations نیازمند زمان و تجربه است. این فریم ورک دارای ابعاد و عناصر زیادی است که نتایج نامحدودی را می­توان با آن به تصویر کشید. بنابراین توصیه می­کنم در یادگیری آن صبور و فعال باشید.

فریم ورک machinations از کانسپت­های به هم پیوسته زیادی تشکیل شده است. بنابراین هیچ نقطه شروعی برای توصیف این کانسپت­ها وجود دارد. در اینجا ما نمودار­های بصری را در یک ترتیب منطقی توضیح می­دهیم. ممکن است در جاهای دیگر ترتیب دیگری پیدا کنید. مسئله مهم تسلط بر کاربرد نمودار­ها است.

هسته فریم ورک machinations

مکانیک­های بازی و ویژگی­های ساختاری آن­ها به سرعت قابل دیدن نیستند. بعضی از مکانیک­ها می­توانند برای بازیکن واضح باشند اما بسیاری از آن­ها در داخل کد مخفی هستند. ما نیاز به راهی داریم تا بتوانیم آن­ها را توصیف و در موردشان بحث کنیم.

متاسفانه، مدل­هایی که برای ارائه مکانیک­های داخل بازی استفاده می­شوند برای طراحان بازی مناسب نیستند. برنامه ­ای مانند petri net یا کد نویسی نمونه اولیه مکانیک­ها بسیار سخت و پیچیده هستند. علاوه بر این استفاده از چنین ابزار­هایی اغلب ارائه عینی و سریع از نتیجه مکانیک­ها، ویژگی­های ساختاری و حلقه­های بازخورد داخل بازی را در اختیار ما قرار نمی­دهند.

زبان بصری یا machinations، ابزاری را در اختیار ما قرار می­دهد تا بتوانیم به راحتی با استفاده از نمودار­ها و محاسبات لحظه ­ای نتیجه رفتار­ها و ویژگی­های پویای داخل بازی را بررسی کنیم.

نگاه تئوریکی که باعث قوه محرکه فریم ورک machinations است، این است که روند بازی به صورت پیوسته از جریان­ هایی از منابع محسوس، نامحسوس و مجزا داخل سیستم بازی تشکیل می­شوند. به عبارت دیگر در machinations با استفاده از نمودار­ها جریان­های ورودی و خروجی و چرخه­ های بازخورد، رسم و به پویایی می­رسند. پویایی موجود در machinations باعث مشاهده و تحلیل رفتار­های اقتصادی بازی می­شود.

از دیگر مزایای استفاده از machinations این است که طراحان بازی فرصت مشاهده سیستم­های پنهان را بدست می­آورند.

در سری مقالات machinations بیشتر در مورد این فریم ورک توضیح خواهم داد.