اردوی ورودی های امسال حوزه مون

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ورودی های جدید حوزه امام خمینی ره رو آوردیم اردوی تفریحی یکی از روستاهای لاهیجان. حدود دو هفته از دوره تثبیتی‌شون گذشته و دو هفته دیگه باقی مونده.


بچه های سیکلی رو من بیشتر تحت نظر دارم و رسیدگیشون می‌کنم. بچه های باهوش و با ادبی هستند.

البته مسئول اصلی پایه اول رفیق شفیق بنده حاج آقا حاتمیان هستند و بنده بیشتر در بحث تدریس و مشاوره برای پایه یک کمکشون می‌کنم.ایشون طلبه ای مهذب، به روز، اهل علم و وفادار به سنت های اصیل حوزه هستند و من خیلی خوشحالم که مسئولیت طلاب جدیدالورود رو بر عهده گرفتند.

من بیشتر سعی می‌کنم تو این مدتی که دوران اختبار تثبیتی رو داریم بچه هارو بیشتر با فضای کلی حوزه علمیه، وظایف طلبگی، وسعت عمل در طلبگی، آداب طلبگی و جایگاه هایی که یک طلبه می‌تونه فعالیت کنه و موفق بشه رو براشون تشریح کنم تا با دید خیلی باز بتونند این راه رو انتخاب کنند و ان شاءالله موفق بشند.

این اردو یه اردوی ترکیبی بود و جنبه های مختلفی داشت و سعی کردیم هم تفریح کنند هم کمی درس هم کنارش باشه و فاصله نداشته باشند از فضای علمی.

استخر، کوه نوردی،کلاس فقه، تیراندازی، گشت و گذار در طبیعت و بازی هایی مثل مافیا و چشمک و اسم فامیل بخشی از این برنامه کوتاه بودند .

امیدوارم که بتونیم بیشترشون رو داشته باشیم برای سال جدید حوزه و حتی فکر می کنم که نسل خوبی از این بچه ها برای طلبگی بشه تربیت کرد.

این اردو به ما کمک کرد که بیشتر با این بچه ها بتونیم ارتباط برقرار کنیم و رابطه ی استاد شاگردی‌مون با حفظ آداب کمی هم رابطه ی دوستانه و رفاقتی بشه و من از این بابت خیلی خوشحالم. بچه ها خیلی سوالات علمی داشتند و گاهی هم سوالات کامپیتری :) و خب خداروشکر تونستیم در حد امکان پاسخشون رو بدیم.

اینم بگم که با این وضعیتی که جامعه امروز ما دچارش شده و با هجمه های مختلف فرهنگی که داره وارد میشه و بیشتر هم نوجوونارو هدف قرار داده شاید این استقبال از ورود به حوزه عجیب باشه،اما این عشقی که یک دفعه به قلوب نوجوانان وارد میشه و اون هارو به این راه می‌کشه همه معادلات دنیوی رو به هم می‌زنه. این عشق رو پدر با نون حلال و مادر با عشق به اهل بیتش زمینه سازی می‌کنه و در نهایت حضرت حجت روحی له الفدا اون رو در دل ها روشن می‌کنه.

این کشتی در حال حرکته و از این طوفان به امید خدا عبور خواهد کرد و فقط این ماییم که باید سعی کنیم خودمون رو داخل کشتی به هر طریقی نگه داریم. یا صاحب الزمان مدد.