راه هایی جهت لذت بردن از عدس‌پلو ی خشک‌وخالی!

به‌نام‌خدا؛

بله ساچمه پلو هم میتونه خوشمزه باشه
بله ساچمه پلو هم میتونه خوشمزه باشه
پ.ن: فکر نمیکنم کسی خدمت رفته باشه و ساچمه پلو رو نشناسه :)))

مثل هزارمین دفعه گفتم: «عدس پلو بی مخلفات، دقیقا مثل ساقه طلایی‌هاست، خیلی عذابه. بدون مخلفات نمیدونم چجوری شما تحملش میکنین. آقا یا گوشت چرخ‌کرده بزارید کنارش یا اصلا برای پخت سراغش نر...»

صحبتم تا وقتی به این ایده رسیدم قطع شد. بدو بدو رفتم از بقالی یه ترشی لیته گرفتم و نشستم خوردم. چقدر چسبید... اصلا یه چیزی... این دوتا به همدیگه چسبیدن، مکمل همدیگه‌ان. اگه نباشه عدس پلو عذابی بیش نیست، حداقل برای من.

گاهی اوقات هم باید حق داد، نمیشه که همیشه باهاش گوشت هم پخته شه... وقتش نیست یا اصلا گوشت تموم شده و باید بریم بخریم، بالاخره یه روزی این عدس‌پلوی خشک و خالی خِرِ ما رو میگیره و میگه: «چرا خلاقیت به خرج ندادی، منو خالی خالی حیف کردی رفت، لذت نبردی از من...»

بی مقدمه بریم سراغشون:
(میدونم که میدونید، اما یه چیزی بهتون بگم؟ اینو برای غذاهایی مثل همین عدس پلو و غذا های پلویی خالی که دوست ندارید امتحان کنید بالاخره یکی از این راه ها به سلیقتون میخوره)


۱. ترشیجات؛

ترشیجات برای من ترکیبی بسیار جذاب بوده همیشه، اکثر اوقات بعد از اینکه با نازخاتون آشنا شدم، دیگه میرم سراغ اون ترشی. اصلا ترشی رو برای یک همچین موقعیتی ترتیب دادن مگه نه؟ باید اینجوری از عدس پلو بهره برد.

تازه علاوه بر ترشی‌ها که انواع دارن، خیارشور هم میتونه توی این دسته قرار بگیره و اون هم ایده خوبیه...
یه قاشق عدس پلو، یه گاز هم از خیارشور.

چقدر این دوست داشتنیه...
چقدر این دوست داشتنیه...

۲. تندخوری؛

یکی از دوستام موردعلاقش تندخوریه، یعنی شما پنیر هم بزاری جلوش، فلفل سیاه میزنه میخوره... نمیدونم پودر فلفل خیلی کار آمد باشه، شاید بدترش هم بکنه عدس‌پلو رو، بنابراین من خودم اگه بودم ازین فلفل سبزا یا قرمزا استفاده می‌کردم. باز هم انتخاب با خودتون... اصلا میتونید ترشی تند استفاده کنید! ترکیبی که اشکالی نداره.

منبع عکس: health digest
منبع عکس: health digest

۳. خورش های مونده‌ی دیروز ظهر، یا به قول مادربزرگم هَفتَه‌بیجار

پ.ن: این رو بگم این هَفتَه‌بیجار یه ربط به اون ترشی معروف داره که مادربزرگم همیشه میگه قیافه‌ی هَفتَه‌بیجار دقیقا شبیه تلنباری از غذا هاییه که توی هفته خوردیم. حالا نمیدونم خود هَفتَه‌بیجار از اینجا اومده یا نه. خوشحال میشم اگه میدونید توی نظرات بگید...

این روش خیلی واضحه اگه خورشتی از دیشب مونده بریز روی کار و لذت ببر... حتی اینجا میتونی از فلفل سیاه پودری هم استفاده کنی... اینجا چون مایعات هست، پودر فلفل فکر کنم ترکیبی ایده‌ی بکری میشه...

اگه خورشتی نمونده ته یخچال...

سمت چپی هَفتَه‌بیجار، سمت راستی هم هَفتَه‌بیجار :))))
سمت چپی هَفتَه‌بیجار، سمت راستی هم هَفتَه‌بیجار :))))


۵. کنسرو های آماده

بله خلاصه که با کنسرو بادمجون و لوبیا چیتی یا هرچیز دیگه ای هم میشه خورد، راستش تابه‌حال امتحان نکردم، اما فکر نکنم چیز بدی از آب در بیاد، پودر فلفل معروف هم که تکرار نکنم.

تا حالا امتحان نکردم و ترکیبش عجیب شاید باشه، اما تن ماهی هم جزو کنسرو های آمادس دیگه به هر حال اوووففف، مخصوصا تن ماهی فلفــ... نزنید منو... غلط کردم، دیگه تکرار نمیشه.

۶. شکر (یا هرچیزی که شیرین میکنه)

این روش رو من خیلی نمیپسندم چون از اون مخالفای سرسخت شیرینی توی غذام... در این حد بگم که زرشک پلو رو هم دوست دارم ترش بخورم. اگه کسی مثل منه بگه، یعنی ممکنه من تنها نباشم؟؟

بله این روش مال شیرین‌خورها و دوست‌دارانِ آلبالوپلو(نسخه شیرینش البته)، چیزی بیش از این نمیشه گفت شُکرِ خدا که شِکَر هم گزینه اقتصادیه و هم سریع و آماده...

پ.ن: به من نخندید ولی من کسی رو میشناسم که با عدس پلو مربای آلبالو میخوره :)))

به پایان رسید این داستان ما هم... امّا خلاقیت انتها نداره. اگه روش های دیگری هم داشتید این زیر بهم بگید، تا هم اضافه کنم و هم جامع تر بشه.

سپاس‌گزارم که تا اینجا خوندینش، خدانگهدار...