آنچه گذشت...

سلام!!

الان که فکرش رو میکنم پست هام توی ویرگول کلا اینطوری شده که یه مدت نیستم ، بعد میام توی یه پست میگم این مدت چی شد و قراره در آینده چی بشه 😁

تا به اینجای تابستون ، میتونم بگم بزرگترین موفقیتم اینه که برنامه های ادامه ی تابستون رو مرتب کردم ( نه اینکه از قبل برنامه نداشته باشما!!! مسئله اینه که بعضی برنامه ها به بعضی آدمای دیگه هم مربوط بوده که خب لازم بوده باهاشون هماهنگ کنم ) .

شروع ها

کلاس های باشگاه المپیاد هم از شنبه ی هفته ی دیگه شروع میشه و خب از اونجا که یه پایه رفتیم بالاتر تعداد کلاس ها به دو روز در هفته افزایش یافته و شده شنبه و پنجشنبه .
از طرف دیگه متاسفانه مدرسه هم از یکشنبه ی هفته ی دیگه کلاس هاش رو شروع میکنه!
و اون یکی طرف ماه محرم هم دقیقا توی همین هفته شروع میشه ( توطئه در کار است! این همه همزمانی یعنی اتفاقیه؟؟)

غرغر ها

آخه لعنت به کلاس تابستانه ی مدرسه !!! گند میزنه به تابستون آدم! ولی خب خوبیش اینه که این دفعه چون زود تر شروع کردن زود تر هم شرّشون کم میشه ...
اینم بگم شاید جالب باشه ؛ در تلاشم یک روز رو از مدرسه معافیت بگیرم! امیدوارم مثل سال هفتم زبان و ورزش توی یک روز باشن که بتونم اون روز رو معافیت بگیرم...
زبان رو که مثل آب خوردن خودم میخونم. اصلا همیشه همین بوده!! من همیشه زبان رو خودم میخوندم و خیلی روی چیزایی که سر کلاس میگن حساب نمیکنم (راستی ، منظورم زبانِ آموزش پرورش نیست ) ، ورزش هم که خب خودم سه روز تو هفته یک و نیم ساعت دارم براش زمان میذارم . پس اون روز در حقیقت فقط وقتم رو از بین میبره .

نمیدونم قبلا اینو گفتم یا نه؟
حقیقتا من با نظام مخالفتی ندارم . واضح تر بگم از نظر خودم شرایط اینکه در مورد اداره ی کشور و غیره نظر بدم رو ندارم .
اما در این مورد بخصوص ( نمیدونم شاید من توهم توطئه پیدا کردم!) واقعا احساس میکنم برنامه رو طوری چیدن که آدم وقتی بیشترین انرژی و زمان رو داره درگیر چیزها و کارهای بیهوده بشه!
مثلا همین کلاس تابستانه ... بهانه هم اینه که از درس فاصله نگیریم ( خب مغزت رو استفاده کن! اصلا تعطیل کردنمون که از این چرندیات فاصله بگیریم روانمون آرام بشه!! ) اگه واقعا هدفتون این بود خب یکم کوتاه تر آخه! یک ما و نیم نامرد؟؟؟؟

چند روز پیش رفتم کتاب ریاضی امسالمون رو دیدم و فقط نگران این شدم که حوصله‌م سر کلاس سر خواهد رفت ...
همه رو یا وقتی کامپیوتری بودم یادگرفتم یا سر کلاس ریاضی عمومی ( یه سریا رو هم خودم خوندم )
و الان دعا دعا میکنم که کاش یکی از روزهایی که در طول سال تحصیلی ریاضی داریم شنبه باشه (که من نباشم) . اینو در مورد علوم نمیتونم بگم ولی ریاضی چرا ؛ چون واقعیت اینه که ریاضی درسی نیست که اگه سر کلاس نباشی ممکن باشه استاد یه نکته ای بگه که بعدا به مشکل بخوری ولی علوم متاسفانه این خاصیت رو داره که خصوصا بخش زمین‌شناسی و غیره رو اگر سرکلاس نباشم سخت میتونم خودم رو برسونم .

نجوم و رفقاش

توی اخترفیزیک رسیدیم به بحث تابش جسم سیاه و ترمودینامیک .
انصافا خیلی جذابه... خیلی زیاد!

همونطور که میدونید یکی از جذابیت های نجوم برای من همینه که فقط تصور کنید هرررر چیزی که از هر ستاره ای ( از جمله خورشید خودمون ) میدونیم رو از روی یه مشت موج الکترومغناطیس که ازشون بدست ما رسیده بدست آوردیم!!! یعنی فقط با داشتن طول موج چندتا موج الکترومغناطیسی تمام تمام تمام تمام آنچه که از یه ستاره میدونیم رو بدست میاریم ...البته این چندتایی که میگم خودتون حسابش رو بکنید که منظورم چندتاااااست:)

دلیل جذابیت بحث تابش جسم سیاه هم همینه که خب ما میایم و ستاره ها رو جسم سیاه فرض میکنیم و ادامه ی ماجرا:) ( مثلا میایم از روی طول موج ماکسیمم با قانون وین دما ی ستاره رو حساب میکنیم ، بعد با قانون استفان-بولتزمن درخشندگی ( شار تابشی ) رو بدست میاریم بعد ممکنه همینجوری الکی بیایم حساب کنیم توی هر ثانیه ستاره چندتا فوتون رو بخش و پلا میکنه 😁)

یه کاری رو هم که برنامه دارم انجام بدم شروع کردن مکانیکه ( که نیازمند حساب دیفرانسیله ).
به هر حال این رو هم شروع میکنیم ...

توی این مدت هم به یکی از رفقا ترکیبیات و جبر تدریس کردم که تجربه ی بامزه و البته پرچالشی بود .

حس میکنم خیلی حرفای زیادی زدم که ربط زیادی بهم ندارن 🤣🤣🤣


اینم بگم و تموم کنم .
توی المپیاد نجوم ( مثل شیمی ) استفاده از ماشین حساب نیاز و مجازه ( البته نه هر ماشین حسابی و مثلا ماشین حساب نباید برنامه پذیر باشه و... ) .
به همین دلیل ما هم دنبال ماشین حساب بودیم ، اما نه هر ماشین حسابی .
یکی از استاید نجوم ( که فکر میکنم جوان ترینشون هم هست ) چند باری casio fx-991EX رو توصیه کرده بودن .
ایشون چون نهایتا دو سه سال هست که المپیاد شرکت کردن وقتی میگن فلان ماشین حساب بهترین ماشین حسابِ مجازه میشه از حرفشون مطمئن بود .
خلاصه ما هم افتاده بودیم دنبالش و در طول جستجو خیلی چیزای عجیبی رو دیدم! به عنوان مثال اینکه حتی کاسیو رو هم تحریم شدیم و دیگه نمایندگی توی ایران نداره :( و البته شغلی وجود داشته به اسم ماشین حساب فروشی!! که الان در خطر نابودیه کامل قرار داره چون دیگه برند های درست و حسابی ماشین حساب تحریممون کردن و فقط اجناس کپی و غیراصل مونده که هم دردسر داره براشون هم اینکه دیگه نمایندگی نمیتونن داشته باشن ... به هر حال با وجود اینکه تولید casio fx-991EX متوقف شده بالاخره از یه جایی که نمایندگی قدیمیش بوده گیرش آوردیم .
(فکر کنم کاسیو همچنان ساعت میده بهمون ?)


خلاصه که این مدت هم اینطوری بود...:)
روز و روزگارتون خوش .