پُستَک 1 | مثلثات ، بُردار و VusJS

سلام!

از اونجا که در حال حاضر خیلی کار دارم! و خیلی حوصله هم ندارم:) یه پست جمع و جوری می نویسم که صرفا نوشته باشم ...

خب
اول از همه
لعنت به مدرسه که فصل زیبای سال رو برای شروع انتخاب کرد...
پاییز هم هواش خوبه ، هم قشنگه ، هم حساسیت ندارم توش
مثل زمستون سرد نیست ، مثل تابستون گرم نیست ، مثل بهار هم توش خوابت نمیگیره... .

من خیلی ترکیبیات بلد نیستم...
دربرابر اونچه که میدونم بعضیا بلد هستن بهتره بگم کلا بلد نیستم!
ولی خب یه مسئله ای که هست با همین دانش هرطوری حساب میکنم نمیشه مدرسه همیشه انقدر موقع باشه!
همیشه بدجا ظاهر میشه!
وسط تابستون
اول پاییز
تا آخر زمستون
چطور ممکنه لعنتی؟؟؟!

( شبیه مسئله ایه که خیلی وقته بهش فکر میکنم: چرا همیشه آسانسور یه جایی گیر میکنه که بین دو طبقه‌ست و آدم نمیتونه درست ازش بیاد بیرون؟ هر جور فکر کنی ، بالا و پایین فضای بیشتری برای گیرکردن هست! )

یه مقدار حرفام رو میزنم جلو ...

مثلثات

آقا با مثلثات خیلی دارم حال میکنم ...
یه جزوه ای رو هم از سال بالایی مون ( که انصافا زحمت کشیده برامون ) گرفتم که مربوط بوده به پارسالشون ( که توی ریاضی عمومی به جای جبر ، مثلثات داشتن ) و خب خیلی جزوه ی جالبیه...
کلاس حل تمرین رسیده بود به قضیه کسینوس و سینوسِ جمع دو زاویه و استاد گفتش که این دوتا رو اثبات کنید .
مدتی روش فکر کردیم و در نهایت خیلی جالب حل شد .
فقط باید شکل مناسب برای درکش رو پیدا میکردم ، که خب کردم :)

بردار

با سال بالایی مذکور قراره که فصل 3 جلد 1 مبانی فیزیک رو شروع کنیم.
البته من از مدتی پیش ( نزدیک یکی دو هفته ) داشتم با دو نوع ضرب بردار ها سر و کله میزدم و در حقیقت کمرم زیرش شکسته بود متاسفانه...
درکش اصلا برام ممکن نشده تا حالا! چطوری دوتا چیز که جهت دارن رو ضرب کنیم؟ خب اینکه دو تا عدد ضرب بشن اوکیه ولی اون جهت رو چطوری میخوام ضرب کنم آخه؟؟؟؟
اگه کسی راهی میشناسه که کمک کنه یه درک درستی از این مسئله پیدا کنم ؛ ممنون میشم ...

(بیا سمت راست ) VusJS

یکی از مسائلی که در زندگی من از زمانی که برنامه نویسی داشتم یادمیگرفتم، طراحی وب و جاوا اسکریپت بوده .
یعنی کلا چیز خاصی نمیفهمم از توسعه ی وب ( مگه اینکه بک اند - فرانت صفر)
اما بالاخره خودم رو یه مقداری کشون کشون رسوندم و الان هم در حال یادگرفتن Vue هستیم ...
حقیقتش رو بگم من واقعا از JS خوشم نمیاد 😅همیشه ی خدا بهش نیاز پیدا میکنم اما هیچوقت ارتباط خوبی باهاش ندارم...
کلا شبیه زبان های برنامه نویسی دیگه نیست ... یا شاید من اینطوری حس میکنم?!


همینقدر پراکنده و بی‌ربط :))
خوش باشید و خُرم