چالش "12 ضربدر دو" کتاب مورد علاقه من

سلام و عرض ادب به همه ویرگولی هایی که الان دارن این پست رو میخونن ✌✨

راستش چون عادت ندارم اینطوری پست بزارم ، الان نمیدونم دقیقا چی باید بگم :/

ممنون از دلتا که منو به این چالش دعوت کرد (هرچند قبل از دعوتش آماده این پست بودم??) وقتی که این چالش رو دیدم ، خیلی ازش خوشم اومد ؛ سعی کردم بین کتاب هایی که خوندم دوازده تا کتاب انتخاب کنم . ولی هر بار که لیست تهیه میکردم ، کتاب هایی بود که توی لیست جا نمیشدن و با این حال نمیتونستم از لیست حذفشون کنم . ?

پس یه تغییر خیلی خیلی خیلی کوچولو توی چالش دادم و دوازده رو ضربدر دو کردم ؛ که امیدوارم کسی از این کار ناراحت نشه ??



24 . کهکشان های گیج و ویج کننده


یادم میاد این کتاب رو توی 11 سالگی خوندم . اون موقع خیلی به نجوم علاقه داشتم ؛ این کتاب خیلی ساده و به کمک طنز و کمیک مفاهیم مقدماتی نجوم رو شرح میده . یه بار خوندش اصلا تجربه بدی نیست . به کسایی که نجوم رو دوست دارن توصیه اش میکنم .

23 . ماهیت کیهان

باز هم کتابی در مورد نجوم (و البته ریاضیات و فیزیک) . مفاهیمی که این کتاب ارائه میده خیلی جامع تر و البته تخصصی تر و سنگین تره . دو تا سر فصل مهم این کتاب تاریخچه و ساختار کیهان هست .

22 . علوم ترسناک

این مجموعه کتاب که قطعا طرفدار های زیادی داره ، از شیمی و فیزیک و زیست گرفته تا نجوم رو پوشش میده ؛ احتمالا اکثر کسایی که این پست رو میخونن با این کتاب آشنا هستند ولی اگه شما حداقل یکی از جلد های این مجموعه کتاب رو نخوندی ، عمرت بر فناست ?

21 . قصه های من و بابام

نویسنده این کتاب داستان جالبی داره . اریش ازر آلمانی در دوران حکومت نازی ها زندگی میکرد و از راه نقاشی کردن با نازی ها مبارزه میکرد و اعتراض خودش رو نشون میداد . وقتی که پسرش (کریستیان) بدنیا اومد ، قصه های ساده ای براش میگفت و همزمان اون ها رو نقاشی میکرد . که نتیجه اش شد این سه جلد کتاب مصور .

البته این کتاب قطعا فضای کودکانه ای داره و من به بالای 12 سال توصیه نمیکنم . ولی اگر خواستید به خواهر و برادراتون که کوچیک ترن کتاب هدیه بدید ، این کتاب بهترین گزینه است .

20 . اقیانوس مشرق

رمان فوق العاده زیبایی که در مورد شخصی به نام "عمران بن داوود" نوشته شده که در جستجوی آب حیات عازم شمال میشود و در مسیر خراسان در بیابانی راهش رو گم میکند . این کتاب در رابطه با شخصیت امام رضا (ع) نوشته شده و در جذب مخاطب خیلی موفق بوده !

19 . راز موتور سیکلت من

سرگذشت خودنوشت نویسنده بزرگ کودک و نوجوان ، رولد دال است ؛ که وقتی بخونید نمیتونید آثار دیگه نویسنده رو از دست بدید ، انقدر که قلم این نویسنده قوی هست و شما رو در کتاب غرق میکنه .

18 . کوری

رمانی در ژانر اجتماعی - اعتراضی که موضوعش بیماری اختلال بینایی جدیدی هست که به شدت مصری و خطرناکه ...

17 . ریاضیات ترسناک

شاید خیلی ها باشن که حس خوبی نسبت به درس ریاضی نداشته باشن ؛ خودم شخصا میشناسمشون ! این کتاب میتونه پایان یک عمر دشمنی با ریاضیات و زمینه آشتی کردن تون رو با ریاضی فراهم کنه .

16 . ماجرا های شرلوک هلمز (دو جلدی)

با اطمینان میتونم بگم هیچکس وجود نداره که شرلوک هلمز رو نشناسه . با این همه سریال و فیلم که با این موضوع ساخته میشن ، واقعا فضای کتاب خیلی قشنگ تر از فیلم و سریالشه . خوندن این کتاب یه جرقه بود برای من که باعث شد ، به رمان های جنایی علاقمند بشم .

15 . خاطرات یک بچه چلمن (بی عرضه/لاغر مردنی در انتشارات دیگر)

مجموعه کتابی از خاطرات کاملا معمولی از یه نوجوون کاملا معمولی با روزمرگی های کاملا معمولی ، که به شدت غیر معمولی جلوه میکنه و با ترجمه خیلی روان انتشارات حوض نقره و تصویر پردازی حرفه ای میتونید توی کتاب غرق بشید ، بازی کنید ، بخندید ، گریه کنید و به جای شخصیت اصلی داستان زندگی کنید .

این مجموعه کتاب یه جلد به عنوان خود آموز منتشر کرده که حتی اگر یک جلد از این کتاب رو نخوندید . کتاب خود آموز رو تهیه کنید و فرم داخلش رو پرکنید . به عنوان یادگاری نگه داشتن از دورانی که بعدا به اسم جاهلیت ازش یاد میکنید !! ?

14 . شعر زمان ما : سهراب سپهری

مجموعه آثار جمع آوری شده از سهراب سپهری ، شاعر اشعار نو

تا وقتی که این کتاب رو نخونید و احساسات این شاعر رو به همراه اشعارش درک نکنید ، نمیتونم براتون تفسیرش کنم :)

13 . داستان راستان

اثر با ارزشی از استاد مطهری که دارای داستان هایی واقعی از امامان و معصومین ، که در دو جلد توسط ایشون جمع آوری شده و به زبان ساده بازنویسی شده .

12 . قصه های امیر علی

مجموعه چهار جلدی قصه های امیر علی با قلم زیبای امیر علی نبویان ، که راوی اتفاقات روزمره بین او و خانواده اش (هر چند غیر واقعی) است . بعضی وقت ها موجب خنده و گاهی هم قهقهه تون میشه !

11 . پاستیل های بنفش

داستان فانتزی خیلی خیلی خیلی قشنگی که درمورد یه پسرک و خانواده اش که وضع مالی مطلوبی ندارن هست . هرچیزی بگم درموردش اسپویل میشه ؛ ترجیح میدم خودتون بخونید :)

10 . چرا از ایوانز نخواستند ؟

در کل میشه گفت مجموعه کتاب های کارآگاه ، کتاب هایی عالی برای عاشقان جرم و جنایت (خصوصا در ابعاد کلمه) حساب میشه . تعداد کتاب هایی که از این مجموعه خوندم از دستم در رفته ؛ از همین جا عرض ارادت به استاد آگاتا کریستی ! ?

کتاب هایی که از این مجموعه بهتون پیشنهاد میکنم و از همه بهتر بودن : " راز سیتافورد - قتل راجر آکروید - ان یا ام - لرد اجور میمیرد - خانه وارونه "

9 . آقای روباه شگفت انگیز

بعلهههه ... دوباره از جناب رولد دال ! این دفعه رمان آقای روباه شگفت انگیز که تو کل دنیا سر و صدا کرد . احتمالا انیمیشن اش رو دیدید ولی باید بهتون بگم که این کتاب خیلی کامل تر و با جزییات تر از انیمیشن هست . پس : این یکی رو حتما باید بخونید !

8 . مرد بهاری

این کتاب فوق العاده رو ، پدر بزرگم بهم هدیه داد و با اینکه سبک کتاب مورد علاقه من نبود ، به اجبار کتاب رو خوندم ... و بعد از اینکه خوندم به قدری ازش خوشم اومد که رفتم از پدر بزرگم دوباره تشکر کردم . داستان درمورد روستایی دور افتاده در برف و یخبندانه که معلمش رفته و حالا معلم جدیدی به شهر اومده که ...

7 . مرگ ایوان ایلیچ

روایت زندگی یک قاضی موفق ، قبل ، بعد و هنگام مرگش که بسیار زیبا توسط تولستوی شرح داده و تفسیر میشه . از اوج موفقیت کاری تا زوال و مرگ قاضی و حتی بعد از آن که تاثیر گذاری خیلی خیلی زیادی داره . کتاب خیلی قطور و بزرگی نیست و من به هر کتاب خوانی با هر سلیقه ای این کتاب رو پیشنهاد میکنم .

البته این کتاب ترجمه های خیلی زیادی داره و شما در مورد اینکه از کدوم انتشارات میخواید تهیه اش کنید ، تحقیقی داشته باشید .

6 . موریارتی

و اما بهترین کتاب جنایی از نظر من ... رمان موریارتی ...

بهتره هیچ چیز نگم و شما رو با شرح روی جلد تنها بزارم ! :)

5 . روح گریان من

کتاب خودنوشتی از خاطرات واقعی یک جاسوس اهل کره شمالی ، با اتفاقات وحشتناک و هیجان انگیزی که فقط میتونید توی کتاب های تخیلی یا فیلم ها ببینید ؛ این بار کاملا واقعی شما را با فضای زندگی این دختر آشنا میکنه و ...

4 . 1984

رمان 1984 تعبیری حرفه ای و هنرمندانه از جهانی است که تقسیمات سیاسی عجیب و غریب ، قوانین پیچیده و عقاید بسته ای دارند . جرج اورول این کتاب را به عنوان نقدی بر گسترش کمونیسم منتشر کرد ، که فارق از تعابیر سیاسی ، داستان عمیق و متفاوتی رو شرح میده : تناقض هایی از احساسات و منطق و جنگ و صلح و ...

پ.ن : در مورد این کتاب هم به مترجم توجه ویژه ای داشته باشید .

3 . استخوان قاپ

زمانی که دنیا دچار جنگ و بحران جدیدی به خاطر بیماری جدیدی به نام تب دریا شد ؛ خیلی از آدم ها زندگی شون رو رها کردن تا با بلیطی که به سختی گیر میومد به سرزمین رویا ها به دور از هر دریا و موجود دریایی فرار کنن ... بازمانده ها باید چطور توی این دنیای کثیف زنده میموندن ؟ :)


2 . حماسه کرپسلی

مجموعه چهار جلدی از داستان شخصی به نام لارتن کرپسلی که جامعه جدیدی از مردم به نام "اشباح" را پیدا میکند و بدون اینکه خودش بداند در چه راهی پا گذاشته ، وارد این جامعه میشود ...

1 . قصه های سرزمین اشباح (حماسه دارن شان در انتشارات دیگر)

مجموعه دوازده جلدی داستانی فانتزی ، سریالی و خوفناک که در نقطه شروع خودش پایان پیدا میکنه ... همون کتابیه که هرکسی رو باهاش صمیمی میشم ، ازش میپرسم خونده یا نه ! اگه نخونده باشه مجبورش میکنم بخونه ?


خلاصه که آره فکر کنم تموم شد بالاخره ...

امیدوارم که تا آخر لیست رو خونده باشید ، کار سخت و نفس گیریه میدونم ... ? نخوندین هم فدای سرتون ?✨

ممنون که همراهم بودید ?✨