کمی درباره دوستی پسر و دختر?

سلام وقت همگی بخیر:)
پست نگین خانم ویرگول رو درباره روابط پسر و دختر خوندم و تحریک شدم که منم یدونه بنویسم??
خب برو که بریم:)


https://vrgl.ir/4U9ph




وقتی 4 یا 5سالم بود تموم بچه های همسایه هامون پسر بودن و از اونجایی که من طاقت توی خونه موندن رو نداشتم باید میرفتم بیرون و توی کوچه از صبح تا شب بازی میکردم در نتیجه دوستام شده بودن آرمان و علی و سلمان و امیر محمد و..?

اونموقع ها توی ذهن هیچکدوممون دختر یا پسر بودن طرف مهم نبود..روزگار به خوشی و خوبی میگذشت تا اینکه دعوا شد...سر اینکه من با کدوم یکی از اونا بیشتر دوستم??

دعوای آرمان و امیر محمد مثلا??
دعوای آرمان و امیر محمد مثلا??


خلاصه کتک کاری شد و ماجرا به سنگر درست کردن توی کوچه و پرتاب سنگ کشیده شد که نزدیک بود در این بین من تلف بشم?پس مامانم به سرعت برق و باد اومد و ماجرای دوستی ما به همینجا ختم شد...

وقتی 10 12ساله شدم مامانم خیلی روی رفتار من با جنس مخالف حساس تر شده بود و دیگه اجازه نمیداد که نزدیک جنس مخالف هم بشم چه برسه به بازی کردن..

با ورود به کلاس هفتم و از سن 13 تا 16 سالگی هورمون های جنسی شروع کرده بودن به فوران کردن و مسلما فکر کردن به جنس مخالف هم خواه ناخواه سراغ آدم میومد...

این دوران نوجوونی هم واقعا عجیبه ها:/

نه بزرگ محسوب میشی و نه کوچیک:/

بدنت شروع به تغییر میکنه و تموم جوش های عالم پناه میارن به صورتت اونم درست وقتی که خیلی روی قیافت حساس میشی. و اغلب اوقات هم محل استقرارشون روی دماغ بادکرده مبارکه?

با وجود تدابیر شدید امنیتی که توی خونه ما در جریان بود من حتی به دوستی با جنس مخالف در این دوران فکر هم نمیکردم..

البته متاسفانه یا خوشبختانه این تدابیر فقط برای بنده بود و برادر گرامی مصداق بارز بچه پایینی عکسه?
البته متاسفانه یا خوشبختانه این تدابیر فقط برای بنده بود و برادر گرامی مصداق بارز بچه پایینی عکسه?


دختر خانمای زیادی از همکلاسیام بودن که درگیر اینجور روابط شده بودن..

متاسفانه خیلیاشون آسیب های بسیار جدی و ناراحت کننده ای دیده بودن و حتی بعضی از افراد به خودشون آسیب زده بودن...تماشای حال روحی و دغدغه این افراد برای من کافی بود تا سراغش نرم..

من تجربه دوستی با جنس مخالف رو ندارم و از این بابت خوشحالم..

ارتباط هایی که زیر بیست سال شکل میگیرن به معنای واقعی کلمه بچه بازی و تلف کردن وقت و احساساته اما بعدا با دیدن نمونه های زیاد متوجه شدم که اینجور ارتباطات با جنس مخالف برای بالای 20 ساله ها هم سودی نداره گرچه فکر کنن که حالا عاقل و بالغ شدن و میتونن روابط رو کنترل کنن!!

بیشتر آسیب هایی که در اینجور ارتباطات وجود داره نثار دخترا میشه با توجه به شرایط اجتماعی فرهنگی و صد البته روحیات متفاوت با پسران.

من براساس چیزی که در اطرافم دیدم دارم درباره این قضیه نظر میدم و صد البته کاری به استثناعات نداریم...

بله ممکنه از هر 1000 رابطه یکیش بد پیش نره و انتهای خوبی داشته باشه اما چه دلیلی دارید که نشون بده روابط شما جزو اون 999تای شکست خورده نیست؟!

خب حالا چه آسیب هایی؟




1_میتونه تا مرز ایجاد افسردگی شدید و بیماری های روحی پیش بره!

کلیپ زیر رو ببینید?

https://www.aparat.com/v/vXJWS

امروزه دیگه کافیه صفحه ایسنتاگرامتون رو باز کنید تا با موج عظیمی از کلیپای رل و تنهایی و دل شکستنا روبرو بشید.

نکته ای که توجهم رو به خودش جلب کرده زندگی مامان بزرگا و بابابزرگامونه اون موقع کمتر کسی رل میزد?اصلا نمیزد:/ وگرنه آبروش میرفت...میرفتن خواستگاری ازدواج میکردن و بدون مشکل تا 80 سالگی زندگی میکردن و اینقدر هم بابت روابط شکست خورده مثل رابطه های امروزی ذهنشون درگیر نمیشد.

کم نیستن دختر و پسرها و افرادی که اعتمادشون رو نسبت به جنس مخالف به طور کلی از دست دادن...

دوستی دارم که بعد از تجربه سه تا دوست پسر از تموم پسرا متنفره و میگه تمایلم برای ازدواج به صفر رسیده ومتاسفانه چنین افرادی کم نیستن.

چه بسیار نوجوونایی که ممکنه سر همین قضایای مزخرف احساساتی بچگانه دست به خودزنی و آسیب به خودشون و خدایی نکرده خودکشی بزنن...نگید که ندیدید که باورنمیکنم:)



2_شانس ازدواج خوب کاهش پیدا میکنه!

https://www.aparat.com/v/PlMXF


اغلب این روابط به ازدواج ختم نمیشن و در جامعه سنتی که هنوز در خیلی از شهرهای ایران رواج داره اگر دختر خانمی با پسرای زیادی در ازتباط بوده باشه تمایل به ازدواج با این افراد هم کاهش پیدا میکنه. این موضوع برعکسش هم صدق میکنه اما بیشتر متوجه دخترا هست.

پدرم دوستی 32 ساله داره که وضعیت مالی به شدت خوبی داره اما تا الان ازدواج نکرده...

قبلا تجربه انواع روابط با جنس مخالف رو داشته...

وقتی پدرم علت عدم ازدواجش رو پرسید گفت:

والا دختری که من میخوام نیست! ترجیح میدم همسر آیندم قبلا با کسی در ارتباط نبوده باشه و فقط با همچین دختری ازدواج میکنم.?

من اون موقع از این حرفش تعجب کردم و تاحدودی ناراحت هم شدم..

چطور ممکنه فردی که خودش حد و حدودهای زیادی رو رعایت نکرده حالا به دنبال فردی کاملا متفاوت با خوش هست؟!



3_میتونه برای زندگی مشترک آینده مشکل ساز بشه.

ایجاد حس بی اعتمادی در دوطرف نتیجه داشتن ایجور روابطه..

خب میدونی طرف با خودش فکر میکنه اینکه قبلا با من ارتباط داشته چه دلیلی داره که با بقیه نریزه روهم؟

خیلی از افراد هم در عشق های ناکام قبلی خودشون باقی میمونن و شروع میکنن به مقایسه همسرشون با دوستهای قبلی زندگیشون.

بعضی از افراد هم ممکنه درحالی که در عشق رل قبلی به سر میبرن تن به ازدواج به فرد دیگه ای بدن.

یه سر به نی نی سایت بزنید شدت فاجعه رو درک میکنید?
یه سر به نی نی سایت بزنید شدت فاجعه رو درک میکنید?



4_عقب افتادن از اهداف اصلی زندگی...

رابطه با جنس مخالف حس خوبی به آدم میده اصلا اگه احساس خوبی بهمون نمیداد که سراغش نمیرفتیم اما به بهای آسیب هاش نمیارزه.

وقتی وارد رابطه با فردی میشی باید وقت و توجه و تمرکزت رو براش خرج کنی وگرنه رابطه جواب نمیده..

از صحبت های طولانی مدت روزانه گرفته تا اهمیت دادن به احساسات شخصی که معلوم نیست در آینده اسمش رو حتی یادت بمونه یا نه؟!

بنابراین برای فردی که وقتش ارزشمنده و به دنبال هدف ارزشمندیه نمیزاره که به خاطر خوشی زودگذر خوشی های واقعی و ارزشمند ازش گرفته بشه.

نمرات بد ناشی از چت طولانی تا ساعت 3 نصف شب:/
نمرات بد ناشی از چت طولانی تا ساعت 3 نصف شب:/



5_رابطه های زیادی مرتبط با شهوت جنسی!

خیلی از اوقات این روابط با دوست دارم...تو عشق زندگیمی..بدون تو نمیتونم زندگی کنم و..شروع میشه و به رابطه جنسی نامشروع کشیده میشه..که متاسفانه آسیب های بی شماری به دنبال داره.

گاهی این روابط تا جایی پیش میرن که واقعا کنترل و افسار مدیریت از دست خارج میشه.

با یه دست گرفتن ساده شروع میشه بعد میرسه به بغل و بعد بوس و بعدشم منکراتی میشه?❌

برخی افراد هیچ وقت فکرش رو نمیکردن که درگیر چنین روابطی بشن و کار بخواد به اینجا کشیده بشه اما زهی خیال باطل همیشه امکان لغزش برای همه هست پس خوب مراقب باشید که دارید چی رو به چی میفروشید.

همش با یه بوس شروع شد?
همش با یه بوس شروع شد?



دوتا ویدیوی زیر واقعیت تمام ماجرارو نقل میکنه:)

https://www.aparat.com/v/Uznlc



https://www.aparat.com/v/6jKD1



https://vrgl.ir/m3fAj


https://vrgl.ir/pkpYG






خلاصه و لب کلام اینکه:

دختر خانمای گل اگه پسری واقعا دوستون داشته باشه میاد خواستگاری??حواستون باشه تن به دوستی ندید:)

و

آقا پسرای گل برید خواستگاری کسی که دوست دارید اگه واقعا دوستون داشته باشه مشکلات مالیتون رو میپذیره الکی نگید پول نداریم? ?