ویرگول
ورودثبت نام
آنه^^
آنه^^
خواندن ۱ دقیقه·۸ ماه پیش

چالش ۷۵ روز سختی ۳۰/۷۵ و «سروتونین»

۱۴۰۲/۱۱/۵

روز سیم چالش ۷۵ روز سختی

صبح بیدار شدم. وزنم رو ثبت کردم. از اونجایی که خیلی دلم می‌خواست تو مراسم اعتکاف شرکت کنم ولی بهم اجازه ندادن تصمیم گرفتم این سه روزو تو خونه روزه بگیرم.

کلمه‌های زبان رو نوشتم.

درسامو خوندم تا عصر. عصر آزمون ماز رو دادم و خب نتیجش از آزمونای قبلی خیلی بهتر بود.

شب رفتیم خونه‌ی یکی از عمه‌هام. قرآن خوندیم. آش خوردیم. این عمم که رفتیم خونشون سرطان داشت. تابستون فوت کرد. چهار تا دختر داره که دوتاشون ازدواج کردن و دو تاشون دوقلو‌ان و هم‌سن منن.

رفتن روسریا و لباسای عمم رو اوردن که هر کسی می‌خواد یادگاری ازش برداره که بقیه‌ی لباساش که خیلی استفاده نشده یا نو هست رو ببخشن به نیازمندا. خیلی صحنه‌ی بدی بود. همه اشک می‌ریختیم.

بعد از اینکه برگشتیم ادامه‌ی کتاب «معجزه‌ی سحرخیزی» رو خوندم.

پادکست گوش دادم. ورزش کردم. دوش فنلاندی و مرتب کردن اتاق و شونه و مسواک و همه چی تموم شد.


و اما «سروتونین»

💡سروتونین چیه؟
سروتونین یکی از هورمون‌های شادیه که وجود مقدار کافی ازش تو بدن باعث می‌شه شادتر و آروم‌تر باشیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

🌻چه چیزایی مقدارش رو به طور طبیعی افزایش می‌دن؟
پیاده‌روی تو طبیعت
دویدن
مدیتیشن
گوش دادن به موسیقی
شنا کردن
نوشتن لیست شکرگزاری
دوچرخه سواری
آفتاب گرفتن
ماساژ بدن
تقویت مثبت اندیشی

سروتونینشادیسلامتیتوسعه فردی۷۵ روز سختی
[تکرار غریبانه‌ی روزهای آنه سرانجام این‌گونه گذشت...]
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید