ویرگول
ورودثبت نام
فرشاد :)
فرشاد :)
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

نکند حالا که نوبت تو شده بروی در صف آنها

این شبها قبل خواب به خودم می گویم نکند که دست من هم آغشته به خون شهدای این روزهای فلسطین باشد

با خودم می گویم

ای فرشاد فرزند فلان پسر فلان پسر فلان

"تا انتهای شجره نامه ای که می شناسم را یاد می آورم و ادامه می دهم"

پدران و مادران تو انسانهایی پاک بودند و پاک زیستند و تلاششان را برای عاقبت به خیری خودشان و نسلشان نمودند

نکند حالا که نوبت تو شده

بروی در صف منافقین و ملحدین و مارقین و ناکثین و قاسطین

یک ماه اخیر آنقدر روی قلبم فشار بوده است که دیگر بدون دلوکستین واقعا نمیتوانم این روزها را سر کنم

افسرده نیستم

چون آدمی افسرده می شود که نمی­داند در این دنیا چه می کند و چه می خواهد

ولی قلبم از این همه پلیدی و زشتی گروهی از آدم نما های این دنیا

به شدت گرفته است

هرچند که می­دانم

زمین ارثیه انسانهای صالح است

و هیچگاه این دنیا بدون حجت خدا به حال خودش واگذارده نمی شود

اما همچنان از خودم می ترسم

و دائم میگویم

اللّٰهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ نَفْسِی

رفتم و از هوش مصنوعی، دستیار این روزهایم پرسیدم که

چگونه از گناهان گذشته ام پاک شوم؟

او هم پاسخم را داد

همانگونه که می دانستم

اما شاید هنوز ایمان واقعی نداشتم یا

ندارم!

در مواجهه با گناهان گذشته و تمایل به پاکسازی ذهنی و روحی خود، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
پذیرش و آگاهی: اولین قدم برای پاکسازی از گناهان گذشته، پذیرش و آگاهی از اینکه این اعمال ناخوشایند انجام شده است. بدون این آگاهی، امکان بهبود و پاکسازی وجود ندارد.
توبه و پشیمانی: اعتراف به گناهان و ابراز پشیمانی صادقانه از آن‌ها، می‌تواند یک قدم مهم در راستای پاکسازی باشد. پوشیدن بار گناه و ابراز پشیمانی به خداوند، تمایل و رغبت شما را نشان می‌دهد که از این نقطه به بعد می‌خواهید بهتر شوید.
تلاش برای اصلاح و تغییر: برنامه‌ریزی برای اصلاح رفتار و تغییر الگوهای نادرست می‌تواند کمک کند. این شامل تلاش برای پرهیز از گناهان در آینده، ایجاد روابط سالم و ارتقای اخلاقیات شخصی است.
استفاده از مغفرت و بخشش: به خاطر داشته باشید که هیچ انسان کامل نیست و همه‌ی ما خطاهایی داریم. خداوند بخشنده است و آماده است گناهان شما را ببخشد. به خواندن دعاهای مربوط به بخشش و مغفرت می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.
تغذیه روحی و معنوی: تمرکز بر روابط معنوی و تقوای شخصی می‌تواند نقش مهمی در پاکسازی از گناهان داشته باشد. مطالعه کتب مذهبی، مشارکت در فعالیت‌های دینی و دعا کردن می‌تواند شما را به سمت رشد روحی و معنوی هدایت کند.
به یاد داشته باشید که پاکسازی از گناهان گذشته یک فرایند طولانی است و نیازمند صبر، اراده و پشتکار است. همچنین، ممکن است لازم باشد از منابع خارجی مانند رهنمودهای دینی، مشاوره روحانی یا مشاوره روحی و روانی استفاده کنید تا در این مسیر بهتر همراهی شوید
خدایا مرا هم پاکیزه بپذیر، همینجا مرا بسوزان که طاقت سوختن پس از مرگ را دیگر ندارم، من این دنیا را دیدم، هیچ نداشت، ارزانی عاشقانش
خدایا مرا هم پاکیزه بپذیر، همینجا مرا بسوزان که طاقت سوختن پس از مرگ را دیگر ندارم، من این دنیا را دیدم، هیچ نداشت، ارزانی عاشقانش


هوش مصنوعیدلنوشتهمرگسوختنفلسطین
بشكست اگر دل من به فداي چشم مستت / سر خم مي سلامت شكند اگر سبوئی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید