ویرگول
ورودثبت نام
MjZahedpour
MjZahedpour
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

5 زبان عشق پدرها

در این نوشته می‌خوام از زاویۀ دیگه‌ای هم به داستان رابطۀ ما با پدرهامون نگاه کنم. یک زاویۀ خوب و لطیف و خطاپوشانه...

گری چاپمن
گری چاپمن

من بر اساس نظر این آقا یعنی گری چاپمن در کتاب 5 زبان عشق، به نظرم می‌رسه که پدرها هم مثل تموم انسان‌های دیگه به 5 زبان و لهجه‌های مختلف ابراز عشق می‌کنند. در ادامه این 5 زبان رو براتون گفتم:

کلام تاییدآمیز

وقتی بابات مرتب ازت تعریف و تمجید می‌کنه. وقتی همیشه تشویقت کرده، وقتی خیلی راحت بهت ابراز علاقه می‌کنه و مثلا میگه:

"تو همیشه منو می‌خندونی! خوشگل من! عسل من!"

"بهت افتخار می‌کنم" و ...

وقت گذاشتن

وقتی لحظات زیادی بوده که غرق در تمرکز و توجه پدرت بودی!

پدرت برات وقت گذاشته؟
پدرت برات وقت گذاشته؟

باهاش گفتگوهای باکیفیت داشتی. مسافرت‌های به‌یادماندنی، شام‌ها و رستورانهای خوب، فعالیت‌های مشترک باکیفیت و سرشار از حضور و توجه رو در کنار بابات تجربه کردی!

هدیه دادن

وقتی همیشه بابات هدیه‌های خوب، فکر شده و مفیدی برات خریده. وقتی در موقعیت‌های مختلف (حتی بدون مناسبت) ازش هدیه گرفتی. وقتی هر وقت میره مسافرت برات سوغاتی میاره!


این مقاله رو هم بخونید:
رفتار با پدر و مادر بد اخلاق؛ راهکارهایی برای نحوه‌ رفتار با والدین بد


خدمت کردن و حمایت

وقتی در طول زندگیت، بابات همیشه پشتت بوده، بروز نداده ولی همیشه سعی کرده نیازهاتو برآورده کنه. هر جایی نیاز به کمک و حمایت داشتی، بدون هیچ اما و اگری کنارت بوده...

زبان عشق لمس کردن
زبان عشق لمس کردن

لمس بدنی

همیشه خیلی راحت بغلت کرده. می‌تونی راحت دستاشو بگیری و ببوسی. وقتی شمارۀ بوسه‌هایی که روی گونه‌هات زده از دستت خارج شده.

وقتی از کودکی هر وقت بعد از مدتی می‌بینیش، بدون تردید و خیلی طبیعی بغلش می‌کنی...


حالا برامون بگو پدرت به چه زبانی بهت عشق ورزیده؟

نکته: یک نفر می‌تونه همزمان چند زبان داشته باشه...


پی‌نوشت 1:

این پست اصلاً و ابداً توجیح کنندۀ هیچ رفتار سرد و خالی از محبتی نیست!
توجیح کنندۀ خودخواهی و مشکلات رفتاری بعضی پدران نیست!
اون بحثش جدا است...


پی‌نوشت 2:

اینو دوست دارم بگم:
اگه بابات بغلت نمی‌کنه، یه نگاهی هم به خودت بنداز؛
تو چقدر بغلش کردی؟ تو چقدر پیش‌قدم شدی؟ تو چقدر بدون سرزنش و شجاعانه نیازت به آغوش رو بهش گفتی؟ تو چقدر دِلو زدی به دریا؟


بگذریم...

محمدجعفر زاهدپور
یک روانشناس
یک پدر...

پدربابافرزندپروریعشقخانواده
روانشناس، گرافیست، خوشنویس و یک پدر... در دیجیتال مارکتینگ هم فعالیت جدی دارم. گاه‌نوشته‌هایم نوشِ روانتان...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید