Seyed Morteza Kamali·۱ سال پیشتجربیات من در بازی سازیسلام دوستان تو این پست قصد دارم تجربیاتم رو در زمینه بازی سازی بگم(دقت کنید که چیز هایی که نوشتم تجربه شخصی بوده و ممکنه برای شما فرق کنه)ه…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۴ سال پیششیوه محاسبه Batching در یونیتیشیوه محاسبه Batching در یونیتی
Seyed Morteza Kamali·۴ سال پیشتعریف Draw Call و Batching به زبان سادهتعریف Draw Call و Batching به زبان ساده
Seyed Morteza Kamali·۴ سال پیشآشنایی با Zenject در یونیتیزنجکت یک فریم ورک بهینه برای تزریق وابستگی در یونیتی است.تزریق وابستگی تزریق وابستگی ( Dependency Injection یا به اختصار DI) فرآیندی می باش…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۵ سال پیشمعماری Scriptable Object بخش چهارم - معرفی نمونه کاملدر پست های قبلی با مفهوم معماری Scriptable Object آشنا شدیدمعماری Scriptable Object در کنفرانس های Unite Richard Fine و Ryan Hipple مطرح شد…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۵ سال پیشمعماری Scriptable Object بخش سوم - پیاده سازیمتغیر های ScriptableObjectمی توانیم اطلاعات را به صورت ScriptableObject در قالب Asset نگهداری کنیماز این متغیر float که به صورت Asset است م…
Seyed Morteza Kamali·۵ سال پیشمعماری Scriptable Object بخش دوم - مشکلات Singletonدر این پست قصد داریم مشکلات Singleton را بررسی کنیم.تعریف Singletonسینگلتون به شما اطمینان میدهد از یک کلاس، تنها یک نمونه یا شی (Object)…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۵ سال پیشمعماری Scriptable Object بخش اول - ستون های مهندسیستون های مهندسیقبل از اینکه سراغ معماری Scriptable Object بریم بیاید ستون های مهندسی را بررسی کنیم. سعی کنید همه چیز تا جایی که ممکنه ماژول…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۵ سال پیشمفهوم Serialization در یونیتیدر علوم رایانه، در زمینهٔ ذخیرهسازی داده، سریال سازی (serialization) یک فرایند ترجمه است که در آن ساختمانهای داده، یا حالت شئ، به یک قالب…
Seyed Morteza KamaliدرGameDeveloper·۵ سال پیشاصل جداسازی Interface هاInterface Segregation Principle (ISP)داشتن interface های کوچیک بهتر از داشتن یک interface بزرگ است.این اصل درواقع شبیه Single Responsibilit…