ویرگول
ورودثبت نام
Sadaf.Hajimir
Sadaf.Hajimir
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

اگر در بدنتون درد وجود دارد، این نوشته برای شماست!


چند لحظه به این قضیه فکر کنید!

وقتی به من مراجعه می کنید و میگین که درد دارین، از درد به عنوان احساسی که با شما در آمیخته حرف میزنید، مثلا میگین: کمرم... زانوم...من این جا درد دارم و ... (مالکیتش رو به خودتون میدین!)
.
وقتی توی بدنمون احساس درد می کنیم، ناخودآگاه به خودمون ( برای من) نسبتش میدیم! انگار درد رو جزئی از خودمون میدونیم! وقتی اینطور میگیم، به مرور زمان، ناخودآگاه این به بخشی از ذهن ما تبدیل میشه و شروع میکنیم به پنهان کردن احساسات درونی و دادن هویت غلط به دلیل دردهامون! (مطمعن باشین اگر زمان بذارید و در خودتون کنکاش کنید دلیل بروز درد رو در جایی از جسم یا روانتون پیدا می کنید...)
.
میدونم که رایج به نظر میاد، اما واقعا درک این نکته ضروریه که بفهمیم به محض اضافه کردن عنصر (برای من)، این احساس بیشتر توی ذهنمون تقویت میشه، تبدیل میشه به بخشی از ما و باهامون باقی میمونه..‌.
وقتی هویت واقعی ما، در دردهامون پیچیده میشه، نه تنها رهایی از درد و بهبودی سخت تر میشه بلکه ممکنه نتایج خوبی که کسب کردیم رو هم خراب کنیم!
انگار به وجود درد و داستانی که براش ساختیم عادت کردیم و نمیدونیم بدون اون چی کار باید بکنیم.‌..!
.
سازگاری با این وضعیت ما رو در معرض خطر قرار میده و باعث میشه احساس آسیب پذیری کنیم... ما به نوعی نمیدونیم که بدون دردهامون چه کسی هستیم! و آماده نیستیم دلیل اصلی رو پیدا کنیم، بپذیریم و بخشی از خودمون رو رها کنیم.... (این پاراگراف رو دوباره با دقت بخونید )
.
یادمون باشه، درد فقط یک احساسه... نه بخشی از ما! از ما جداست... نباید بگیم "درد من"... اینطوری این رابطه ما که انگار درد بهمون چسبیده، سست تر میشه و میتونیم هویت خودمونو از داستان درد جدا کنیم و مکانیزم هایی رو برای شروع بهبودی در سطح عمیق تری اعمال کنیم.
.
پس از این به بعد حین انجام تمرینات و حرکات درمانی یا انجام کارهای روزمره، وقتی همون دردهای همیشگی رو احساس کردید، بلافاصله به این مساله فکر کنید که درد فقط یک احساسه... قدرتی نداره و بخشی از شما نیست و میشه ناپدیدش کرد!
.
.
پ.ن: کم نبودن عزیزانی که در باشگاه یا کلینیک به من مراجعه کردن و حرکات درمانی خواستن، مثلا از درد زانو، گردن یا کمر شکایت داشتن... با درماندگی عجیبی از درد صحبت میکردن و انگار حضورش رو پذیرفته بودن... تسلیم شده بودن و خسته بودن... اینطوری نمیشه کاری از پیش برد... اول باید متن بالا رو درک کنید و به مرحله اجرا ببرید...

اگر تجربه یا دیدگاهی در این زمینه دارید خوشحال میشم برای من بنویسید 3>

حرکات اصلاحیبدن دردکمر درددردهای مزمنمربی بدنسازی
کارشناس تربیت بدنی، کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مربی رسمی فدراسیون شنا...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید