ویرگول
ورودثبت نام
شاپرک قربانی امید
شاپرک قربانی امید
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

شِن و قانونِ زندگی


توی این چند سال وقتی برای اولین بار به کویر رفتم با یه اتفاق عجیب و جالب روبرو شدم .وقتی روی شن ها نشسته بودم و داشتم بازی میکردم متوجه شدم شنهای روی سطح گرم هستن ولی وقتی یک مشت شن رو از زیر سطح برمیداشتم با تفاوت حتی ده درجه ای بین شنهایی که روی سطح بودن و شنهایی که شاید ۱۰ سانتیمتر زیر سطح بودن روبرو میشدم و وقتی یک مشت از اون شن ها رو میاوردم بالا بلافاصله دمای اونها به دمای محیط میرسید و اونا هم گرم میشدن ...ولی راز این شنها چی بود؟ اونها هر وصعیتی رو به کاملی زندگی میکردن ولی با اون وضعیت هم هویت شدگی پیدا نمیکنن.اونها بااومدن وضعیت جدید وصعیت قبلی رو رها میکنن و بهش نمیچسبن و وضعیت جدید رو با تمام وجود زندگی میکنن .خصوصیت دیگه دونه های شن فردیتشون هست ...اونها به هم نمیچسبن و نسبت به هم فردیت دارن ...کافیه اونها رو در هوا رها کنی هیچ دو دونه ی شنی خودش رو متعلق به دیگری نمیدونه و ازاد و رها در هوا حرکت میکنه و به جایی جدید که باد حملش کرده مینشیند.

این حقیقت رو نه فقط در شنها بلکه در رودخانه ها در جریان باد در ذره ذره از تابش نور خورشید و در تک تک سلولهای این جهان زیبا میشه دید و شاید همین رمز آرامش و زندگی در این جهانه و شاید علت تمام رنج های ما همینه که نسبت به هر وضعیتی وابستگی پیدا میکنیم و اون رو جزیی از خودمون میدونیم در حالیکه وضعیت ها میان که برن و تغییر اصل ثابت برای هر وضعیتیه ...هر چقدر به وضعیتها بیشتر بچسبیم جدا شدن ازشون دردناکتر خواهد بود...

با آگاهی به اینکه هیچ وضعیتی ماندگار نیست بهتر نیست آغوشمون رو به سمت زندگی باز کنیم و بدون چسبیدن به هیچ شرایطی چه از جنس مثبت و چه از جنس منفی ،توجهمون رو روی حقیقت پایدار و جاودانه ای بزاریم که اون هم همین بودنمون جدای از شرایط و وضعیتهاست ؟

من هستم بدون توجه به اینکه من چی هستم یا چگونه هستم یا کجایی هستم ؟

من این من هستم در ورای تمام القاب و چهره ها و وضعیتها و چگونگی ها هستم!

هر وضعیت رو زندگی کنیم بدون اینکه خودمون رو با اون وضعیت یکی بدونیم و یا اون وضعیت رو جزیی از خودمون بدونیم .

مثلا وقتی اتفاقی افتاده در این لحظه ،برای همین لحظه اون رو به طور کامل زندگی کنیم و در لحظه ی بعد لحظه ی بعدی رو زندگی کنیم و اجازه بدیم وضعیتهای بعدی اتفاق بیافتن و ما اونها رو ببینیم و احساس کنیم نه اینکه همچنان تمرکزمون بر وضعیتی باشه که دوساعت قبل اتفاق افتاده و همچنان تمام انرژیمون رو صرف اون کنیم...


عشق جاریست?❤

(این صفحه و تمام تحلیل ها منبع هست .ممنون میشم امانتدار مطالب پیجم باشین و این مطالب رو چه با ذکر منبع و چه بدون ذکر منبع جایی منتشر نکنین ❤). پیشاپیش از مشارکتتون ممنونم?

در پایان آنچه که خوندید آگاهی و آموزه های معنوی نیست ، اینها تنها اِقرار های من به آنچه که تا این لحظه از زندگیم قابل درک بوده برام هست و برای شما چیزی جز چرندیات نمیتونه باشه مگه اینکه خودتون بخودیه خود اینها را در زندگیتون تجربه کنید و پا در مسیر تجربه بگذارین و از این مسیر پی به حقیقت یا خطا بودنش ببرین.



زندگیاکهارت تلهآرامشمدیتیشنمراقبه
من شاپرکم و ساکن پلاک چهل جاده هستم ،تنها سفر میکنم و اینجا از سفر و اتفاقاتش و نگاهم به اون اتفاقات مینویسم و تو میتونی با خوندنش جهان و اتفاقاتش رو از نگاه من هم تجربه کنی.خوشحالم که همراهمی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید