ویرگول
ورودثبت نام
علی میرکمالی
علی میرکمالی
خواندن ۴ دقیقه·۱ سال پیش

تحرک برای تمرکز!(چگونه با ورزش کردن،ذهنتان را متمرکز کنید؟)+فایل صوتی ⭕⭕⭕

با تمرکز بر نتایج به نتیجه نمی رسید.  با تمرکز بر اقداماتی که نتیجه می دهند، به نتیجه می رسید.
 «مایک هاوکینز»
با تمرکز بر نتایج به نتیجه نمی رسید. با تمرکز بر اقداماتی که نتیجه می دهند، به نتیجه می رسید. «مایک هاوکینز»





از بچگی همیشه به ما گفتند که:

«بچه جون آروم بگیر! بشین سر درس و مشقت!»

«بچه جون آنقدر ورجه وورجه نکن!به جاش بشین درستو بخون!»

«بسه دیگه چقدر بپر بپر می‌کنی! مگه تو درس و مشق نداری؟!»

«تو اصلاً بچه بازی گوشی هستی!به همین خاطر هست که تو درس خوندن توجه و تمرکز نداری!»

به همین خاطر در ذهن ما اینطور نقش بسته است که برای داشتن تمرکز و توجه بهتر باید یک گوشه نشست و روی مطلبی که قصد یاد گرفتن آن را داریم تمرکز کرد.

همیشه فکر کرده‌ایم که مغز در حالت آرامش و سکون است که به حداکثر کارایی خود می‌رسد.

به همین دلیل کتابخانه‌های عمومی را که سرشار از سکون و سکوت است برای مطالعه کردن انتخاب می‌کنیم و ساعت‌ها در پشت میز برای خواندن یک کتاب می نشینیم و فکر می‌کنیم که با این روش مغز ما در بهترین حالت بهره‌وری است.

فکر می کنیم با این کار بیشترین نتیجه را از زمان مطالعه کردن مان،خواهیم گرفت.

بر همین اساس است که گاهی برای آدمی که اهل مطالعه است و می‌خواهد که بر کارش متمرکز باشد،ورزش کردن امری غیر ضروری و حتی زائد محسوب می‌شود.

من خودم هم،سال‌ها همین تفکر را داشتم.

من فکر می‌کردم ورزش برای سلامت جسم و تقویت عضلات خوب است.

پس حالا، من که دوست دارم بیشتر کتاب بخوانم و اهل مطالعه باشم دیگر نیازی به تحرک و ورزش کردن ندارم.

اما در کمال تاسف باید اعتراف کنم که اشتباه می‌کردم!

خوب است بدانید که؛ورزش و فعالیت نه تنها موجب تقویت بدن می شود بلکه موجب تقویت مغز و قدرت تمرکز شما نیز می شود.
خوب است بدانید که؛ورزش و فعالیت نه تنها موجب تقویت بدن می شود بلکه موجب تقویت مغز و قدرت تمرکز شما نیز می شود.





امروزه تحقیقات متعدد نشان داده است که فعالیت ورزشی متوسط در حد ۳۰ دقیقه که به صورت روزانه و مرتب انجام شود،می تواند تا چند ساعت ذهن و مغز شما را متمرکزتر و آماده‌تر برای مطالعه و یادگیری نگه دارد.

یکی از دلایل آن این است که ورزش باعث افزایش فشار و جریان خون در کل بدن از جمله مغز می‌شود.

و می‌دانیم که هر کجا خون بیشتری باشد طبیعتاً انرژی و اکسیژن هم بیشتر می‌شود و همین باعث می‌شود که مغز شما بهتر عمل کند و تمرکز بیشتری داشته باشد.

از طرفی هیپوکمپوس که بخش مربوط به یادگیری و حافظه در مغز است در زمان ورزش کردن شدیداً فعال می‌شود و همین موجب می‌شود که مهارت‌های ادراکی بهتر شود.
نکته جالب دیگر این است که فعالیت ورزشی موجب ترشح ماده‌ای به نامBDNF می‌شود. این ماده موجب تقویت عملکرد حافظه و مغز می‌شود.

اما نکته در این است که این ماده به صورت دیگری وجود ندارد و فقط مغز انسان می تواند آن را ترشح کند.

خوب است بدانید که یکی از راه‌های موثر برای تحریک مغز جهت ترشح این ماده،به صورت منظم و در حد متوسط ورزش کردن است.

پیشنهاد می‌کنم که اگر اهل ورزش کردن نیستید،به خاطر بهبود کارایی مغزتان هم که شده،فعالیت بدنی و نرمش روزانه در حد ۳۰ دقیقه در روز و حداقل ۵روز در هفته را درون برنامه روزانتان بگنجانید.

یا اینکه حداقل قبل از کارهای مهمی مثل جلسات مذاکره،زمان درس خواندن،تمرکز بر روی حل مسائل کاری،خواندن کتاب و یادگیری مهارت،به مدت ۳۰ دقیقه به تحرک و فعالیت بدنی و ورزشی بپردازید،تا بدین طریق مغز و ذهنتان را در بهترین حالت آماده شدن برای توجه و تمرکز فراوان یاری نمایید.

امیدوارم که حتماً این پیشنهاد من را عملی کنید و مثل من،خودتان شاهد نتایج مثبت این کار،بر افزایش توجه و تمرکزتان باشید.

تمرین بدنی در حد متوسط و به صورت مستمر و روزانه،بسیار به تقویت قدرت تمرکز و توجه شما کمک می نماید.
تمرین بدنی در حد متوسط و به صورت مستمر و روزانه،بسیار به تقویت قدرت تمرکز و توجه شما کمک می نماید.




در پایان از شما صمیمانه تشکر می کنم که نوشتار من را مطالعه کردید و مشتاقانه امیدوارم که شما همچنان پیگیر مطالب دیگر من نیز باشید.

دوستدار شما

علی میرکمالی

دوشنبه

سی ام مردادماه یکهزار و چهارصد و دو

1402/5/30



باکمال احترام از شما دعوت می کنم؛«راه مقابله با افکار منفی چیست؟»که من به تازگی در سایت ویرگول منتشر کردم را نیز بخوانید،بدانید و به کاربرید:

https://vrgl.ir/z6f55



اگر مایل به دیدن مطالب کاملتر و ویدئو های بیشتر در زمینه یادگیری مهارت هستید،به شما پیشنهاد می کنم که به کانال تلگرام من به آدرس زیر بپیوندید:

https//t.me/alimirkamalicoach























































































































تمرکزیادگیری مهارتورزشافکار منفیتقویت مغز
تسهیلگر یادگیری مهارت⭕⭕⭕ لینک کانال تلگرام https//t.me/alimirkamalicoach
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید