ویرگول
ورودثبت نام
دکتر کرمانی
دکتر کرمانی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

اضافه وزنم مانع زیارت امام حسین شد!

زینب هیزمی هستم. وزن من قبلا 126 کیلوگرم بود که با رژیم دکتر کرمانی تونستم به وزن 101 کیلو برسم. اما هنوز با وزن ایده آلم فاصله دارم و همچنان توی رژیم هستم.

من از قدیم از وقتی بچه بودم اضافه وزن داشتم. پرخوری می‌کردم و جلوی خودم رو نمی‌گرفتم. همش در حال خوردن غذا و خوراکی بودم. سنم که بالاتر می‌رفت، وزنم هم زیادتر می‌شد اما دنبال لاغر کردن و کاهش وزن نبودم. تا اینکه مشکلات دیگه برام پیش اومد. زانو درد و کمردرد گرفته بودم. دیگه انجام کارهای شخصیم هم سخت شده بود. یه کم که راه می‌رفتم کمردرد امونم رو می‌برید و زود خسته می‌شدم.

چندوقت قبل رفته بودیم کربلا. من به خاطر چاقی و اضافه‌وزن نمی‌تونستم پا به پای بقیه راه برم و زیارت کنم. مسیر هتل تا حرم وسیله نمی‌خورد منم توان پیاده‌روی نداشتم اینه که خیلی اذیت شدم و اونطوری که دلم می‌خواست نتونستم زیارت کنم. از بقیه خواهش می‌کردم وسیله پیدا کنن تا راحت برم حرم اما خیلی کار سختی بود و وسیله‌ای گیر نمی‌اومد. خلاصه من دل سیر زیارت نکردم و برگشتیم. این موضوع خیلی برام سنگین بود خیلی غصه خوردم که به خاطر چاقی نتونستم اونطوری که دلم می‌خواست زیارت کنم.

هروقت یاد اون سفر می‌افتم با خودم می‌گم ای کاش زودتر لاغر می‌کردم تا از زیارت لذت ببرم. اضافه وزن و چاقی باعث شده بود به کبد چرب و چربی خون مبتلا بشم. می‌دونستم تنها راه درمانم و برطرف شدن مشکلاتم لاغر شدنه.

زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

وزنم خیلی زیاد شده بود. خانواده‌م نگران بودن. مدام بهم می‌گفتن لاغر کن اما من انگار مقاومت می‌کردم. می‌گفتم آدم با کم خوردن و پیاده‌روی که لاغر نمی‌شه. من خودم راهشو بلدم. خلاصه با این بهانه‌ها رژیم گرفتن رو عقب می‌نداختم.

بعد از چندوقت که دیدم اوضاعم خیلی خرابه سر خود رژیم گرفتم. هیچ منطقی نداشت رژیمم. همینجوری گاهی نهار کم می‌خوردم، یه مدتی یه غذایی رو مثلا برنج یا نون رو کلا حذف می‌کردم. اما اصلا فایده‌ای نداشت. نه تنها وزنم پایین نمیومد بلکه بیشتر هم می‌شد. بعد از اون رفتم سراغ دمنوش‌های لاغری. دمنوش‌ها هم به من کمکی نکردن با اینکه حتی پیاده‌روی هم داشتم در کنارش اما وزنم پایین نمی‌اومد.

وقتی نتیجه نمی‌گرفتم دوباره برمی‌گشتم سر خونه‌ی اول و می‌افتادم به پرخوری و همون روال سابق خودم. رسیده بودم به وزن 126 کیلو. وزن کمی نیست. دیگه راه رفتن برام سخت شده بود و برای کارهای شخصیم هم محتاج دیگران بودم.

از دخترم خواستم یه رژیمی برام پیدا کنه که مطمئن باشم وزنم باهاش کم می‌شه، ریزش مو نمی‌گیرم، ضعف و گرسنگی نداشته باشه و توش برنج و نون پیدا بشه. از طرفی رفت و آمد هم برام سخت بود گفتم من نمی‌تونم هی برم مطب. خلاصه با توجه به همه‌ی اینا دخترم گشت و رژیم دکتر کرمانی رو برام پیدا کرد.

انصافا هم رژیم دکتر کرمانی دقیقا همون چیزی بود که می‌خواستم و نیاز داشتم. توی این رژیم همه چیز می‌تونستم بخورم و با برنامه‌ی روزمنو، می‌تونستم طبق برنامه و میل اون روزم رژیمم رو تنظیم کنم و چیزهایی که دلم می‌خواد بخورم.

ما خیلی اهل رفت و آمدیم و مهمونی زیاد می‌ریم و میاییم. رژیم دکتر کرمانی اجازه می‌داد توی مهمونی‌ها از گزینه‌ی جایگزینی استفاده کنم، اینطوری وقتی مهمونی می‌رفتم از غذای میزبان به راحتی می‌خوردم و کسی رو هم ناراحت نمی‌کردم که چرا سر سفره نشستی و چیزی نخوردی!

زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

عادت‌های غلط غذایی من با رژیم دکتر کرمانی اصلاح شد. دیگه پرخوری رو گذاشتم کنار. همه جور غذایی هم می‌خورم اما دیگه ریزه‌خواری نمی‌کنم. وقتی رژیم رو شروع کردم وزنم خیلی بالا بود برای همین نمی‌تونستم پیاده‌روی برم اما وزنم که پایین اومد راه رفتنم راحت‌تر شد و پیاده‌روی رو از روزی نیم ساعت شروع کردم.

در طول رژیم خیلی کم احساس ضعف و گرسنگی سراغم می‌اومد. یه موقع هم که ضعف می‌کردم از سهمیه‌ی لبنیاتم استفاده می‌کردم و شیر و خرما می‌خوردم. غذاهای کالری آزاد توی رژیمم خیلی کمکم می‌کرد. هرموقع دلم خوراکی می‌خواست از اونا مصرف می‌کردم یعنی هویج، کاهو و گوجه.

توی طول رژیم کمی مشکل ریزش مو پیدا کردم اما با قرص مکمل دارم کنترلش می‌کنم. استپ وزن هم داشتم یه دوره‌ای اما با پیاده‌روی برطرف شد.

پشتیبان‌های دکتر کرمانی خیلی خوب راهنمایی می‌کردن و بهم انگیزه می‌دادن. سوالاتم رو جواب می‌دادن برای هر مشکلی یه راهکاری داشتن. توی این مسیر پشتیبان‌ها من رو تنها نگذاشتن و تشویقم می‌کردن.

من هنوز تا وزن ایده‌آلم فاصله دارم و مونده تا بهش برسم اما همین الانشم حالم خیلی خوبه. احساس سبکی می‌کنم و از اینکه بالاخره بعد از این همه سال تونستم وزنم رو کنم خیلی خوشحالم. خانواده‌م هم خیلی خوشحالن و از نگرانی دراومدن. الان دیگه برای کارهای شخصیم به کسی نیازی ندارم . راحت راه می‌رم و فعالیت می‌کنم حتی نفس کشیدنم راحت‌تر شده. درد کمر و زانوهام کمتر شده و با پایین‌تر اومدن وزنم بهتر هم میشه. چربی خون و کبد چرب هم همینطور، به مرور زمان با کاهش وزن رفع میشن.

از بازگشت وزن می‌ترسم و می‌خوام وقتی به وزن ایده‌آلم رسیدم رژیم تثبیت وزن بگیرم تا دوباره چاق نشم. دیگه دلم نمی‌خواد به اون روزهای سخت و پردرد برگردم. مطمئنم که با رژیم دکتر کرمانی می‌تونم یه کاهش وزن ایده‌آل و همیشگی رو تجربه کنم.

زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی
زینب هیزمی رکورددار کاهش وزن رژیم دکتر کرمانی

توصیه‌ی من به کسانی که چاق هستن اینه که:

با یه رژیم خوب و اصولی وزنتون رو کم کنید

اول از همه خودتون باید بخواید و اراده خیلی مهمه

لاغری با عذر و بهانه اتفاق نمیفته. باید براش تلاش کنید و قدم بردارید تا وزنتون کم بشه.

کاهش وزنلاغریرژیم لاغریرژیم کاهش وزنرژیم دکتر کرمانی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید