ویرگول
ورودثبت نام
Maryam Pr
Maryam Pr
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

آرامش در جهان پر سر و صدا


مدتی بود که برای بهتر شدن خودم و رسیدن به هدف ها ی تو ذهنم به شدت تلاش می کردم . ارزشش رو داشت ولی چیزی که از دستش داده بودم آرامش بود . بعضی وقتا اینقدر ذهنم شلوغ می شد که حتی نمی تونستم بفهمم دقیقا اطراف من چه اتفاقی داره میوفته . در آخر هم ،همه چی بی نتیجه می شد و فقط بیشتر از خودم خشمگین می شدم تا اینکه با خودم فکر کردم چرا اینقدر با خودم بی رحم شدم . علت صداهای توی سرم چی می تونه باشه؟

تایید شدن ؟

شاید بگیم خب ما باید تلاش کنیم که کار کنیم ، پول در بیاریم و بتونیم زندگی کنیم . درسته اما یه بار با خودمون صادق باشیم . اکثر وقتا پشت هر کاری که می کنیم، دنبال تایید و خوشحال کردن والدین ، همسر ، پارتنر یا حتی دوستامون هستیم.

ما در آخر برای دیگران زندگی می کنیم ، حتی اگه اینطوری نباشه بالاخره یه جایی با حرف دیگران به فکر میریم چون ما انسانیم و نیاز به توجه و تایید شدن داریم. پس شاید بهتر باشه بیشتر بریم سمت چیزایی که ما رو خوشحال میکنه و برای خودمون زندگی کنیم.

شبکه های اجتماعی؟

این یه حقیقته که جامعه و شبکه های اجتماعی تاثیر خیلی زیادی تو افکار ما داره. حتی تصورات ما از موفقیت ، قدرت ، شکست ، عشق و غیره تحت تاثیر پست هایی هست که می بینیم .

انگار دارن به ما دیکته میکنن که معنای هر کلمه چیه و یه تصویر تو ذهن ما میسازن.

از طرفی بدون اینکه خودمون متوجه بشیم گول تبلیغات رو می خوریم. کلی پول هدر میریم و چیزهایی رو میخریم برای رسیدن به معیار هایی که به ما گفته شده.

رشد فردی و روانشناسی زرد ؟

عجیبه ولی همینقدر که این مطالب ما رو به جلو هل میده ، همون اندازه هم ما رو اذیت میکنه. اینکه هر روز ببینیم به ما میگن تلاش کن تو همه چی خوب باش و جا نزن ، باعث میشه که ما حس کنیم از همه دنیا عقبیم و بیشتر به خودمون فشار میاریم .

در آخر به این فکر میکنم که شاید پذیرش اولین و بزرگ ترین قدم برای آرامش و دوست داشتن خودمون باشه. تلاش برای بهتر شدن خوبه اما تلاش برای چیزی که معیار خودت نیست چیزی جز اضطراب نیست.

اینا افکار یه دختر 25 ساله بود که داره تلاش میکنه خودشو از این دنیای شلوغ امروزی نجات بده.

نظر شما چیه ؟ دلیل این همه تلاش الکی چیه ؟ شما چه کاری می کنید تا آرامش داشته باشید؟



شبکه‌های اجتماعیآرامشکمال‌گراییتایید طلبیخاطره نویسی
مریم هستم ، علاقه مند به نوشتن ، یاد گرفتن و به اشتراک گذاشتن تجربه ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید