ویرگول
ورودثبت نام
هوشمندی | Houshmandi
هوشمندی | Houshmandi
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

خوش بینی VS بد بینی

آدم بد بین همه چی رو دائمی و فراگیر و شخصی میدونه اما شخص خوشبین کاملا برعکس فکر میکنه.

با ی مثال خیلی بهتر میشه این موضوع رو شرح داد:

فرض کنید که تازه با یه خانم ( اگر خانوم هستید با یک آقا‌ ) آشنا شدی و در همون صحبت اولیه مسخره ات میکنه و ردت میکنه.


سناریوی ادم خوش بین و بد بین رو باهم یه نگاهی بندازیم :

آدم خوشبین:‌ آدم های زیادی هستند که از من خوششون میاد.

آدم بدبین:‌ من هیچ وقت نمیتونم نظر کسی رو جلب کنم. (‌امور دائمی)

آدم خوشبین:‌ این فقط یک مورد خاص بوده،‌ معنیش این نیست که من جذاب نیستم.

آدم بدبین: من آدم جالبی نیستم (‌فراگیر)

آدم خوشبین: شاید اون شخص توی شرایط خوبی نبوده

آدم بدبین:‌ من زشتم معلومه که باید منو مسخره کنن (شخصی دونستن مساله)


دوتا نکته مهم هم بگم و تموم

یک: بین خوش بینی و بد بینی یه تعادلی باید باشه وگرنه موجب میشه که توهم پیدا کنیم.

دو:‌ چه خوبه که واقع بینی رو با خوشبینی همراه کنیم.


یکسری پست های دیگه هم دارم، اگه دوست دارید یه نگاهی بندازید:

موفقیتهوشمندیخوش‌بینیمثبت اندیشیخوشبینی درمقابل بدبینی
تریدر، مهندس کامپیوتر،‌ کتابخون،‌ فیلم بین و یه سری چیزای دیگه ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید