لیلا ولی پور
لیلا ولی پور
خواندن ۵ دقیقه·۲ سال پیش

حیوانات خطرناک مدیریت محصول - قسمت سوم

مدیر گورخر
مدیر گورخر


ZEbRA: Zero Evidence, but Really Arrogant

گورخر (ZEBRA): شواهد صفر، اما خیلی مغرور.

ZEBRA

چیست؟

شاید آسان باشد که به برخی از این حیوانات خطرناک نگاه کنید و بگویید: «این هرگز من نخواهم بود. من صلاحیت HiPPO بودن را ندارم و به این فکر می کنم که RhiNOباشم." و این ممکن است درست باشد. اما همه ما می‌توانیم گهگاه به دلیل ZEbRA بودن مقصر باشیم - بله، حتی مدیران محصول و مهندسان در میان ما هم میتوانند زبرا باشند!

مطمئناً، ما از لحاظ نظری اهمیت داشتن شواهدی برای حمایت از صحبت های خود را درک می کنیم. اما گاهی اوقات وقتی با حوزه های تخصصی خود سروکار داریم، نادیده گرفتن برخی از فرآیندهای اعتبار سنجی می تواند وسوسه انگیز باشد.

چرا ZEbRA ها خطرناک هستند؟

وقتی ZEbRAها کنترل را به دست می‌گیرند، شما خطر ساختن محصولات یا تصمیم‌گیری‌هایی را دارید که تأیید نشده‌اند (آشنا به نظر می‌رسد؟).

ممکن است گهگاه شانس بیاورید و باز هم اوضاع را درست کنید. اما شما می توانید محصول را در جهت اشتباه هدایت کنید. شاید چیزهایی بسازید که مشتریانتان به آنها نیازی ندارند. یا فرصت های کلیدی بازار را از دست می دهید.

ZEBRA

ها در طبیعت

مورد جان آنتیوکو، مدیر عامل بلاک باستر را در نظر بگیرید، که فرصت خرید یک شرکت کوچک به نام نتفلیکس را به قیمت 50 میلیون دلار داشت. او ارائه داده‌محور مدیران نتفلیکس را رد کرد و گفت: «هیستری دات‌کام کاملاً غرق شده است». همه ما می دانیم که این داستان چگونه به پایان می رسد.

یک مقاله شرکت که این تبادل را توضیح می‌دهد، مشکل این رفتار کلاسیک ZEbRA را خلاصه می‌کند: «...یک درس مهم تجاری نیز وجود دارد و این است: هرگز، هرگز مغرور نباش. حتی اگر شخصی که روبروی شما نشسته چیزی گفته است که به نظر پوچ می رسد، حتی اگر شما را به خنده وادار کند، لحظه ای مکث کنید و به آن توجه جدی داشته باشید.

مدیر مرغ دریایی
مدیر مرغ دریایی


مدیر مرغ دریایی (Seagull Manager)

مدیر مرغ دریایی چیست؟

در اینجا نیازی به رمزگشایی مخفف نیست - مدیران Seagullتقریباً دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند.آنها افرادی هستند که تمایل دارند کمی از کارهای روزمره روی یک پروژه دور شوند،بنابراین آنها گهگاه به داخل می روند، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند، آشفتگی بزرگی ایجاد می کنند، سپس دوباره بیرون می روند و تیم را می گذارند تا آنها را تمیز کند.

چرا مدیران مرغ دریایی خطرناک هستند؟

مانند بسیاری از حیوانات خطرناک دیگر، مدیران مرغ دریایی اغلب نیت خوبی دارند. وقتی وارد عمل می‌شوند، اغلب سعی می‌کنند با ایده‌شان روندی را تسریع کنند یا «روز را نجات دهند».مشکل این است که آنها اغلب فاقد زمینه و جزئیات هستند،و آنها عاملیت و توانایی یک تیم برای یافتن راه حل را به تنهایی از بین می برند.

مدیران مرغ دریایی در طبیعت

به عنوان مثال، ممکن است یک معاون ارشد مهندسی را ببینید که در یک روز راه می‌رود و به تیم می‌گوید: "من در آخر هفته به این مشکل فکر کردم و کدی برای شما نوشتم." هدف آنها کمک به تیم است، اما از آنجایی که آنها به جای دید زمینی، دید چشم پرنده دارند، ممکن است فناوری ای را وارد کنند که در زیرساخت شما کار نمی کند.

دکتر تراویس بردبری، نویسنده کتاب The Seagull Manager، گزارش می دهد که خطرات واقعی برای این نوع مدیریت وجود دارد. کارمندانی که مدیران آنها اغلب از رفتارهای مرغ دریایی استفاده می کنند، 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند. عدم مشارکت و نارضایتی کارکنان مستقیماً با عملکرد شرکت مرتبط است زیرا استخدام جایگزین برای کارمندانی که ترک می کنند زمان و هزینه قابل توجهی می طلبد.

مدیرپافین
مدیرپافین

PUFFIn: Plans Unending Feature Factory Initiatives

پافین (طوطی دریایی): ابتکارات کارخانه ویژگی های بی پایان را برنامه ریزی می کند

پافین چیست؟

کلاغ ها تنها پرندگانی نیستند که جذب اشیاء درخشان و براق می شوند.پافینها هم راضی هستند که از ویژگی های جدید براق به ویژگی های جدید براق دیگر بپرند. آنها ممکن است با میل به راضی کردن دیگران، به فروش هدایت شوند یا در برخی موارد به سادگی "مهندسین را مشغول نگه دارند"

صرف نظر از این، ویژگی بارز PUFFIn تصمیم گیری بدون نگرانی برای چشم انداز یا استراتژی بلند مدت است.

چرا PUFFins خطرناک هستند؟

اگر اجازه دهید PUFFIns بر همه چیز حکمرانی کند کارهای زیادی برای انجام دادن خواهند داشت، اما بعید است که همه این کارها تأثیر مثبتی بر تجارت داشته باشد. نقشه راه شما، به جای اینکه یک سند استراتژیک باشد که شما را به سمت ستاره شمالی راهنمایی می کند، فقط مجموعه ای از نقاط آشفته خواهد بود که منجر به جایی نخواهد بود و دائماً بدون به دست آوردن نتایج واقعی، یک راه برای از بین بردن انگیزه و مشارکت تیم شما خواهد شد

پافین ها در طبیعت

اندرو جردن می داند که کار در یک محیط با PUFFInچگونه است. او مدیر محصول Modern Messageبود یک برنامه پاداش وفاداری که به بازاریابان و تیم های مدیریت دارایی کمک می کند با ساکنان خود تعامل داشته باشند. این اکتساب باعث شد تیم‌های مهندسی و محصول به بررسی فرآیندهای موجود خود بپردازند.

هنگامی که آنها روش کار خود را در آن زمان بررسی کردند، چند موضوع عمده را شناسایی کردند. رهبری، تجربه کاربری، مدیران محصول و مهندسان با نقش‌هایشان کنار گذاشته شدند و ایده‌ها فقط در یک جهت جریان داشتند. «رهبران معمولاً ایده‌هایی را ارائه می‌کنند و سپس با UX همکاری می‌کنند تا آن را از بین ببرند. از آنجا. اندرو می نویسد، یک ویژگی به یک PM اختصاص داده می شد بعد با تیم فنی برای توسعه برنامه همکاری می کرد.

در حالی که این فرآیند از نظر ساخت ویژگی ها و ارسال آنها کار می کرد ((Feature Factory!))، بیشتر بر روی خروجی متمرکز بود تا نتایج. زمانی که آنها کار روی یک ویژگی را شروع کردند، تغییر جهت سخت بود و استرس زیادی بر سرنخ های مهندسی وارد کرد.

برای خروج از مدل Feature Factory، آنها یک فرآیند تدریجی تغییر را آغاز کردند که شامل معرفی تیم‌های محصول متقابل، تعریف منشور تیم و در نهایت انتقال به یک مدل چابک با مسیر دوگانه بود..

مدیرمدیریت محصولمدیر محصولagileproduct management
مدیرمحصول، مدیر روابط عمومی و رسانه،دارای سابقه منتورینگ و مشاوره توسعه استارتاپها، گوینده و دوبلور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید