ویرگول
ورودثبت نام
مهدیه رئیس زاده
مهدیه رئیس زاده
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

عادی بودن


اگر بخواهید یک کتاب ۸۰ فصلی،با حدود ۵۴۰ صفحه را بخوانید،از کدام روش زیر استفاده میکنید:

  1. در یک روز کتاب را میخوانید
  2. طی ۳-۵ روز کتاب را میخوانید
  3. هر شب نهایتا ۳-۴ فصل میخوانید

اما واقعیت این است،که بسیاری از افراد عادی،حتی به فصل ۱۰ هم نمیرسند و تصمیم میگیرند که کتاب را نخوانند.

این تصمیم نشانه تنبلی،بی سوادی و.... نیست،بلکه آنها وقت خودشون را برای مطالعه مواردی که دوست ندارند،صرف نمیکنند.

بسیاری از ما با نیمه رها کردن کارهایمان خودمان را سرزنش میکنیم،اما باید بدانیم،اولین قدم،دست کشیدن از سرزنش است.

تمام افراد عادی یک اجتماع، حق انتخاب دارند و باید یادبگیریم به این حقوق احترام بگذاریم،اول از خودمان شروع کنیم.

پس اگر تصمیم گرفتید یک کتاب بخوانید،در ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

خود من به یادگرفتن چند جمله جدید بسنده میکنم و در خیلی موارد یک‌کتاب را نیمه رها میکنم و یا فقط فصول جذاب را میخوانم.

عادی شدم،نمیخواهم بعداز خواندن کتاب نقدش کنم‌یا به نویسنده نمره بدهم.

لذت بردن، از اصول عادی بودن است.

از این به‌بعد برای خواندن یک‌کتاب ۸۰ فصلی از روش تا جایی میخوانم که از اوقاتم لذت ببرم،استفاده میکنم.

موفق باشید


خودشناسیکمال‌گراییروانشناسیعادی بودناحترام به خود
دل نوشته ها و دغدغه های من،یک دانشجو که کارآفرین شد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید