ویرگول
ورودثبت نام
سامانه فوق تخصصی ماوراطب
سامانه فوق تخصصی ماوراطب
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ابر سیاه افکار

?️ این چیزا چیه میاد تو ذهنم آخه؟!!

?️ این چیزا تو فیلم ترسناک ها هم قفله :/

?️ یک شب خواب میبینم امتحانمو افتادم.

?️ یک شب دیگه خواب میبینم همکارام تحقیرم کردن!

?️ یه روز فکر می کنم حالا که سر کار با هم گفتیم و خندیدیم حتما برم خونه از دماغم درمیاد!!

?️ یه روز دیگه گربه سیاه میبینم تا شبش استرس دارم خدایا طوری نشه! شومی و نحسی نیاد سمت من و خانوادم!!

?️ چیکار کنم خب! دست خودم نیست، همش میاد اینا تو ذهنم هی میچرخه دور سرم :/

افکار منفی

⬅️ درباره افکار منفی چه می دانید؟

⬅️ چگونه می توان دست از فکر کردن به این افکار مزاحم برداشت؟!!

⬅️ درمان منفی بافی چیست؟

?️ در کتاب "یادداشت های زمستانه درباره ی خاطرات تابستانه" از داستایفسکی؛ به این اشاره شده است که: "تمرینی انجام دهید که در آن اصلا به خرس قطبی فکر نکنید!! سپس خواهید دید که فکر خرس قطبی هر دقیقه به خاطرتان می آید!!"

?️ محقق دیگری است که بیست سال از عمر خود را به آموختن و تحقیق در مورد فکر و خیال کرد. یکی از حوزه های مهمی که این پژوهشگر روی آن کار کرد؛ فرآیند سرکوب افکار بود. در واقع زمانی که انسان سعی می کند سدی در مقابل افکار و خیال های منفی، بسازد؛ برعکس آن گمان و اندیشه، وی را دمی راحت نمی گذارند!!!

✅️ جالب بود نه؟! برای خواندن ادامه این مطلب جذاب می توانید به مقاله ی پاکسازی ذهن از افکار منفی در ماوراطب مراجعه کنید.


افکار منفیذهنروانشناسیپاکسازی ذهن
ماوراطب، پیشرو در ارائه ی خدمات آنلاین پزشکی - https://mavarateb.com/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید