ویرگول
ورودثبت نام
مرتضی خسروی | Morteza Khosravi
مرتضی خسروی | Morteza Khosravi
خواندن ۱ دقیقه·۴ سال پیش

مدیریت منابع انسانی یا اداره کارگزینی!!!

معمولا وقتی پیش پدرم یا افراد قدیمی صحبت از شغل خودم میشه و میگم که در حوزه منابع انسانی یا HR کار میکنم اولین پاسخی که معمولا میشنوم اینکه: "آهان تو کارگزینی کار میکنی!"

مدیریت استعداد که من عاشقش هستم!
مدیریت استعداد که من عاشقش هستم!


و من چون از همون سال ورودم به دانشگاه تو کارشناسی که مهندسی صنایع رو انتخاب کردم، تا سال آخر دانشگاهم و بعدها تا ارشدم در دانشگاه تهران، همیشه کنار سوال چی میخونی؟ خودم رو آماده میکردم تا بهشون بگم که صنایع غذایی نه! صنایع چوب نه!!! صنایع دستی؟ وااااااااای نه! به همین خاطر اینجا هم عادت کردم که توضیح بدم که کارم کارگزینی نیست!

راستش توضیح دادن اینکه الان دارم تو فیلد "توسعه استعدادهای منابع انسانی" فعالیت می کنم بعضی وقتا برای افراد تحصیل کرده یا دانشگاهی هم سخت میشه! شاید پاسخ رشته دانشگاهی با یک توضیح یک خطی حل میشد ولی اینجا برای توسعه استعداد منابع انسانی زیاد موثر نیست!

وقتی مهندسی رو میخوندم مثل اکثر بچه های مهندسی فکر می کردیم که مدیریت زیاد مهم نیست و ما داریم شاخ غول رو هر روز میشکنیم. ولی وقتی وارد دنیای HR شدم تازه فهمیدم که چالش های این دنیا با دنیای مهندسی نه تنها متفاوت هست بلکه بعضی وقتا شاخ غول هم نیست، خود غول هست!

اولین تعریفی که از کارم برا بقیه میکنم این هست که:

ما تلاش میکنیم که افراد رو در مسیر توسعه شغلی خودشان راهنمایی و کمک کنیم.

میدونم خیلی تعریف کلی هست و راستش اگر یکی این رو به من بگه خودم راضی نمیشم.

شما اگه بخواین تعریفی از شغلتون داشته باشین که تو یک خط و یه جمله کار رو تموم کنه چی میگین؟

منابع انسانیمدیریت استعدادشغلجذب و استخدامکار
مدیریت منابع انسانی | تحلیل افراد | منابع انسانی چابک | منابع انسانی محصول محور | HR Management | People Analytics | Agile HR | Product Oriented HR
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید