ویرگول
ورودثبت نام
علی‌آقا
علی‌آقا
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

سرچشمه قوانین یک‌طرفه و ناقص کجاست؟

علی حسین‌زاده | اول متن خبر را بخوانید:

ارسال پیام آزاردهنده برای زنان در فضای مجازی مشمول مجازات نقدی می‌شود
مجلس به تازگی بررسی لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» را در دستور کار خود قرار داده که براساس آن هرگاه مردی خلاف تمایل زن اقدام به ارسال پیام‌ یا تصاویر نامتعارف در فضای مجازی کند و موجب آزار روحی یا روانی او شود، به جزای نقدی درجه هفت یعنی بیش از ده میلیون ریال تا بیست میلیون ریال محکوم می‌شود. در صورتی که پیام‌ها و تصاویر ارسالی مستهجن باشد، به جزای نقدی درجه شش یعنی بیش از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال محکوم خواهد شد. براساس این لایحه همچنین سامانه جامع اطلاعاتی درمورد وضعیت خشونت علیه زنان راه‌اندازی خواهد شد. به گزارش پیوست، لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» لایحه مشترک دولت و قوه‌قضاییه است که در دی ماه سال گذشته در هیات وزیران به تصویب رسید و به تازگی هم در مجلس اعلام وصول شد. متن کامل در اینجا

سوال‌های من از مجلس، قوه قضاییه و دولت:

۱- اگر زنی خلاف تمایل مردی اقدام به ارسال پیام‌ یا تصاویر نامتعارف در فضای مجازی کند و موجب آزار روحی یا روانی او شود تکلیف چیست؟

۲- اگر مردی خلاف تمایل مردی دیگر اقدام به ارسال پیام‌ یا تصاویر نامتعارف در فضای مجازی کند و موجب آزار روحی یا روانی او شود تکلیف چیست؟

۳- اگر زنی خلاف تمایل زنی دیگر اقدام به ارسال پیام‌ یا تصاویر نامتعارف در فضای مجازی کند و موجب آزار روحی یا روانی او شود تکلیف چیست؟

آیا این حالت‌ها به فکرتان نرسید یا حکمت دیگری پشت این لایحه است؟

و من الله توفیق

پی‌نوشت ۱: در یک جامعه مرد سالار برخلاف لقب آن و بر خلاف تصور اکثر مردم، این هر دو جنس زن و مرد هستند که تحت فشارند و آسیب می‌بینند.

پی‌نوشت ۲: برخی از خوانندگان این متن برداشتشان این بود که صحبت من چیزی شبیه فمینیسم تندرو اما از سمت مخالف است (یعنی ضدیت با زنان). اما اینطور نیست. من اینجا نگفتم حقوق زنان جایی پایمال نشده بلکه هدفم این بود که حقوق و کرامت مردان را یادآوری کنم و بگویم حقوق و شان و کرامت مردان هم کم پایمال نمی‌شود. در واقع من برابری‌خواه هستم.
پس من موافقم که قانون سرپرستی مرد بر زن و لزوم اجازه شوهر برای خروج از کشور حذف شود.
پس من موافقم که قانون ارث به سمت برابری ارث دختر/ پسر اصلاح شود.
اما همزمان موافق این هستم که قانون سربازی اجباری هم حذف شود.
کرامت مردان هم در این مملکت برابر با کرامت زنان محترم باشد.
قانون تکلیف مردان به شرکت در جنگ هم حذف شود.
قانون مهریه عندالمطالبه اجباری هم حذف شود.
قانون سرپرستی کودکان هم اصلاح شود.
قانون نفقه اجباری هم حذف شود.
و...
من موافقم که کلا هرچه قانون یکطرفه بر علیه مرد/ زن در این مملکت وجود دارد حذف شود و همه برابر باشند.


سایر مطالب:

حقوق زنانحقوق مردانبرابری جنسیتیقانونگذاریحکمرانی خوب
بیشتر مطالب این صفحه بازنشرند چون به نظرم ارزشش را دارند. علی حسین‌زاده هستم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید