چند نکته ابتدایی اما مهم در انجام یک پروژه نرم افزاری:
۱. آنالیز پروژه و درک نیاز مشتری نیازمند چندین جلسه جهت اطمینان از حدود و کم و کیف پروژه می باشد. انجام درست این مرحله بسیار به کاهش زمان و اتلاف انرژی تیم کمک میکند.
۲. بعد از کامل شدن کلیت پروژه و مشخص شدن backlog توسط owner ، بررسی و تحلیل بک لاگ توسط اعضای ارشد تیم و scrum master لازم است. این مرحله به شفاف شدن خواسته های owner و کلیت نحوه پیاده سازی کمک میکند.
۳. حتما قبل از شروع به develope پروژه، باید اسکچ و UI و UX نرم افزار رو طراحی کرد و نظر مشتری رابه عنوان فیدبک در نظر گرفت.
۴. در develope پروژه نکته ای که باعث کاهش فشار روی برنامه نویس ها(علی الخصوص junior) می شود اینست که تسک ها به صورت خرد با بازه های زمانی کوتاه اعلام شوند که در اسکرام به آن اسپرینتهای کوتاه با تسکهای واضح و ریز اطلاق می شود.
۵. در زمان در نظر گرفته برای هر تسک و یک اسپرینت ترجیحا نظر مدیر فنی و خود برنامه نویس را به صورت برآیند در نظر بگیرید.
۶. در زمان اختصاصی برای یک اسپرینت حتما برای تست زمانی را در نظر بگیرید و از اهمیت کارشناس تست غافل نشوید.
۷. برای پایان یافتن به موقع پروژه حتما در ابتدای کار فیچرها را با جزئیات و prototype مکتوب نموده و ضمیمه قرارداد نمایید و تا حد امکان به مشتری تاکید کنید که تغییر نخواهد کرد.
۸. در پایان هر اسپرینت و در نهایت در پایان پروژه حتما نتایج را بررسی کنید تا از تجارب بتوان درس گرفت. این مرحله برای تمام اعضای تیم ارزشمند و جذاب است.