ویرگول
ورودثبت نام
رضا دارابی
رضا دارابی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

جوجه رو آخر پاییز میشمارن

این نوشته 30 آذر 1401 معادل با شب یلدا هزار و چهارصد و یک منتشر شده.
این نوشته 30 آذر 1401 معادل با شب یلدا هزار و چهارصد و یک منتشر شده.

صبر مهمه یا فوریت؟

این اصلی ترین سوالیه که درباره جوجه رو آخر پاییز میشمارن میشه مطرح کرد.

استدلال هایی به نفع و علیه هر کدوم وجود داره.

اما فکر میکنم جواب درست اینه که بگیم بستگی داره؛

جایی ممکنه «عمل فوری» تحسین شده باشه و در جای دیگه «صبر نکردن» خطای بزرگی باشه.

به نظر شما در بیشتر موقعیت ها، باید صبور بود یا فوری عمل کرد؟ بیاید بیشتر راجبش صحبت کنیم.

توی قسمت یک و دو نوشته «قورباغه خوری» ام از کتاب تصمیم گیری نوشته استیفن رابینز صحبت کردم که به جای نقل قول کردن از کتاب پیشنهاد میکنم یه راست برید کتاب رو بخونید. این کتاب کمک خیلی زیادی میکنه توی این بحث.

هر چقد اون کار بزرگ تر باشه به نظر ما(خودمو میگم!) صبر کردن جایز تره.

https://virgool.io/@shaghayegh.Vafapour :منبع عکس
https://virgool.io/@shaghayegh.Vafapour :منبع عکس

جاهایی باید عقب نشینی کنید از عمل فوری مثل وقتی که:

  1. دلایل مکتوب(همون دلایلی که مکتوب کردید) به شما اینو میگن.
  2. وقتی در شرایط مشابه بار ها گریبان گیر پشیمونی شدید.
  3. وقتی میدونید که سابقا توی شرایط مشابه احساساتی شدید و احساساتی عمل کردید.
  4. وقتی بحث منافع طولانی مدت هست و نیاز به فکر بیشتری هست.

و جاهایی هم باید صبر رو کنار گذاشت مثل وقتی که:

  1. تطابق زیادی بین شرایط موجود با ارزش ها، اهداف و اولیت های شخصی تون وجود داره.
  2. حداقل سه گزینه - به جای یکی دو تا - برجسته و مهم رو بررسی کردید.

سعی کنید قبل از تصمیم گیری از مطلب بالا به عنوان یه چک لیستِ سریع و فوری و کوتاه و مفید استف کنید.

در اخر دوس دارم به مناسبت پایان فصل زیبای پاییز از شما دعوت کنم که بپیوندید به:

چالش نوشتن ترازنامه پاییز

که منظور از ترازنامه و طرز نوشتن ترازنامه رو توی پست چگونه ترازنامه بنویسیم نوشتم.

اگه دوس داشتی اون رو به صورت پست ویرگول منتشر کنی حتما از دستور العمل نوشتن پست پربازدید ویرگول استف کنید.

همچنین اگه دوس دارید پستی مرتبط با بحث صبر یا فوریت بخونید پیشنهاد میکنم مطالعه کنید:

کمال گرایی یا ایده ال گرایی(مسئله این است)

جوجه رو آخر پاییز میشمارنشب یلداصبرفوری
مطالعه رو دوس دارم، معمولا به یه بهونه ای در حال نوشتنم و عاشق پیاده روی. تماس: rezaadaaraabi@gmail.com
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید