ویرگول
ورودثبت نام
هستی مولوی
هستی مولوی
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

طعم پاییز

سلام من امروز در تاریخ 1402/8/18 زندگی کردم. همین یک جمله خیلی حرف توش هست که خیلیا قادر به درک و فهمیدنش نیستند . یک جایی خونده بودم که هیچ چیز غم انگیز تر از این نیست که وقتی هنوز نفس میکشی بمیری در واقع خیلی ها بعد 30 سالگی فقط زنده هستن و زندگی نمیکنن و این خیلی مایوس کنندس. من تمام تلاشم رو میکنم که حتی اگه امروز اخرین روز باشه هیچ پشیمونی بجا نزارم. سعی میکنم هر روز عزیزانم جوری به اغوش بکشم که انگار اخرین دفعس جوری به درختا و خیابون ها نگاه میکنم که انگار اولین باره با همچین منظره ای روبه رو میشم جوری غذام رو میخورم که انگار خوشمزه ترین غذای دنیاست و در نهایت جوری زندگی میکنم که انگار فردایی وجود نداره . و چه لذتی داره وقتی از نگاه کودکان به این دنیا بنگریم انگار همچی رویایی فوق العاده و فراتر از حد تصور هستش، حتی رنگ ها رو چندین برابر زیبا تر و جذاب تر از اونی که هست میبینی و به معنای واقعی کلام میفهمی که لذت بردن از زندگی یعنی چی و عاشق زندگی میشی. البته من خیلی به فلسفه مرگ اعتقاد دارم همونطور که اگه تاریکی نباشه نور هم بی معناست و ارزش نداره زندگی هم بدون مرگ هیچ ارزشی نداره . شاید الان بعضیا پیش خودشون بگن که بس کن بابا چه مرگی چرا داری درباره اینا فکر میکنی و دوباره فردا جوری زندگی کنن که انگار قراره هزار سال عمر کنن و وقتی وقتش میرسه میگن که عهه ما که هنوز هیچ کاری نکردیم اصلا از زندگی لذت نبردیم اصلا این زندگی ارزش نداره و هزاراان بهانه دیگر که همش دنبال این هستن که کسی رو مقصر جلوه بدن مثلا چون تو این کشور به دنیا اومدم خوشبخت نیستم چون دخترم خوشبخت نیستم چون بی پولم خوشبخت نیستم و... (نمیگم که پول خوشبختی نمیاره ولی اصلا بهانه ی خوبی نیست که از هر روزتون استفاده نکنین و لذت نبرین) بیاین تمام این طرز تفکرات که ما رو به بیراهه میکشونن فاصیه بگیریم. جامعه فقط سعی میکنه که همه رو مثل هم کنه و تمام استعداد ها و نبوغ منحصر بفرد شما رو نابود کنه تمام چیزی که میخوام بگم اینه که هیچ اشکالی نداره متفاوت باشین هیچ اشکالی نداره که بدنبال ارزوهاتون برین هیچ اشکالی نداره که خودتون باشین هیچ اشکالی نداره که کمی زندگی کنین و ازش لذت ببرین .بالاخره که این زندگی کوتاهه بیاین هر روز مشتاقانه تا جایی که میتونیم عشق بورزیم متفاوت بیاندیشیم و از پاییز این سال عمرتون لذت ببرین چون ممکنه پاییز سال بعدی نباشه:)

لذت زندگیزندگیپاییزروزمرگیخاطره
خاطرات یک پشت کنکوری...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید