ویرگول
ورودثبت نام
صنماااا
صنماااا
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

قسمت اول: سفر من در مسیر وصل شدن به خودم Connecting to myself

سی امین سال زندگیم رو دارم میگذرونم. خیلیها بهم میگن موفق٫ با اراده٫ مصمم٫ معقول و کلی چیزای خوب دیگه. با این وجود اما تو این سی سال اکثر زمانم با استرس گذشته٫ احساس کمبود و تلاش و اضطراب دائمی برای خوب شدن و خوب بودن و بهترین خود شدن.

احساس نمیکنم زندگی کرده ام٫ خیلی کاراری مختلف هم کردم که بتونم رها بشم اما نشده ام. یعنی برای مدت کوتاهی شده ام و برگشته همه چیز سر جای اولش. از برنامه ریزی های سفت و سخت بگیر تا برنامه شلوغ پلوغ که همزمان ۴۰ تا کار رو به نحو عالی انجام میدادم. با این که دستاوردهای زیادی داشته ام اما اون آرامش رو نداشته ام. زندگیم خیلی سینوسی بود. میدونستم دوقطبی نیستم اما زندگیم کم شباهت نبود. یه زمانی اونقدر نمیکشیدم که دیگه ول میکردم و سقوط میکردم. سقوط میکردم و نهایت کمرم که میخورد به اون سنگ کف کف زندگی٫ تصمیم میگرفتم پاشم و جمع و جور کنم. اما میفهیدم و میفهمم یه چیزی کمه! دوره های مشاوره رفتم. خیلی پول داده ام اما نتیجه خاصی نگرفته ام. بیشتر رفته ام نشسته ام حرف زدم و طرف با دو جمله سر و ته رو هم آورده و تمام!

اما یه بار که به اون کف رسیده بودم تصمیم گرفتم از دوستم کمک بگیرم. دوستم که خودش مسیر بالا پایین زیادی رو رفته٫ معتاد شده٫‌از درس بیزار شده٫ مشروط شده٫ وقت تلف کرده اما الان یه آدم تازه اس٫‌یه آدم تازه رها. یکی از جلسات بعد از صحبت درباره خلاصه رواندرمانی قبلیم به این نتیجه رسیدیم که ارتباط من با خودم قطع شده. پرخوری های عصبی٫ لذت نبردن از هیچ چیزی٫ تلاش برای فرار از همه چیز٫ احساس بار بودن هر چیزی روی دوشم٫‌ احساس نکردن اضطاب و استرس و ترس و عشق و کلا احساسات و تنها دیدن علائم فیزیکیشون. بماند که چرا من دچار این مساله شدم اما دیدم راست میگه. روح من٫ خود من٫ من رو اداره نمیکنه٫ بلکه یکسری قوانینی که روی کاغذ نوشته شده با استفاده از اراده خشک٫ خیلی خشک دارن زندگی من رو اداره میکنن با توقع از خودم. این حرف خیلی درست بود در مورد من.

خلاصه کنم٫ دارم تلاش میکنم به خودم وصل شم. دارم تلاش میکنم لحظه هام رو روحم اداره کنند نه منطق خشک که بسیار سفته و انعطاف نداره و مثل مدیر بالا سرم وایساده و باعث شده زندگی رو احساس نکنم.

اولین قدم امروز بود: تو یوتیوب زدم مدیتیشن. ۱۵ دقیقه مدیتیشن کردم و ۳۰ دقیقه یوگا. الان حالم به مراتب از یک ساعت پیش بهتره. میخوام متعهد بهشم به مدیتیشن و یوگا با اینکه تغییر روند زندگیم سخته الان.

آرامشیوگاسفر زندگیروانشناسیموفقیت
من یک پژوهشگر نوروساینس هستم. الان در یک شرکت مشغول کارم و همیشه در زندگی در حال آموختنم و اینجا چالشها و آموخته هام رو به اشتراک میگذارم. لینک کانال تلگرام: https://t.me/BeingaLifelonglearner
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید