ویرگول
ورودثبت نام
زیبا مغربی
زیبا مغربی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

اینجوری نکن با من، هی دوری نکن با من

آدمیزاد هر چقدر هم ادای عاقلا و فهمیده‌ها و فرهیخته‌ها را در بیاره، تهِ تهِ وجودش یه طفله که فقط تشنه یه چیزه.

رنه مارگریت
رنه مارگریت


یه دوستی دارم که این روزا درگیر سرطانه، خیلی فرهیخته است، گوینده است، همه کتابای خوب رو خونده، همه پاکدست‌ها رو گوش داده، فیلمای خوب رو با تفسیر یونگی دیده و همه غذاهای سالم دنیا را بلده؛ این روزا که دنیا چهره دیگه‌ای از خودشو بهش نشون داده، می‌شینه روی کاناپه، دمنوشای خوشمزه‌اش رو می‌ذاره رو وارمر خونه سبزش و سریال ترکی نگاه می‌کنه: داستان همون عشقایی که خیلی از ماها حالمون ازش بهم می‌خوره که خیلی چیپه و سطحی و عمق نداره اما می‌گه که الان خیلی هم بهش حال می‌ده، راست می‌گه راحت گرفتن دنیا خیلی حال می‌ده.

راستش منم دارم به این نتیجه می‌رسم که سطحی بودن هم خودش یه عمقی می‌خواد، تبدیل معادلات پیچیده زندگی به چند تا ضرب و تقسیم ساده هم کار راحتی نیست.

بیشتر آدمای دنیای به ظاهر سطحی، عمق رو خیلی خوب می‌فهمن؛ همون زنایی که مثل سریال ترکیا، چشمشون منتظر یه پیام از شوهرشونه، گوشیشون رو چک می‌کنن ببینن عشق زندگیشون به یادشون هست یا نه، همون مردایی که اگه زنشون دیر برسه خونه، هیچی نمی‌گن اما دلشون هزار جا می‌ره، همون پدر مادرایی که برای یه ذره کج رفتن بچه‌هاشون بی‌تاب می‌شن، آدمایی که از فراموش شدن می‌ترسن.

این همه نگرانی‌ها و دوست داشتنای ساده برای داشتن همدیگه، برای داشتن و مراقبت کردن از قلب اونایی که دوستشون داریم، و تمنای داشتنی قلبی که به یادمون باشه، همون سطحیه که خیلی وقتا عمقش رو فراموش می‌کنیم.

ما چیزای ساده رو بی‌خیال می‌شیم و بعد دنبال جوابش تو کتابای خودیاری و هزار روش نوظهور می‌گردیم. سختش می‌کنیم، می‌پیچونیمش و آخرشم اون لقمه به دهن نمی‌رسه. دنیا همون ضرب‌المثلایی که مادربزرگ، پدربزرگا تو یه جمله می‌گفتن و تمام. ما آدمای بزرگ به ظاهر پیچیده، هممون همون بچه‌هایی هستیم که دلمون توجه، بازیگوشی و یه کم محبت و نوازش می‌خواد.

حالا بگردیم دنبال سخت‌ترینا و متفاوت‌ترینا هم می‌شه ولی من که می‌گم: «بی‌خیال»، قلب آدم جای دوری نیست، دکتر جراح و متخصص قلب نمی‌خواد، اکو و نوار قلب نمی‌خواد، آنژیو نمی‌خواد، فقط کافی بهش گوش بدی. روی سینه‌ات که دست بذاری حسش می‌کنی، باهات حرف می‌زنه، جمله‌هاش درسته اگر به نظر احمقانه و مثل سریال ترکیا باشه.

می‌شینم پای لپ‌تاپ، دم نوش اسطوخودوس می‌خورم، آهنگ علیرضا طلیسچی گوش می‌دهم و کمی هم به صدای قلبم:

طرف تو بارون نمیاد، نمیشی دلتنگه زیاد..
میدونی چند وقته دلم تورو می خواد ♬♫♪
اینجوری نکن با من
هی دوری نکن با من ♬♫♪
این شوخی خوبی نیست..
من بی تو میمیرم واقعا ♬♫♪
اینجوری نرو سخته..
چرا قلب تو بی رحمه ♬♫♪

https://www.aparat.com/v/kbsDt/%D8%B9%D9%84%DB%8C%D8%B1%D8%B6%D8%A7_%D8%B7%D9%84%DB%8C%D8%B3%DA%86%DB%8C_-_%D9%82%D8%A7%D9%81_%28%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%29_%2F_Alireza_Talischi_-


دلنوشتهعلیرضا طلیسچیقافعشق
کوچ نویسندگی و یادگیری http://zibamaghrebi.ir/
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید