اگر شلوک هُلمز بازیساز بود...

اگر شرلوک هلمز بازی ساز بود چه کار می کرد؟
اگر شرلوک هلمز بازی ساز بود چه کار می کرد؟

سلام به همه ی دوستان من در ادامه ی مطلب (چگونه تصمیم های معنا دار بسازیم؟) میخواهم در رابطه با نیاز صنعت گیم ایران به شرلوک هُلمز های جوان بنویسم! اما قبل از هر چیز من می خوام طبق معمول موسیقی یک بازی را برای شما در این پست آپلود کنم. موسیقی بازی ای که بازیسازش به اندازه بازی هاش خاص هست. کسی که از شغل شریف مرده سوزی به بازیسازی رسیده! علاقه ی او و راه نیافتنش به سینما باعث شده که او به سمت بازیسازی رو بیاره تا بتونه ایده هایی که در سر داره را تبدیل به بازی کنه. خودش می گه من وقتی به ساخت این بازی فکر می کردم تنها ایده ای که در سر داشتم این بود که شخصیتی با یک سر بند و یک پاکت سیگار خلق کنم! این ایده تبدیل می شه به سینمایی ترین بازی دنیا که همون متال گیر سالید خودمون ساخته ی آقای خاص دنیای بازی ها یعنی هیدئو کوجیما ست.

https://soundcloud.com/eminem-fan-forever/metal-gear-solid-1-main-theme

مطالب مستقل بازی در ویرگول:

https://virgool.io/GameWorld/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85-dt7oytoeewlj
https://virgool.io/GameWorld/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-dvwq709tqkpw
https://virgool.io/GameWorld/%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-qw5db8glwyso




خوب حالا بریم سراغ شرلوک های جوان دنیای بازیسازی! من می خواهم در این پست در رابطه با اهمیت نگاه به جرئیات در ساخت بازی های ویدیویی صحبت کنم و اینکه چرا نگاه به جزئیات در ساخت بازی مهمه.

خوب از سوال آخر شروع می کنیم چرا اهمیت دادن به جزئیات در طراحی بازی مهم هست؟

از آنجایی که همه ی شما می دونید ساخت یک بازی بخش های مختلفی را شامل می شه که هر کدوم به تنهایی بخشی اعظمی از دانش بشری در حوزه های مختلف نیاز دارند این امر باعث پیچیدگی پروسه ی ساخت یک بازی می شه. چه بازی و بازیسازی را هنر بدونیم یا نه از تمام هنرهای موجود از موسیقی گرفته تا هنرهای مانند نقاشی و هنرهای تجسمی مثل معماری و حتی مجسمه سازی و تئاتر و سینما در ساخت یک بازی استفاده می شه و همان طور که در مطلب (وقتی از بازی های ویدیویی حرف می زنیم از می گوییم؟) گفتم تیم بازیسازی به سه بخش کلی تقسیم می شود که بسته به نوع بازی هر کدام از این بخش ها یک تیم مجزا برای فعالیت لازم دارند. همه ی این ها را گفتم تا به اینجا برسم که تمام این پیچیدگی هایی که در ساخت یک بازی بازی وجود دارد خروجی هر بخش از کار تیم بازیسازی برای اتصال به خروجی بخش دیگر نیاز به توجه به جزئیات با نگاه جزئی نگر به کل فضای بازی دارد.

https://virgool.io/GameWorld/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%B2%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%D9%85-g1jqcfxxxsb8

بذارید برای توضیح بیشتر در این زمینه به تیتر مطلب برگردیم و مثالی از شخصیت شلوک هُلمز بزنیم. عموماً اگر شرلوک هُلمز به معمایی بر می خورد چه طوری آن معما را حل می کرد؟ آیا روش او این طور نبود که با توجه به جزئیاتی که به نظر بقیه بی اهمیت می رسیدن می تونست معمای یک پرونده ی پیچیده را حل کنه؟به نظر من حلقه ی اتصال بخش های مختلف یک بازی ای که گیمر با آن رو به رو می شه توجه به جزئیاتی هست که بازیساز برای در کنار هم قرار دادن بخش های مختلف یک بازی انجام می ده.

در مطلب بعدی به شیوه های مختلف جزئی نگری در بازی ها می پردازیم تا بتونیم بفهمیم که به چه جزئیاتی در ساخت یک بازی باید توجه کنیم.