خوندن و نوشتن توی عصر ویدئو داستان های یک دقیقه ای :)

من متولد سالای خیلی دوری نیستم! نوشتاری م که الان هستو احتمالا هزاربار هزارجا خوندین ولی خب برا من الان جالب شده و الان مینویسمش :)

وقتی من بدنیا اومدم ویندوز ایکس پی هم بود و خب بله تو خونه ما م یکی از این ترکیب کیس و سی آر تی تپلایی که صدا دانگ میدادن و با طمانینه خاصی کم کم پررنگ میشد و بوق بوق میزد و بالا میومد و روش روکش و اینا میکشیدیم که گرد و خاک نره توش اومد! در زمان مناسبی م اومد و بله کارت شبکه م داشت... دیال آپ و صداهای زیبا و سرعت تحسین برانگیزش و دردسر قطع شدن تلفن موقع استفاده ازش و... :) هعی.

سایتایی که میشد با اون سرعت لود کرد خب معلومه اکثرا متنی بودن و بله پدیده زیبایی پدید اومده بود به اسم وبلاگ نویسی! تا یمدت هی جدی تر میشد تورنومنت برگزار میشد سرویس پشت سرویس ران میشد ملت مینوشتن میخوندن و اون زمان هم دنبال گرفتن کامنت بودن :)

موضوعی که هست اینه که خب اونموقع خیلی بیشتر میخوندیم و مینوشتیم (خودم آخرین وبلاگی که داشتم برا دوران راهنمایی بود که بعنوان تکلیف نمره مثبت نوشته بودمش... فکرکن چقدر مهم شده بود :) و این خوندن نوشتنای خوب هم رایتینگ فارسیمونو تقویت میکرد هم حوصله مطالعمونو بیشتر! ولی چند ساله که حداقل من ازش دور شدم و تو دور و برمم آدمی نمیبینم که به اون شکل نزدیک مونده باشه :) وبلاگا رفتن تو فیسبوک رفتن تو توییتر و شدن توییت و شاید رشتو :)

نوشتن لذتبخشه خوندن لذتبخشه آرامشبخشه و اعتیاد آور م هست... ولی نمیدونم عجیب نیست وقتی که همه دارن ویدئو کانتنت میسازن و یوتیوبر و ایسنتاگرامر و پادکستر و استریمرا و توییتریا ن که جای بلاگرای کلاسیکو گرفتن و حتی کسایی مثل جوردن پیترسون م تو همون شمایل دارن فعالیت میکنن یا اصلا مثال بهتر جادی یکی از بلاگرای بزرگی که الان یوتیوبره :)مدیوم و ویرگول و بلاگر و حتی سرویسای وبلاگدهی ای مثل وردپرس یکم عجیب و دور از مخاطب نیستن؟ :) نوشتن و خوندن نوشته ها شده روزنامه و رادیو؟ :)

بحثم کتاب وکامیک و مجله ها و مقالات و پست و نوشتار های آموزشی و تخصصی و اینارو شامل نمیشه! منظورم نوشتار روزانه وبلاگیه... زیاد پیش میاد کانال روزمرگی ها و چنلای روزمرگی هایی که توشون محتوای فاخر تا سخیف پرن رو ببینیم که چند هزار نفر دنبالشونن ولی هنوز م کسی نوشتار کسی رو دنبال میکنه؟ نمیدونم :)

چه دانم های بسیار است لیکن من نمیدانم :)