چرا کتاب بخوانیم ؟

میخواهم قبل از زیستن ، زیست کنم ، قبل از مرگ ، بمیرم ، میخواهم به شدید ترین شکل ممکن شکست بخورم و دوباره موفق شوم ، میخواهم قبل از آشنایی با زنی زیبا ، خاطرات شیرین بودن با وی را تجربه کنم ، میخواهم دعوا کنم ، آشتی کنم ، عشق بورزم ، خشمگین شوم ، به قتل برسانم ، به زندگی برگردانم ، میخواهم همه چیز را تجربه کرده باشم قبل از اینکه واقعاً هر یک را تجربه کنم.

میخواهم زنی زیبا را در آغوش بکشم ، دستان مردی زحمتکش را ببوسم ، میخواهم در بازنشستگی ، باغچه ای پر از گل‌های رنگارنگ را پرورش دهم ، میخواهم ظالمی را از جایگاه ستم کردن برکنار کنم ، میخواهم سفر کنم در دل فرهنگ فرانسه ، عروس اروپا ، میخواهم در آلمان کارگری ساده باشم که منتظر صدای زنگ نهارخوری مانده تا خستگیه تن اش با اولین گاز از غذایی که حاصل دستپخت بینظیر همسرش است از بین برود.

میخواهم به جنگ بروم ، آنگاه که در اسارت جناح دشمن در آمدم ، با فکر کردن به دویدن دخترم در مزرعه ی پدری باشم که نسیم خنک در لا به لای موهای طلایی اش تداعی گر خورشید امید من است ، همسر چشم انتظار خود را میبینم پشت در های چوبی خانه مان ایستاده که پستچی نامه ی مرا به او میرساند ، بوسه و اشک و امید و غم را در چشمان همسرم میبینم آن لحظه که نامه را با دستانش می‌فشارد ، بخوبی آن لحظه را تصور میکنم ، به قولی که به او دادم فکر میکنم ، به او گفتم که تابستان بعدی حین زایمان پسر مان در کنارت خواهم بود.

دل نوشته ای از من رو خوندید ، ممنون از وقت و زمان و انرژی ای که گذاشتید و منو قابل دونستید که به محتوای من توجه کنید. امیدوارم شما هم برای انجام هر کاری در زندگی تون ، دلیل کافی و محکمی داشته باشید ، بخشی از دلایل من برای خواندن کتاب رو از نظر گذراندید ؛ خوشحال میشم علت کتاب خواندن شما رو هم بدونم. پیشاپیش سال جدید رو به همه ی هموطنان عزیزم تبریک و شادباش میگم.