where this is all going?

تمام چیزهایی که الان داری انجام میدی. تمام سختی هایی که داری به خودت میدی. تمام درس خوندن هایی که انجام میدی. همشون قراره به کجا برن؟

نتیجه ی همشون قراره چی باشه؟

نتیجه، قبولی کنکور تو رشته ی دلخواهم عه و بعدش درس خوندن تو اون رشته، مهاجرت یا موندن همین جا، داشتن یه شغل خوب/ داشتن بیزینس خودم

و بعدش؟ سوالی که پیش میاد اینه، بعدش چی؟

بعدش قراره توی شغلم پیشرفت کنم

و بعد از اون؟ پیشرفت بیشتر توی شغلت؟

نه، بعدش قراره ماشینی رو که میخوام داشته باشم، خونه ای که میخوام رو، زندگی ای که میخوام

زندگی ای که میخوای اینه؟ داشتن خونه و ماشین دلخواهت؟

نه، اون‌ها به همراه انجام دادن کارهایی که دوست دارم.

و بعد از اون، میتونی بگی خوشحالی؟

احتمالا.

پس اگه به تمام چیزهایی که میخوای برسی، خوشحال خواهی بود؟

آره.

اگه تو رشته‌ی مورد علاقت درس خوندی، شغل مورد علاقت رو داشتی، خونه و ماشین دلخواهت، ارتباط با آدم‌هایی که دوسشون داری، میتونی بگی به تمام چیزهایی که همیشه میخواستی رسیدی؟ میتونی بگی دیگه هیچوقت چیز جدیدی رو برای رسیدن نمیخوای؟

نمیدونم. شاید بتونم بگم.

اگه هیچ چیزی برای رسیدن بهش نداشته باشی یعنی هدفی نداری، بدون داشتن هدف خوشحال خواهی بود؟

نه. احساس افسردگی میکنم.

پس باید یه چیزی باشه که برای رسیدن بهش تلاش کنی، درسته؟ وگرنه خوشحال نخواهی بود.

درسته.

و همیشه میخوای برای رسیدن بهش، منتظر بمونی؟ بگی هر وقت به اون رسیدم دیگه خوشحالم، به این یکی که برسم دیگه واقعا خوشحال ترین میشم و همین جور تا وقتی زندگیت تموم شه؟ میخوای کل این زمان داده شده رو با انتظار برای رسیدن به چیزی و خوشحال بودن هدر بدی؟

...


توی تابستون، برای رسیدن پاییز لحظه شماری میکردم، و الان دارم به تمام کارهایی که میتونستم توی تابستون انجام بدم فکر میکنم، مثل رنگ کردن سی دی و کشیدن نقاشی، بیرون رفتن با دوستام، دیدن فیلم اونقدری که خودم خسته بشم و خیلی چیزای دیگه... میتونستم اینا رو هم در کنار کار اصلی تابستونم انجام بدم. وقتی داشتم به این فکر میکردم که کاشکی زودتر تابستون بیاد... با خودم گفتم دارم چیکار میکنم؟ کل تابستون رو با فکر به پاییز خراب کردم، و الان میخوام پاییز و دو فصل دیگه رو با فکر کردن به تابستون خراب کنم؟

تصمیم گرفتم بعضی از کارایی که میتونستم تو تابستون انجام بدم رو الان انجام بدم.

هفته ای یه ساعت فیلم دیدن توی کلاس نهم به هیچ جا بر نمیخوره، کاردستی درست کردن با خواهر و برادرم قرار نیست باعث شه کل نمره هام خراب شه

نمیخوام دیگه برای رسیدن به چیزی یا رسیدنِ زمان خاصی برای خوشحالی منتظر بمونم.

تلاش میکنم تا از همون زمان لذت ببرم.