کوله پشتیِ من؛ امسال بزرگ‌تر از هر سال

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه‌ی من به ویرگول بعد از نوشتن کوله‌پشتی سال پیشم ایجاد شد. به طور کلی از ابزارهایی که به فکر آدم کمک می‌کنه که قوی‌تر باشه و بهتر عمل کنه خیلی استقبال می‌کنم. به نظرم پویش کوله‌پشتی از امیر مهرانی عزیز هم یکی از بهترین کاوش‌های ذهنیه که نمیشه به این راحتی از کنارش رد شد.

عکس سال ۹۷
عکس سال ۹۷

چه قدر از کوله پشتی ۹۶ ام استفاده کردم؟

امسال چندباری گذرم به مطلبی که نوشته بودم افتاد و موردی بعضی‌هاش رو نگاه کردم. حس خوبی از اینکه به خیلی‌هاش در ناخودآگاهم توجه کرده بودم داشتم. خیلی وقتا هم در صحبت با دوستانم به این نتیجه رسیدم که حرفام از کوله پشتی ۹۶ داره میاد و خوشحال بودم که کمکم کرده و به خیلی ها هم معرفی کردم.

» چیزایی که دوست داشتم با خودم ببرم امسال همراهم بود:

  • تعاملاتم با افراد » در این مورد به شدت وحشیانه نسبت به اصلاح افراد دور و برم اقدام کردم و از نتیجه اش راضی بودم.
  • کنجکاوی‌های مالی » سمت و سوی کنجاوی‌های مالیم خیلی جهت دار شد و چیزهای جدید تجربه کردم.
  • عادت‌های خوبم درباره مطالعه و ورزش » عادت‌های جالبی ساختم و در کنارش با کمک دوستانم این عادات رو تثبیت کردم.
  • علاقه‌ام به طراحی داخلی و دکوراسیون

» و چیزایی که نمیخواستم رو تقریبا رها کرده بودم:

  • افراد و تعاملات مسموم اطرافم » خیلی دقیق و سریع افرادی که حس مثبتی از حضورشون در زندگیم به عنوان یک عنصر کلیدی نداشتند رو حذف کردم و افراد جدیدی، جدا از سن و جنس و...، به زندگیم سرازیر شدن.
  • ولخرجی و بی توجهی مالی » خیلی خیلی بهتر از سال قبل خرج کردم.
  • کنترل تمرکزم » سعی کردم روی ((هیچی)) تمرکز کنم و موفق بودم و خیلی از حس مالکیت طلبی و زیاده خواهیم کم کردم.
آخرین روزهای ۹۶
آخرین روزهای ۹۶

۹۷
بگذریم و درباره امسال یکم بنویسیم.

سال ۹۷ پر از چالش و تجربه‌های جدید برای من بود. اتفاقاتی که دوست داشتم بیوفتن تا اتفاقاتی که به ذهنم حتی خطور نمی‌کرد. از تعطیلی شرکتم (بقچه) که دربارش نوشته بودم تا مسائل کاری و شخصی دیگه‌ای که همشون پر از تجربه‌های ناب بود.


چه چیزهایی رو به ۹۸ می‌برم؟

  • امسال بیشتر از سال‌های قبل سفر کردم. شیراز، اصفهان، مازندران، گرگان، کهندان، همدان، قشم، هرمز، بندرعباس و هنگام رو به دلایل تفریحی و کاری رفتم و لذت بردم. جهان بینی و حس مثبت رفرش شدن مهمترین کاریه که سفر برای زندگی آدم می‌کنه. بعد از هر سفر معمولا ساختار ذهنیم و قدرت تصمیم‌گیریم تقویت میشه. بیشتر سفر کردن و هدفمند سفر کردن را به سال بعدی می‌برم!
  • امسال بیشتر از سال‌های دیگه که درگیر بقچه یا درس بودم، با خانواده وقت گذراندم و حس خیلی خوبی از تعامل صحیح و به جا با خانواده داشتم. دستاوردش هم این بود که کمتر همه از دستم ناراضی بودن که توی جمع های مختلف نیستم. ارتباط موثرتر با خانواده برای آرامش بیشتر را به سال بعدی می‌برم!
  • تجربه‌ی همکاری با افراد و شرکت‌های مختلفی را در استودیوی گراپیکس داشتم. خیلی عجیب با یکی از دوستام (علیرضا بهرامی) تصمیم گرفتیم کارهایی که برای شرکت های دیگه به صورت پیمانکاری انجام می‌دهیم را تبدیل به یک مجموعه‌ی منسجم کنیم که شد استودیو گراپیکس. دستاوردمون از گراپیکس، همکاری و تعامل با افرادی مختلف از شغل ها و صنعت های مختلف بود و بسیار تجربه‌های آموزنده ای که جور دیگه ای نمی‌شد به دست بیاریم. همچنین تصمیم بر اینکه استودیو را به شخص دیگری تا پایان سال ۹۷ واگذار کنیم نیز یکی از بهترین تصمیم‌های من بود. آورده‌ی نقدی و غیرنقدی استودیو گراپیکس را برای کارهای بعدی به سال ۹۸ میبرم!
  • تصمیم‌گیری‌های خوب و به جا رو هم با خودم به سال بعدی می‌برم. به عنوان مثال تصمیم گرفتم امسال به مسائل شخصیم سر و سامون بدم و این منجر به تصمیمم برای ازدواج شد و با بهترین همراه و دوستم در این چند سال زندگیم ازدواج کردم. :)
  • امسال دو تا از بهترین دوستام، امین فرزانه و کوثر موحدی، از ایران رفتن. :( ولی جدا از اینکه ارتباط داریم با هم، دوستان جدیدی پیدا کردم و روی دوستی های ارزنده‌ی قبلیم سرمایه گذاری بیشتری کردم!
  • امسال بیشتر از هر سال دیگه ای خندیدم!

چه چیزهایی رو در ۹۷ باقی می‌گذارم؟

  • قرض دادن و قرض گرفتن به عنوان بدترین بخش مالی سال ۹۷ ام رو در جای خود باقی می‌گذارم. تجربه‌ی تلخ واسطه گری برای کاری که اطمینان از تامین مالی آن توسط شخص دیگری داشتم به ضرر چندین میلیونی تبدیل شد و متاسفانه در چند مورد این کار را تکرار کردم.
  • شاید چیزی جز اینکه همواره حواسم به افرادی که دور و برم هست و باهاشون دمخور هستم داشته باشم و هر جای مسیر که حس می‌کنم یک فرد دیگه نباید توی زندگیم باشه، پیاده اش کنم، چیزی دیگه ای امسال نداشتم که بخوام بزارم بمونه.

سال ۹۸ را چطوری باشم که راضی بشم؟

  • امسال دوست دارم پس از وقفه‌ی طولانی و نزدیک به ۹ماهه از تجربه شکست بقچه، کسب و کار جدیدی راه اندازی کنم و نیاز دارم که Passion ام رو جمع و متمرکز کنم و تمام انرژیم را برای به سرانجام رساندن کار جدیدم بیارم وسط! و اجازه شکست خوردن را از خودم بگیرم.
  • اینکه هر روز، هر هفته و هر ماه از ۹۸ رو بتونم به بهترین حالت بگذرونم خیلی می‌تونه خوب باشه. بعضی وقتا روزهایی که آدم شل میکنه تبدیل به ماه هایی میشه که آدم شل شده!
  • امسال اولین سالی هست که من به طور کاملا مستقل قراره زندگی کنم و دوست دارم تجربه‌های جذابی توی این مسیر داشته باشم.
  • همچنین امسال دوست دارم بیشتر از هر سال دیگه ای یادگیری داشته باشم و بیشتر از همیشه کتاب بخونم و در جمع افرادی باشم که از من بهتر و خیلی بهتر باشند و حسابی چالش های خوب داشته باشم.