ابزارهایی برای اجرای بهتر برنامه‌ریزی


شغل و زندگی من، وابستگی زیادی به ابزارهای دیجیتال و آنلاین دارد. بخش زیادی از روز را پای تلفن همراه یا لپ‌تاپم و تقریبا همه‌ی ارتباطات من با دیگران از طریق یکی از همین ابزارهای مدرن و امروزی انجام می‌شود. تا همین چند وقت پیش که بنا بود مطلبی برای معرفی ابزارهای برنامه‌ریزی بنویسم، فکر می‌کردم که احتمالا معرفی ابزارهای عموما دیجیتال، تنها به درد افرادی می‌خورد که مثل من، شغل و زندگی‌شان به فضای مجازی گره خورده است. اما کمی پرس‌وجو و بررسی آمارها به من ثابت کرد که سخت در اشتباهم و حتی افرادیکه مشاغلی خارج از فضای فناوری و تکنولوژی دارند هم به استفاده‌ی بیشتر از امکانات دیجیتال روی آورده‌اند.


https://virgool.io/raahro/%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-aoydh826bmfk


ابزارها برای ما کاری انجام نمی‌دهند، صرفا کمک می‌کنند تا کارهای‌مان را با نظم و کیفیت بهتری انجام دهیم. مشغله‌ی بالای اکثر آدم‌ها موجب می‌شود که از انجام برخی از کارهای‌مان باز بمانیم، بعضی را فراموش کنیم و از پس برخی دیگر، آنطور که باید و شاید بر نیانیم. این مطلب ابزارهایی را به شما معرفی می‌کند که بتوانید راندمان و اثربخشی خود را ارتقا دهید و با منابعی کمتر از زمان، کارهای بیشتر و مثمر فایده‌تری انجام دهید.

نکته‌ی ضروری دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که، مواردی که در ادامه پیشنهاد می‌کنم، برای من مفید بودند و توانسته‌اند کمکم کنند. هرچند سعی کردم که صرفا به تجربه‌ی خود بسنده نکنم و با مطالعه‌ی منابع خارجی و همینطور مشورت با افراد مختلف، فهرست کاملی تهیه کنم، اما فکر می‌کنم که هرکدام از ما