هواداری (چالش هفته)

پست چالش هفته نوزدهم

سلام پیشنهاد میدهم این متن را از دیاکو بخوانید که در بخشی از این متن به هواداری بیش از حد اشاره شده

میشود گفت که هواداری فقط از یک شخص نمیتواند باشد برای مثال ما میتوانیم هوادار یک تیم فوتبال-کشور یا حتی تیم موسیقی باشیم

تیم موسیقی که بنده دوستش دارم و آهنگ های جالبی میخونه و بیشتر به درد پلی کردن تو اسپیکر میخوره

بنده قبلا هوادار پیشرو بودم اصولا دوستان میشناسنش هنوزم به عنوان یک خواننده خوب قبولش دارم اما بعضی چیزها که تویه آهنگ هاش میگه رو نه

اما هواداری یک سری حد و حدود داره برای مثال تو به عنوان هوادار لازم نیست هردینی رو اون فرد قبول داره قبول داشته باشی اگر پوتک رو دوست داری (و الحق یوتیوبر خوبی هست) لازم نیست چون آتئیست هست تو هم آتئیست باشی( یکی از دوست های من بخاطر پوتک آتئیست شد)

اگر هوادار یک کشور در یک زمینه هستی لازم نیست از همه چیش در اون زمینه دفاع کنی برای مثال من به گوشی های شیائومی چین علاقه دارم و قبولشون دارم حتی اولین بار که تیگو 8 پرو رو سوار شدم به شدت ازش خوشم اومد و تعریفشو کردم اما دلیلی داره که بخوام از بعضی سیاست هاش دفاع کنم؟ یا بعضی از سیاست هاش که ضد خوده ملت ایران هست؟ مسلما نه!

اگر هوادار یک کار خاص یا یک موسیقی خاص هستی نباید بهش معتاد بشی! درسته موسیقی خیلی خوبه فیلم سینمایی هم خیلی خوبه من هم وقتهایی هدفون تو گوشم میزارم آهنگ گوش میکنم و لذت میبرم من هم بعضی اوقات فیلم سینمایی رو سرچ میکنم یا تو تلوزیون میبینم اما آیا همیشه باید فیلم سینمایی ببینم؟ ایا وقتی تو مهمونی هستم و با فامیل های هم سن و سالم حرف بزنم باید بشینم و حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت مهمونی رو بزارم کنار که ادامه یک سریال رو ببینم ؟ مسلما خیر امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین بهتر شدن سیاست های پخش سریال میشه آرشیو اون قسمت رو یا فیلم سینمایی رو در ساعت خاص در تلوزیون یا در هر ساعتی در وب سایت ها و اپ های مختلف ببینید


سیاست های دیکتاتوری خیلی وقتا از همین هواداری شکل میگیره شما اگر هوادار کسی هستی لازم نیست اون شخص با دیکتاتوری به شما زور بگه فلان کارو کن بلکه میتونه با حرف زدن و با نوع کارهاش به شما مطالب مختلفی رو تلقین کنه برای مثال امروزه که lgbto ها خیلی سعی دارن همجنسگرایی و رواج بدن میتونن از طریق سلبریتی ها این مورد رو به دنیا تلقین کنن و اگر کسی اعتقاداتش تغییر کنه دوست داره همه همون اعتقاد رو داشته باشن بنابراین برای رواج اعتقاداتش هرکاری میکنه

نتیجه

خب الان چه نتیجه ای میتونیم از این مطلب بگیریم؟ اینکه هواداری هیچ اشکالی نداره اما حد و حدود خاص خودشو داره مثلا اعضای تیم زد بازی علاقه به مست کردن یا خوردن مشروب دارن اما آیا چون اونها علاقه دارند من باید اینکارو انجام بدم؟ خیر چون از نظر عقلی و شرعی اینکار درست نیست ما باید هوشیار باشیم تا جلوی تلقین شدن موضوعاتی رو از این طریق بگیریم همچنین همیشه باید حد و حدودی برای طرفداری و هواداری رو رعایت کرد

فراموش نکنید! هوادار کپی دیگر اون سلبریتی یا گروه نیست که همه چیزش با اون شخص یکسان باشه بلکه به موضوعی درباره اون سلبریتی یا نهاد علاقه داره!

ALI NN/

20 آذر 1401

12 DECEMBER 2022