چالش یازده سه

Source : Dreamstime.com
Source : Dreamstime.com


یک: آیا برای شما مهم است که از فرد یا گروه خاصی کم نیاورید؟ چرا؟
  • فعلا با کسی رقابت جدی ندارم (البته با خودم ۳ بر ۲ جلو هستم) و در خفای خودم پست ویرگولم رو می نویسم!!!
دو: چه کار یا کارهایی است که وقتی انجام می‌دهید متوجه گذر زمان نمی‌شوید؟
  • راستش کارای زیادی هست‌! چند نمونه که الان به ذهنم میرسه:
  • یه کتاب خوب (بیشتر کتب علمی و رو ترجیح میدم)
  • فکر کردن روی مسائل سخت در رشته های مورد علاقه (مثلا شیمی) (حتی اگر نتونم کامل حلش کنم)
  • فیلم های یوتیوب (مثلا کانال های Nile Red/Lab Coats/The periodic videos و ...)
  • یه کوچولو هم برنامه نویسی (نه حرفه ای و نه آماتور)
  • صحبت با آدمای هم فرکانس (خب هرکسی با رفیق خودش حال میکنه)
سه: آیا شده است که به دلیل محبّت بی‎‌اندازه به کسی، از سوی او مورد سوء استفاده قرار گرفته باشید؟
  • تابحال نه
چهار :‌بهترین تجربه‌های زندگی‌تان که دوست دارید تمام مردم خوب جهان بتوانند تجربه کنند، چیست؟
  • لیموشو بدم هلوشو بدم استوایی بدم قهوه شو بدم کدومو بدم؟؟
  • اولیش ملاقات با خانم لطفی (دبیر شیمی لکولب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال ۱۳۹۶) بود کسی که کلا روند زندگی من رو عوض کرد و کلا نگاهی نو به زندگی بهم داد (من رو در مسیر علم قرار داد).
    ***منظورم از این حرف آشنایی با منتور دلسوزی مثل ایشون هست (هرچند افراد بیشتری مثل ایشون همراهیم کردن و دست همشون رو از اینجا می بوسم.)***
  • آشنایی با کتابخونه مرکزی شهر (بهشت دانشمندان/هنرمندان/فیلسوفان و ... حال و آینده‌ (هرچند من در مقام یک فرد معمولی این صحبت رو میکنم))
  • ثبت و نگه داری اسناد شخصی‌ (مثل ایده ها و کشفیات و حتی داستان و خاطرات)
    *** این مورد در آینده نه چندان دور بهتون خیلی کمک خواهد کرد که بتونین منسجم تر فکر کنین و سیر تکامل خودتون رو ببینین***
پنج: آیا در حال حاضر کار یا کارهایی را انجام می‌‎دهید که هدف از انجامشان فقط جلوگیری از حرف مردم باشد؟
  • نه
شش: آیا کاری است که شما فکر ‎کنید خرافه است، ولی آشنایان شما، به انجام آن کار اصرار و باور داشته باشند؟
  • آره ولی مورد خاصی به ذهنم نمیرسه.
هفت: بزرگترین اتّفاق زندگی شما که باعث شد بیشتر از همیشه نسبت به خودتان شناخت پیدا کنید چه بوده است؟
  • خب بهتره بگیم این اتفاق بزرگ در چند بازه زمانی کوچک تر پشخ (پخش!!!) شده و یهویی نبوده ولی بزرگ ترینش همین آشنایی با خانم لطفی بود (هرچند قبلتر (از سال های ابتدایی) و بعدتر تر! یکسری مسیر هایی انتخاب کرده بودم ولی یکی از بزرگ ترینشون همینی بود که گفتم.)
هشت: آخرین باری که جوری قضاوتتان کردند که دلتان سخت شکست را به خاطر دارید؟ می‌‎توانید درباره‎اش بنویسید؟
  • بله.
  • سال یازدهم بودم و در حال آمادگی برای المپیاد شیمی و از بخت بد در یک مدرسه غیر دولتی فلان که در مسیر یادگیری دلیل افت تحصیلی من را المپیاد تلقی کردن (در حالی که مشکل از سیستم معیوبشون بود که توضیحش خیلی مفصله و در قالب این پست نمی گنجه) و حمایت نشدم که هیچ برای منافع شخصی و مالی خودشون از هیچ قضاوت و دشمن سازی دریغ نکردن.
    شاید بگین که این بیشتر یک تراژدی طولانی بوده باید بگم که اره ولی قضاوت تراژدیک براش بهتره!!! (عجب چیزی شد‌ خخخ)
نه: آیا در ذهن خود به یک تصمیم بزرگ فکر می‎‌کنید؟ این تصمیم قرار است چه تاثیرات شگرفی در زندگی شما داشته باشد؟
  • تبدیل شدن به یکی از چهره های سرشناس علمی ( نه به معنای مشهور و وایرال شدن).
  • راه اندازی استارت آپ خودم.
ده: آیا کاری بوده است که از انجامش خیلی اکراه داشته باشید ولی به اصرار دیگران و یا فرد خاصی به آن کار تن داده باشید و الان پشیمان باشید؟
  • زیاد رو این فکر کردم ولی چیزی به ذهنم نرسید.
یازده: اگر خدا شما را برای انجام یک ماموریت ویژه خلق کرده باشد، آن ماموریت چیست؟ آیا حواستان به درست انجام دادن این ماموریت هست؟

هر وقت می خوام در این موارد اظهار نظر کنم یکم خجالتی میشم (احساس فخر فروشی بهم دست میده که اصلا قصدم این نیست و خیلی هم ازش متنفرم‌ (به حساب فخر فروشی نزنین لطفا :) ).

خطر اسپیول ترمیناتور

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

راستش اگر بخوایم خیلی رویایی بگیم ته مغز هممون یه جان کاننری (از فیلم ترمیناتور) هست که دنیا رو از آخر الزمان نجات بده.

ولی از شوخی بگذریم آره یجورایی همیشه این احساس رو داشتم که حداقل اثری از خودم به جای بگذارم که قدمی هرچند کوچک در پیشرفت علم بشریت برداشته باشم چیز جدیدی به این جهان اضافه ادیت یا حذف کنم تا به بهبود زندگی یا به شناخت ما از جهان منجر بشه‌ (خیلی دوست دارم بدونم در پشت پرده جهان چی میگذره (پی بردن به علیت و مبدا پدیده ها) یا بدونم چی باعث آگاهی میشه‌)
(ههه با سوال نه یکی شد جواب)



پی نوشت ۱ : شاید یه پست از سیر تکاملی (نه چندان شاخ!)‌ خودم صرفا جهت تشکر از تمامی دست اندرکارانی که در زندگی علمی من نقش داشتن نوشتم.
پی نوشت ۲ : حداکثر تلاش خودم رو در جهت نوشتن این پست به کار بستم تا بچه گانه به نظر نیاد (نمیدونم چرا نوشته های خودم بنظرم بچه گانن ولی برای بقیه جالبن!!)

مرسی که وقت گذاشتین ?



پست های قبلی در همین چالش :

https://virgool.io/11porsesh/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2-hweuopdxchb5
https://virgool.io/11porsesh/%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D9%88-jlmk9qyyprf7


مابقی پست ها:

https://virgool.io/@alishimist/%DB%8C%DA%A9-%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%84%D8%B7%D9%81%D8%A7-vquqtmzminck
https://virgool.io/@alishimist/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DB%B0-nujzfnv5gvmx
https://virgool.io/@alishimist/chemical-free-sk5sjxy4a18k