ویرگول
ورودثبت نام
alimo
alimo
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

الان اینی که گفتی اسمش بود!؟

سلام

خوبید ایشالا؟

به اولین پست من بعد از ماجرای بنزین و اعتراضات و قطعی اینترنت خوش اومدید. همین اول کار می خوام پستم رو با یه پند اخلاقی شروع کنم. پندی که حداقل باید تا دو سال آینده سر لوحه زندگیمون قرار بدیم.

هیچ وقت هیچ کسی رو زود قضاوت نکنیم!

دیدید چی شد؟ بی خود و بی جهت به یه بنده خدایی تهمت زدیم و بد و بیراه گفتیم. بهش گفتیم گرونی بنزین تقصیر توئه در صورتی که اشتباه می کردیم. بیچاره اون بدبختم مثل ما صبح بیدار شده بود فهمیده بود بنزین شده ۳ تومن. چرا الکی به بچه مردم تهمت می زنید آخه!؟ من به شخصه بعد از اینکه متوجه این موضوع شدم خواب به چشمام نمیاد! شما چجوری با این موضوع کنار اومدید؟؟؟ اصلا وجدان دارید بی وجدان ها!؟؟ به کجا داریم میریم ما!؟?

ببخشید یه خورده عصبی شدم. راستش من با هرچی کنار بیام اصلا نمی تونم باخوردن حق مظلوم کناربیام?بگذریم. بریم سراغ اصل مطلب. توی این مدت می خواستم یه پست در رابطه با وقایع اخیر بنویسم اما گفتم بیخیال. چرا الکی اوقات خودمونو تلخ کنیم؟ این طوری شد که به همین یکی دو بند بسنده کردم و گذشتم.


اومدیم و اومدیم و منم دنبال یه موضوع خوب می گشتم تا اینکه همین چند روز پیش یه چند تا از اقوام خیلی دورمون اومدن خونه مون. همه چی طبیعی پیش می رفت. مثل همیشه. سلام و احوال پرسی. چایی. میوه و آجیل(البته منظورم همون خیار و نخودچیه. چیه چرا بد نگاه می کنین؟ گرون شده همه چی.) بحث سیاسی(بازم بگم که فکر بد به سرتون نزنه. داشتیم در مورد فواید بی شمار قطعی اینترنت و گرون شدن بنزین که موجب آلودگی کمتر هوا? و کمک های بیشتر دولت به مردم شد صحبت می کردیم.) حداقل تا اینجا که مورد عجیبی به چشم نمی خوره. داستان ما از اونجا شروع شد که بچه ای که همراه خودشون آورده بودن توجه مادرم رو به خودش جلب کرد:

آخی! عزیزم! چقدر ناز و خوشکله! اسمش چیه؟

هارپاک!?

فقط یه لحظه فکر کن بچه به این خوشکلی اسمش هارپاک باشه!?
فقط یه لحظه فکر کن بچه به این خوشکلی اسمش هارپاک باشه!?


بذارین همین جا از دل داستان بپرم بیرون. فکر کنم خودتون فهمیده باشین می خوام از چی حرف بزنم. هرچی باشه اینجا ویرگوله و ویرگولیا هم خیلی تیزن. نمی دونم فقط برای من این سوال پیش اومد یا واسه شما هم همین طوریه؟

  • الان این بچه دختره یا پسر؟؟؟؟؟؟
  • هارپاک یعنی چی؟؟؟

به خدا گرونی رو ما هم تاثیر میذاره ولی نه دیگه در این حد. جالبه! وقتی هم که بهشون میگی:«خو الان اینی که گفتی ینی چَه؟» میگه:«خب اسم وزیرِ استیاک بوده دیگه. آخرین پادشاه ماد.»??

باشه بابا تو هم با کلاس! الان می خواستی بگی من تاریخ دبیرستان ۲۰ گرفتم؟??

داداش به خدا ما هم ایرانی هستیم. ما هم به تاریخ و فرهنگمون افتخار می کنیم ولی قرارم نیست گند همه چی رو در بیاریم. من نمیگم حتما اسم پسرتو بذار محمد اسم دخترتم بذار فاطمه. من فقط میگم یه چیزی بذار که لااقل بفهمیم اون بچه بدبخت پسره یا دختر! همین و بس.

آخه چرا یه نفر باید اسم پسرش رو بذاره «گالوس» به خاطر اینکه گالوس پسر فرناک بوده؟ حالا فرناک کیه؟ پادشاه گپاد و کیه و هوتس(عزیزانی که در بلاد ذکر شده زیست می کنن بگن اونجا اینترنت وصل شده یا نه؟) یا مثلا چرا اسم دخترتو میذاری کاساندان؟؟؟؟ فقط به خاطر اینکه زن کوروش بوده؟؟؟؟؟ منطقیه؟؟؟ الان دوستاش قراره تو مدرسه بهش بگن کاساندان جان. بمان پیشمان؟؟؟ چرا اینجوری می کنی با دخترت آخه؟

خود را بیازمایید.

جنسیت و منشا یا معنای اسامی زیر را کامنت کنید.

تخشک - فایدیم - آتروپات - تریتی - باتیس - بگاش - گرسیوز - فراتاگون - ارنواز

(والا جایزه که نداره ولی دونستنش خالی از لطف نیست. جواب ها به مرور در کامنت ها اعلام خواهند شد.)? ? ?


  • هدف از این نوشته تمسخر کسانی که اسمشان در متن آمده یا امثالهم نیست. ویرگولی عزیزی که اسمت هارپاکه. قصد توهین نداشته و ندارم?
  • اصلا بهترین دوست من کسیه که اسمش هارپاک باشه. آقای دست انداز عزیز امیدوارم این پست رو واسه شرکت در مسابقه تون بپذیرید.??

ممنونم به خاطر حمایتتون از پست قبلیم.

https://virgool.io/@alimo/%DA%86%D9%87%D9%84%D9%85-qz3ew3ricjg8

بازم ممنونم که وقت گذاشتید و خوندید. دمتون گرم.

یاعلی.



نامپسردخترحال خوبتو با من تقسیم کناون بهترین دوست منه
می نشینی چند تمرین ریاضی حل کنی/ خط کش و نقاله و پرگار، شاعر می شود (نجمه زارع)
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید