ویرگول
ورودثبت نام
کوچک علوی
کوچک علوی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

داستان من و رژیم کتوژنیک (1)

شاید برای خیلی از کسانی که این مطلب رو میخونن اصلا قابل تصور نباشه که چطور امکان داره یک پسر در سن 26 سالگی با قد صد و هشتاد سانتی‌متر به وزن یکصد و هشتاد کیلوگرم (180KG) برسه ولی با شرمساری اعلام می‌کنم که من به این وزن رسیدم و جالب اینجاست که با وجود اینکه محدودیت زیادی رو حس نمی‌کردم اما الان تصور اینکه دوباره به اون وزن برگردم برام وحشت آوره.

اما بریم سراغ رژیم کتوژنیک و اینکه چه اتفاقاتی بعد از اون برام افتاد. اواخر خرداد سال گذشته (99) بود که دیگه واقعا تصمیم داشتم یک بار برای همیشه از شر چاقی مفرط خودم رو خلاص کنم و برای آدم های تنبلی مثل من طبیعتا اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسه عمل جراحی لاغریه و اعتراف می‌کنم که همیشه فکر میکردم روزی قراره عمل کنم و به همین خاطر هم خیلی اهمیتی به اضافه وزنی که بعضی وقت ها به ماهی پنج کیلو هم می‌رسید نمی‌دادم. این رو هم اضافه کنم که من کلا آدمی هستم که نمی‌تونم تقریبا هیچ کاری رو با برنامه ریزی جلو ببرم و ‌دوست دارم آزاد باشم، به همین دلیل هم بود که یکی دو بار بیشتر رژیم‌های مسخره‌ای رو که دکترهای لاغری میدن امتحان نکردم و همونطور که حدس می‌زنید نتیجه خاصی هم نگرفتم. خلاصه اینکه، چند روزی بود که به صورت خیلی بی برنامه و سردرگم شروع کرده بودم به کمتر غذا خوردن و پیاده‌روی کردن و به فکر این بودم که چطوری می‌تونم به یک استراتژی درست برای کاهش وزن برسم تا اینکه یه شب که داشتم توی اینستاگرام می‌چرخیدم دیدم یکی از ژورنالیست هایی که من خیلی وقته دنبالش می‌کنم و اون هم اضافه وزن نسبتا بالایی داره از مخاطب‌هاش درباره روش‌های کاهش وزن سوال پرسیده. وقتی جواب ها رو می‌دیدم متوجه شدم که چند نفری به رژیم کتوژنیک اشاره کردن و صفحه کتوزیست توی اینستاگرام رو بهش معرفی کردن. من برای اولین بار بود که اسم این رژیم رو می‌شنیدم و طبق معمول رفتم و توی اینترنت دربارش مطالعه و جست و جو کردم ببینم ماجرا از چه قراره. راستش اصلا تصور هم نمی‌کردم که من هم قرار باشه این رژیم رو بگیرم و برام یه تیری در تاریکی بود. توی صفحات فارسی یکی دوتا متن بود که از روی همدیگه کپی شده بودن و توی هر سایتی می‌رفتم همون مطالب تکراری رو می‌دیدم. یک مقدار که توی صفحات انگلیسی گشتم و به نتایج جالب‌تری رسیدم و فکر کردم شاید این رژیم بتونه برای من هم مناسب باشه اما هنوز مطمئن نبودم و نمی‌دونستم از کجا شروع کنم. بعد از اینکه صفحه کتوزیست رو توی اینستاگرام دنبال کردم و پست هاش رو خوندم دیگه تقریبا مطمئن شدم که این رژیم همون رژیمی هست که من می‌خوام و می‌تونم با این رژیم به خوبی کنار بیام. اونجا فهمیدم که یک کانال توی تلگرام هم دارن به همین اسم که فایل های صوتی آموزشی رژیم توی اون هست و با گوش دادن به اون‌ها میشه فهمید که چه کاری باید انجام داد. من هنوز البته نسبت به این رژیم و مضراتش شک و شبهه هایی داشتم، بنا بر این با یک پزشک تغذیه مشورت کردم و ایشون هم رژیم رو تایید کرد و من روز اول تیرماه سال 1399 رسما رژیم کتوژنیک رو شروع کردم و تا امروز که در آخرین روز از فروردین ماه 1400 هستیم تونستم بدون زحمت 45 کیلو وزن کم کنم و به مرور خودم رو به اون تناسب اندامی که مد نظرم هست نزدیک کنم.

ادامه دارد...

کتوژنیکرژیم کتولاغریاضافه وزنرژیم کتوژنیک
پسر نویسندگی نوین فارسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید