ویرگول
ورودثبت نام
دانیال نوری
دانیال نوری
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

داستان خرید یک وبسایت از فلیپا - آپدیت ۴

سلام ملت.

من حدودا ۴ سال پیش یک وبسایت از فلیپا خریدم و یه مسیر نسبتا طولانی ای رو برای رشدش طی کردم. هدفم هم این بود که از زندگی کارمندی و rat race فرار کنم (این حالا خودش داستانش طولانیه)
میتونین آپدیت های قبلی رو اینجا بخونین:

داستان خرید یک وبسایت و تبدیلش به منبع درآمد ماهیانه ۵۰۰ دلار
داستان خرید سایت و تبدیلش به منبع درآمد ماهانه ۳۰۰۰ دلار - آپدیت ۲
داستان خرید یک سایت و Passive Income - آپدیت ۳

از آپدیت قبلی ای که نوشتم قریب به یک سال و نیم میگذره و توی این فاصله اتفاقات زیادی افتاد. سعی میکنم توی این متن بیشتر روی سایت اصلی (بزرگترین سایتم، همون سایتی که این آپدیت ها رو باهاش شروع کردم) تمرکز کنم و فقط دیتاهای اون رو اینجا بذارم.

نمودار درآمد

نمودار درآمد و تعداد تبلیغات نشون داده شده در   ۱۵ ماه گذشته - از آخرین آپدیت
نمودار درآمد و تعداد تبلیغات نشون داده شده در ۱۵ ماه گذشته - از آخرین آپدیت


گوگل توی تاریخ می ماه سال پیش یه آپدیت جدید داد که به شدت به رشد این وبسایت کمک کرد. من هم مدام کانتنت جدید به سایت اضافه کردم و بخش های جدیدی از جمله یه سابدامین جدید برای یک کتگوری جدید اضافه کردم. این تغییرات در مجموع باعث شد که تا آخر سال ۲۰۲۲، ترافیک به ۲۲۴ هزارتا در ماه برسه و درآمدش به ۲۴,۵۹۲ دلار رسید. برای یاداوردی، این درآمد به دلار سنگاپوره و تبدیلش به دلار آمریکا میشه ۱۸,۱۶۲. میتونین مسیر رشد درامدش رو توی ماه های گذشته توی چارت بالا ببینین.

یک چیزی که قابل توجهه، افت شدیدش بعد از کریسمسه. این ترکیب دو تا اتفاقه.
۱/ آخر هر سال، اوج تراکنش های اقتصادیه و بنابراین درامد تبلیغات خیلی بالا میره و همیشه این رشد، بعد از اتمام سال و کریسمس میخوابه و تبدیل به افول شدید میشه
۲/ گوگل یه آپدیت جدید داد که باعث شد بخشی از صفحات من رنکشون رو از دست بدن - اینجا برای بحث های تکنیکالش جا نیست :دی

در مجموع این سایت توی سال ۲۰۲۲، ۱۴۶,۴۵۲ دلار درآمد داشت که قریب به ۹۸٪ اون سود بوده.

اتفاقات قابل توجه:

۱/ همونطور که توی چارت مشخصه، توی دو ماه آپریل و می سال ۲۰۲۲، درآمد افت شدیدی داشت. دلیلش این بود که بانک سنگاپور من، حسابم رو به دلیل ایرانی بودنم بست و حدودا یک ماه من بدون بانک بودم و نمیتونستم روی سایتم آگهی نشون بدم. برای گرفتن پولم مجبور شدم برگردم سنگاپور و همه ی پولا رو نقد از بانک بگیرم! این هم از زیبایی های پاسپورت ایرانی داشتنه...

۲/ من از یک ماه پیش تصمیم گرفتم این سایت رو برای فروش بذارم! برای این فروش از پلتفرم امپایر فلیپرز دارم استفاده میکنم. اونا ارزش گذاری رو انجام دادن و خودشون برای فروشش مارکتینگ میکنن و در ازاش، ۱۵ درصد قیمت فروش رو برمیدارن.

صفحه ی فروش سایت من
صفحه ی فروش سایت من


قیمت گذاری ای که برای سایت من انجام دادن، ۳۱۲ هزار دلاره که بر اساس درآمد ۱۲ ماه گذشته شه که میانگینش حدودا ۹ هزار دلار بوده (این دلار البته دلار امریکاس)

دلیل اینکه میخوام سایت رو بفروشم اینه که میخوام کارهای جدید رو امتحان کنم و اصلا معنیش این نیست که به آینده ی سایت اطمینان ندارم. صرفا حس میکنم بعد از ۴ سال کار کردن روش، دیگه اون هیجان قبلی رو برام نداره. البته اگر خریداری که دنبالشم پیدا نشه به کار کردن روش ادامه میدم.

زندگی شخصی:

یکی از سوالایی که بعضی وقتا ذهنم رو درگیر میکنه اینه که آیا تصمیمم برای ول کردن شغلم با اون درآمد درست بوده یا نه؟ خصوصا اینکه توی کشور با ثباتی بودم و با مایندست سنتی ایرانی، "آینده ی خوبی" داشتم.

طبیعیه که این شک و تردید و این نوع سوال ها، فقط زمان های ترس و اضطراب توی ذهنم شکل میگیره. وقتایی که حساب بانکیمو میبندن، یا وقتایی که ویزامون ریجکت میشه یا وقتی درامد سایتام شروع به افت میکنه. زمان هایی که عدم قطعیت زیاده. ولی خب "قطعیت" هیچوقت هدف من نبوده.

من تقریبا ۲ سال پیش از محوطه ی امنم اومدم بیرون، نه به این دلیل که هدف یا مقصد قطعی ای داشتم، نه به این دلیل که میدونستم از زندگی چی میخوام، اتفاقا برعکس، به این امید که تجربه کنم و اون چیزی که از زندگیم میخوامو پیدا کنم و هر چند ریسکش رو درک میکنم، اما حس میکنم حداقل کاری که میتونم برای خودم انجام بدم اینه که امتحان کنم. تهش، بدون توجه به نتیجه اش، میتونم به خودم بگم که من تلاشمو کردم.

اگه یه روز وقت داشتین این ویدیو رو ببینین:

https://www.youtube.com/watch?v=e9dZQelULDk

مسیر رشدخرید وبسایتکارآفرینیاستارتاپداستان خرید
لپتاپ به دوش! قبلا مدیر محصول @دلیوری هیرو، گروه اسنپ و بیمه بازار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید