ویرگول
ورودثبت نام
toolkit4pm
toolkit4pm
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

کارها را شخصی نکنیم!

شخصی کردن کارها
شخصی کردن کارها


من عیب های بسیار زیادی دارم. شخصی کردن کارها یکی از آنهاست... از یک سو، من همیشه با تلاش، چالش کردن و صرفاً «انجام دادن» خود را به چالش می کشم و خود را در معرض بازخورد قرار می دهم. از سوی دیگر، با این حال، هر بار که بازخورد دریافت می‌کنم - مستقیم یا غیرمستقیم - باید مطمئن شوم که سکوت کنم و با دقت گوش کنم و ابتدا بازخورد را به طور کامل دریافت می‌کنم.

چگونه بازخورد بگیریم؟

بازگشت به اعتراف قبلی‌ام در مورد شخصی کردن مسائل، روشی که در آن بازخورد دریافت می‌کنم برای من حیاتی است. دریافته‌ام که به‌جای تلقی بازخورد به‌عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود، می‌توان به راحتی از بازخوردهای دریافتی، احساس ضعف کرد. بدون اینکه بگویم دریافت بازخورد برایم آسان است، یاد گرفته ام که فعالانه بازخورد و راهنمایی بخواهم.

گرفتن بازخورد
گرفتن بازخورد

هنگام دریافت بازخورد، معتقدم مهم است که:
به قصد فهمیدن، نه برای پاسخ دادن، گوش دهید - اگر شما هم مثل من هستید، یعنی با درخواست بازخورد از مردم خیلی راحت نیستید، پاسخ اولیه شما ممکن است این باشد که حالت تدافعی داشته باشید و به انتقاد پاسخ دهید. در کتاب بزرگ "رادیکال صراحت"، نویسنده کیم اسکات از ما می خواهد که این کار را نکنیم. شروع به انتقاد از انتقاد نکنید! درعوض، او پیشنهاد می‌کند با شنیدن انتقاد از خود چیزی شبیه به این بگویید«بنابراین آنچه می‌شنوم که شما می‌گویید این است…»

جزئیات را بپرسید - سعی کنید بفهمید که چه زمانی رفتارهای خاصی را نشان داده اید، چه کاری می توانستید انجام دهید یا متفاوت بگویید و چرا. برای من، تمام هدف درخواست بازخورد این است که بتوانید از بازخورد دریافتی یاد بگیرید. هنگامی که بازخورد را دریافت و هضم می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که بر اساس آن عمل نکنید یا آموخته های خود را عملی کنید. در هر صورت، ضروری است که بازخوردها مشخص باشد، به طوری که بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا به آن عمل کنید یا خیر بگیرید.

از بازخورد ابراز قدردانی کنید و به خود زمان دهید تا آن را پردازش کنید - اگر بازخورد دریافت کردید، نکته مهم بعدی این است که پیگیری کنید و نشان دهید که واقعاً از بازخورد استقبال کرده اید. حتی نیازی نیست فوراً پاسخ دهید و کارهایی را که قرار است برای اجرای بازخورد انجام دهید، ذکر کنید. خیلی خوب است که بگویید «از بازخورد شما بسیار متشکرم. بگذارید آن را بردارم و در مورد آن فکر کنم.» اگر با آنچه گفته شد موافق هستید، باید در اسرع وقت تغییر ایجاد کنید. اگر تغییر لازم زمان می برد، کاری انجام دهید که نشان دهد تلاش می کنید.

https://toolkit4pm.ir/1587/%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%85%d9%86-30-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d9%88-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa



بازخوردمدیر محصولمدیریت محصول
ابزارهای مدیر محصول
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید