ویرگول
ورودثبت نام
امین ساما
امین ساما
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

یادداشت پنجم _ مهم ترین عامل در تغییر سبک زندگی که کاش زودتر می‌دانستم

چند ماهی می‌‌شود که به فکر تغییر سبک زندگی‌ام افتاده ام ولی هربار شکست می‌خورم. دلم می‌خواهد رژیم بگیرم، ورزش کنم و از وقتم بهترین استفاده را ببرم ولی هربار بعد از چند روز یا شکست خورده‌ام یا بدنم ضعیف شده است. تا اینکه همین دیروز متوجه یک عامل مهم شدم که تا الان به خوبی رعایت نکرده بودم.

خواب کافی
خواب کافی

در طول این یک سال و نیمی که به سرکار میرم زندگی‌ام از نظم خود افتاده است. نمیتوانم به همه ی کارهایم برسم. اغلب اوقات فرصت صبحانه خوردن ندارم. برای ناهار و شام پرخوری می‌کنم یا تغذیه سالمی ندارم. رسیدگی به بهداشت فردی‌ام کم شده است و مقدار حال و حوصله‌ام نسبت به قبل کمتر شده است. متوجه شدم فقط یک چیز بر تمام این مشکلات تاثیر دارد.

خواب کافی و به موقع. دوستان صادقه بگویم خواب خیلی خوب است. خواب فوق العاده است به شرطی که به مقدار کافی باشد و صد البته به موقع. حداقل خودم که به این موضوع اعتقاد دارم؛ چون هرطور که فکرش را می‌کنم اگر بتوانم زمان خواب خودم را مدیریت کنم می‌توانم تا حد قابل توجهی از مشکل نداشتن نظم در تغییر سبک زندگی‌ام را رفع کنم. بگذارید با مثال برایتان تعریف کنم.

فرض می‌کنم من امشب ساعت ده شب به رخت خواب بروم و تا فردا صبح ساعت 5 بخوابم. اول اینکه خواب کافی داشته‌ام کمتر دچار خستگی می‌شوم. از آنجا که من دویدن صبحگاهی را بیشتر از سایر ورزش‌ها دوست دارم ساعت پنج و ربع به خیابان می‌زنم تا بتوانم حدود دو یا سه کیلومتر بدوم. هنگامی که از دویدن برگردم ساعت تقریبا شش صبح شده است که در این وقت سال نانوایی‌ها شروع به پخت نان می‌کنند. پس از گرفتن یک دوش و خوردن صبحانه حالا ساعت شش و چهل دقیقه شده است که باز هم مقداری وقت تا رفتن به سرکار دارم. با داشتن فقط یک خواب کافی من می‌توانم تا حد قابل توجهی از مشکلات سبک زندگی‌ام را رفع کنم. با داشتن صبحانه مقوی و داشتن فرصت برای ایجاد وعده‌های کوچک و سبک، مشکل تغذیه را هم حل می‌کنم. همین.

خب تا اینجا فهمیدیم که مشکل ما چیست و اگر آن را رفع کنیم چه نکات مثبتی برای ما درپیش خواهد داشت. بعد از این سوال این است که چگونه بتوانیم زودتر بخوابیم و بدن را به ‌آن عادت دهیم؟ حقیقت خودم هم زیاد نمی‌دانم ولی تحقیق می‌کنم تا برای یادداشت بعدی که احتمالا فردا بنویسم بتوانم راه‌های مناسبش پیدا کنم و به شما نیز بگویم.

اگر راه‌هایی برای سحرخیز شدن و داشتن خواب به موقع و کافی می‌دانید خوشحال می‌شوم با من به اشتراک بگذارید و اگر هم نه سری به نظرات این یادداشت بزنید تا شاید بتوانید راه حلی پیدا کنید.

خیلی سپاسگزارم که تا اینجا مطالعه کردید و با من همراه بودید. ممنونتان خواهم بود اگر از این یادداشت بهره بردید اندک مقداری کمک مالی از طریق این لینک دونیت برایم انجام دهید تا بتوانم به یادداشت نوشتنم ادامه بدهم.

امین ساما


خواب کافیتغییر سبک زندگیلایف استایلصبحانهروتین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید