ویرگول
ورودثبت نام
Mehrdad Gholamian
Mehrdad Gholamian
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

راهکارهای شکم عضلانی و تخت



اگر تا حالا در مورد درست کردن عضلات شکم در سطح وب به مطالبی برخورده باشید مشاهده می‌کنید که عموماً یک سری حرکت مخصوص و عجیب غریب را معرفی می‌کنند و می‌گویند که این دیگه همان حرکتی است که شکم بخت برگشته را شش تکه می‌کند.البته در این مطلب هم من سعی می‌کنم حرکت‌های جدید را معرفی کنم اما تمام تلاش من این است که بگویم از کجا باید شروع کنید. این مسئله خیلی مهم است چرا که وقتی قصد داریم چربی های شکم را آب کنیم همه افراد در یک شرایط یکسان نیستند.من در این مطلب جسارتاً قصد دارم شما خوانندگان عزیز را براساس درصد چربی بدن تقسیم‌بندی کنم و بر همین اساس بگویم تکلیف شما و شکم شش تکه چیست؟!چون فردی که بالای ۳۰ درصد چربی دارد با فردی که ۱۲ درصد چربی دارد، برای بدست آوردن شکم شش تکه، مسیر و راه یکسانی را در پیش ندارد. ، مکمل کمک چندانی نمی‌کند
چرا؟چون شرایط شما بحرانی است و نیاز اصلی، تغییر در رژیم غذایی است. اما وقتی مکمل مصرف می‌کنید با خود می‌گویید:
اشکالی نداره اگر زیاد به رژیمم پایبند نباشم، من که مکمل مصرف می‌کنم!وقت برای مصرف مکمل همیشه هست.۳: قرار دادن بدن در شرایط کالری منفی
برای اینکه به این هدف برسید نیازی نیست به خودتان گرسنگی بدهید. تنها باید با ورزش کردن میزان مصرف کالری توسط بدن را بالاتر ببرید. وقتی از ورزش صحبت می‌کنم منظورم انجام هوازی به صورت بلند مدت نیست! (آیا با شمارش کالری می توان به اهداف تناسب اندامی خود برسیم)منظورم انجام تمرینات اینتروال است. به این مطلب مراجعه کنید. (برنامه تمرینی اینتروال برای چربی سوزی) البته منظورم این نیست که با وزن ۱۱۰ کیلو و چربی بالای ۳۰ درصد از همان ابتدا بروید سراغ شدیدترین تمرینات اینتروال، اما باید از یک جایی کار را شروع کنید.

تیپ بدنی
هیچ صحنه‌ای در یک باشگاه بدنسازی، خنده‌دارتر و در عین حال غم انگیزتر از این نیست که یک فرد چاق شروع به زدن کرانچ و دراز و نشست بکند!تنها اتفاقی که برای این فرد خواهد افتاد این است که بعد از گذشت مدتی و آسیب زدن به خود دیگر باشگاه نمی‌آید.پس دراز و نشست، کرانچ و سایر تمرینات مستقیم روی عضله شکم برای شما دوستان تپلم، ممنوع است. که با وزن بدن هم انجام می‌شود نیز ممنوع است. آخه شما که ۹۰ کیلو وزن‌تان است و ۴۰ درصد هم چربی هستید بالای بارفیکس چه کار می‌کنید؟!استثنا: اگر در گذشته درصد چربی بدنی پایینی داشتید و یک ورزشکار هم بودید، می‌توانید از این نوع حرکات مستقیم روی عضله شکم استفاده کنید چرا که سریع‌تر می‌توانید خود را با شرایط جدید تطبیق بدهید.پس در باشگاه چه کار کنیم؟
کاری که باید در این مقطع بکنید انجام تمرینات ترکیبی مثل: ددلیفت، اسکوات و انواع پرس‌ها است. این حرکات عضلات بیشتری را درگیر خود می‌کنند و در ضمن کالری بیشتری هم می‌سوزانید.اگر سطح چربی بدن بین ۳۰-۲۰ درصد است:
اگر در این شرایط قرار دارید هم‌چنان بخش اعظم تلاش و تمرکزتان باید روی رژیم غذایی باشد. البته در اینجا می‌توان روی مکمل‌ها کمی حساب باز کرد. در این شرایط می‌توانید ۲۰ درصد مواد مغذی را از مکمل‌ها تامین کنید. مکمل‌هایی مثل: وی و آمینو برای تامین پروتئین و گلوتامین برای ریکاوری در این مرحله خیلی خوب جواب می‌دهند.

تغذیه‌ای لازم
در این مرحله می‌توانید هفته‌ای یکبار از تکنیک روزه داری متناوب استفاده کنید. این روش را نمی‌توانید هر روز ادامه بدهید!آیا تمرینات شکم، چربی را آب می کند؟
۴ عضله شکمی داریم:ماهیچه راست شکمی
ماهیچه عرضی شکمی
ماهیچه مایل خارجی
ماهیچه مایل داخلی



رژیم غذاییچربی سوزیمهرداد غلامیان پرورش انداممربی بدنسازیمربی انلاین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید