ویرگول
ورودثبت نام
ئاریان
ئاریان
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

فراموشی!

چند وقت پیش با دیدن باقی مانده حجم بسته اینترنتم دریافتم که اگر همینطور ادامه بدم کل حجم تلف می شود.

من هم بنا به عادت همیشگی رفتم لیست سریال های برتر رو ببینم و به دلیل زیاد فیلم و سریال دیدن در گذشته انتظار داشتم تو صد تای اول لیست سریال خاصی پیدا نکنم. اما یک دفعه کاور یه سریال که خیلی غریب به نظر میومد نظرم رو جلب کرد.
با احتساب اینکه این سریال رتبه ی ۴ داره شک کردم به اینکه شاید قبلا دیده باشم. اما با خواندن داستان و دیدن تریلر سریال از ندیدن آن مطمئن شدم.

Band of Brothers
Band of Brothers



با خوشحالی تمام قسمت هایش را به دانلود منیجر سپردم و رفتم سراغ کارهای دیگر به امید اینکه حضور من در امواج وای فای خللی ایجاد نکند و سریع تر دانلود شود.
چند روز بعد، پس از دیدن پنج قسمت از سریال فهمیدم که این سریال رو قبلا دیده ام. نه خیلی وقت پیش، همین پارسال، یکهو یاد یک خاطره مأیوس کننده ی دیگه ای افتادم.
پارسال یکی از دوستان یک کتاب به اسم سگ از شمیت بهم هدیه داده بود. به دلیل حجم کم، آن را داخل کیفم گذاشتم که اگر جایی مجبور شدم منتظر بمانم حداقل این کتاب دم دستم باشد.خواندمش و کلی هم لذت بردم. گاهی اوقات یاد پیرمرد توی کتاب می افتادم و به این فکر میکردم که چرا؟!
۴ ماه پس از خواندن کتاب درحال آماده شدن برای رفتن به سفری کوتاه مدت، برحسب عادت کتاب نخوانده ای را می خواستم انتخاب کنم و با نگاهی به کتاب خانه، کتاب سگ رو برداشتم.
در حالی که به آخرای کتاب رسیده بودم پی بردم که این کتاب را قبل تر خوانده بودم و یکهو تمام خاطراتم از کتاب به جای خود برگشت. یادم افتاد که حین خواندن کتاب، از آنجایی که نژاد سگی که دکتر داشت را نمی دانستم کلی درموردش سرچ کرده بودم.

Beauceron
Beauceron


با فکر کردن به اتفاقات بالا هیچ بعید نیست که شاید روزی دل کسی را رنجانده ام و یادم نباشد.

و یا اینکه قبل تر به یکی از خواسته هایم رسیده ام و خودم آن را ول کرده ام و به دلیلی که یادم نمی آید، الآن فراموشش کرده ام.
حرف دلم رو به کسی که نباید، نگفته باشم و الآن یادم نیاید؟
قبل تر بیتکوین نخریده باشم و الآن از حافظه ام پاک شده باشد؟
غریبه ای که چند وقت پیش داخل مترو بهم زل زده بود آشنا نباشد و من فراموش کرده باشم؟
مشکلاتی که الآن دارم حاصل نتیجه ی کارهایی که در حال حاضر از یاد برده ام نباشد؟


مدت زمان سریال ۵۹۴ دقیقه است و با احتساب توانایی که در فراموش کردن کل این سریال داشته ام و با فکر کردن به اینکه می توان در زمان خیلی کمتری هم گند های جبران ناپذیر زد، تمام بدنم از استرس به لرزه می افتد. و با فکر به اینکه هیچ داشته و نداشته ای ارزش این حال را ندارد و امکان اینکه اتفاقات تلخ، ناکامی و شکست ها راهم لا به لای اتفاقات خوب و مهم فراموش کرده باشم حالم بهتر می شود.

فیلم سریالکتابدلنوشتهفراموشیاولین متن
برنامه نویس علاقه مند به تکنولوژی، ادبیات و تئاتر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید