ویرگول
ورودثبت نام
پوریا گودرزی
پوریا گودرزی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

حرکت شنا سوئدی چیست؟ چرا انجام آن در بدنسازی مفید است؟

همه ما میدونیم که ورزش چقدر میتونه برای بدن مفید باشه. در واقع چقدر که چه عرض کنم،‌ واقعا مفیده!‌ اما باید بدونیم چه تمرین‌ها و حرکت‌هایی خوب هستن و بیشترین تاثیر رو برای ما دارن. یکی از این حرکت‌های مفید شنا سوئدی هست. این حرکت بدون نیاز به هیچ وزنه‌ای و صرفا با وزن خود بدن انجام میشه. ورزشکارا خوب میدونن که چقد این حرکت بدن رو خوش استایل و خوش فرم میکنه و باعث میشه لباس خیلی قشنگ توی بدن وایسه. اما این حرکت یه اصولی داره،‌یه روشی داره،‌ همینجوری نیستش که بگیم اوکی چونکه شنا سوئدی وزنه نمیخواد پس میتونیم راحت انجامش بدیم. نه اصلا، اتفاقا جزو یکی از سخت‌ترین حرکات بدنسازی محسوب میشه که انجامش کار هرکسی نیست. واقعا مهارت میخواد. خود منم اوایل به سختی میتونستم بیست تا شنا برم اما با تمرین و مطالعه روش صحیح انجام شنا سوئدی الان خیلی راحت میتونم هر تعدادی که دلم خواست شنا برم.


البته دوستای من حواستونو خیلی جمع کنید هر تمرین ورزشی‌ای علاوه بر امادگی قبلی،‌ نیاز به یه بدنی داره که سوخت و سازش خوب باشه. سوخت و ساز خوب یعنی چی؟ یعنی مصرف غذای خوب و مفید، پروتئین کافی،‌ کالری مفید،‌ کلا باید رژیم غذایی خوبی رو رعایت کنید. نکته مهم بعدی میزان خواب هستش که باید خواب شبانه کافی داشته باشید دوستان من. عزیزان تمرینات بدنسازی مثل شنا سوئدی واقعا سنگینن و انرژی رو میگیرن. پس حتما حواستون به کارایی که گفتم باشه.


تا الان خواستم ذهنتونو آماده کنم و یسری نکات کلیدی در مورد این تمرین رو براتون بگم،‌ پیشنهاد می‌کنم یه مقاله کامل و مفیدی که در مورد شنا سوئدی تو وبسایت دکتر ادوارد نوشتیم رو بخونید. اگه سوالی بود حتما ازمون تو کامنتا بپرسید و اینکه امیدوارم براتون مفید باشه.

ورزشیبدنسازیشناشنا سوئدیتمرینات بدنسازی
دانشجوی دامپزشکی، علاقه‌مند به کوهنوردی و شاغل در برنامه نویسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید