ویرگول
ورودثبت نام
ویرگول
ویرگول
خواندن ۵ دقیقه·۲ ماه پیش

دل‌نوشته‌ها تا محبوب‌ترین پست‌ها، مروری بر تیر ماه ویرگول

همه ما در طول روز، لحظات تلخ و شیرینی رو تجربه می‌کنیم اما کمتر کسی از ما، درباره اون‌ها صحبت‌ می‌کنه. نوشتن این تجربیات جسارت زیادی نیاز داره؛ باید انقدر قوی باشی که از لحظات سخت و آسونت برای بقیه بنویسی!

روزانه دل‌نوشته‌های زیادی توی ویرگول منتشر می‌شن؛ از موفقیت‌ها و شکست‌ها، غم‌ها و شادی‌ها، ناامیدی‌ها و امیدواری‌ها و... . اول از هر چیز ممنونیم که ویرگول رو شریک لحظات‌تون می‌کنین، چرا که از همین لحظات همه ما یاد می‌گیریم و در گوشه کنار زندگی‌‌مون از تجربیات همدیگه استفاده می‌کنیم. اینجا بخشی از پست‌های جذاب و پرمخاطب کاربران فعال ویرگول رو معرفی می‌کنیم.

پست‌های جذاب و پرمخاطب تیر ماه ویرگول

سبا بابایی «چالش روز نوشته‌هایم»:

«اگه چیزی هست که برات مهمه و بهت انگیزه و انرژی میده ازش کوتاه نیا. اگه اون چیز در راستای بهتر شدن خودت و روحیت و زندگیته ازش کوتاه نیا. اگه باعث میشه حالت خوب باشه و بخندی و از زندگی لذت ببری ازش کوتاه نیا. اگه بهت عزت‌ نفس و اعتماد به نفس میده ازش کوتاه نیا.»

علی داد‌خواه «کوتاه نوشته (2)»:

«هر چند در دنیای واقعی نمی‌شود منتظر معجزه بود اما در دنیای کلمه و جمله، صحبت از آن مجاز است و من تنها وقتی مشغول به نوشتن می شوم حال بهتری پیدا می کنم و شاید اگر در این حال از خدا درخواستی داشته باشیم، معجزه اتفاق بیفتد و ما به آنچه در دل آن را آرزو می کنیم، در واقعیت به آن برسیم.»

پیشگوی معبد دلفی «یک ماه زندگی نامسالمت آمیز با مخلوطی از هفت خان رستم و اسفندیار»:

«پنج روز... پنج روز از زمان عفو مشروط می‌گذره و من همچنان در تقلای دست به کیبورد شدن به سر می‌برم. باور کنین دلم می‌خواست همون روز اول آزادی (آزادی کاذب) بنویسم اما انگار بعد از امتحانات نهایی دیگه نمی‌شه از لذت‌های سابق لذت برد؛ انگار هنوز باید منتظر بمونم تا ذهن و مچ هام به یاد بیارن...»

مرداب پیر «این داستان:سلام؛ من دامبیا هستم.»:

«یهو صدای رعد و برق اومد و باد تندتر وزید و برگ‌های بیشتری رقصیدن گرفتن و پرنده‌های بیشتری توی آسمون پرواز کردن و بارون قطره‌قطره روی صورتم نشست! برای اولین بار بود که همچین حس خوبی رو داشتم! یهو به خودم اومدم و به ژانت نگاه کردم؛ بارون موهای صاف زیباشو حسابی خیس کرده بود! و به چهره‌ش ژست خاصی داده بود، از صورت ژانت گرفتم و عین روانی‌ها بهش خیره شدم و اون هم حسابی تعجب کرده بود! گفتم: (ژانت، ژانت قشنگم! ترکیب بارون با موهات و صورتت چقدر قشنگه…) مثل همیشه شروع به خندیدن کرد!»

هیدن «شب»:

«از لای میله‌ها آسمون رو نگاه می‌کنم، امشب تنهاییم رو با ماه تقسیم کردم و در عوض یکم از غربت شب رو از نور مهتاب گرفتم
غبار افکارم تو آسمون، زندونِ ستاره ها شده
صدای آوازِ دلم هوای پر از خاک رو می‌شکنه و شهر سیاه تر از ذاتش می‌شه
سایه سکوتِ خاطراتِ تو قلبم کر کنندس
و من؛»

مریم «خواستم کمی مریم باشم.(قسمت اول)»:

«یک روزی همانند امروز، آغاز کردم به نوشتن؛ لحظات خوبی برایم ساخت. امروز نوشتم بدون هیچ دلیل خاصی، نه برای اینکه در آینده پاداشی بگیرم و نه برای اینکه در جایی معین قرار بگیرم. صرفا آغاز کردم به نوشتن. دقیقا همان‌طور که در آن زمان تصمیم گرفتم برای ماه کبود بنویسم...»

رشمند «برای خودتان بنویسید»:

«هنگام نوشتن این مورد را در نظر بگیرید که ۶ ماه گذشته به‌دنبال چه چیزی بودید. تمرکز بر ایده‌هایی که می‌توانست شما را شگفت‌زده کند یا موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شود. اگر عمق‌نویس هستید، بهتر است بدانید جزئیات بیشتر نسبت‌به خِرَد مرسوم ارجحیت بیشتری دارد. نحوه‌ نگارش شما بایستی اعتراض به سطحی‌نویسی باشد که فقط با چرندیات سعی در پر کردن مغز خواننده دارد.»

ما بر این باوریم که داستان‌های شما توانایی الهام‌بخشی و آموزشی بودن رو دارن. به همین دلیل قصد داریم هر ماه پست‌های پرمخاطب و پست‌هایی که از طرف شما انتخاب می‌شن رو بهتون معرفی کنیم.

کاربران فعال تیر ماه ویرگول، چه کسانی بودن؟

تیر ماه پر از فعالیت‌های جالب و پست‌های خواندنی توی ویرگول بود. بیاین باهم نگاهی به برخی از بهترین‌های این ماه بندازیم:

رکوردزن مطالعه توی ویرگول

ع.رامک با حدود ۲۲ ساعت مطالعه توی ۳۰ روز (یعنی با میانگین روزانه تقریبا ۴۴ دقیقه مطالعه)، نشون داد که چقدر به خواندن مطالب ویرگول علاقه‌منده.

فعال‌ترین عضو توی نظردهی

رسول والی سیچانی با ارسال ۳۹۳ نظر، مشارکت فعالی توی گفت‌وگوها و تبادل نظرها داشته. مشارکت فعال توی بحث‌ها به غنی‌تر شدن محتوا کمک می‌کنه و فضا پویا‌تری رو برای تبادل افکار و ایده‌ها ایجاد می‌کنه.

دست‌ودل‌بازترین فرد توی لایک‌ کردن

ناصر اعظمی با ۱,۲۵۳ لایک، حمایت قابل توجهی از نویسندگان و محتواهای ویرگول کرده. لایک کردن نه تنها باعث تشویق نویسند‌های ویرگول می‌شه، بلکه به سایر کاربران هم توی پیدا کردن محتواهای ارزشمند کمک می‌کنه.

داغ‌ترین پست

پست «دوپینگ مجاز برای کنکوریای ۱۴۰۳ :) (آپدیت شده)» تونسته توجه زیادی از کاربرها رو به خودش جلب کنه و بحث‌های جالبی رو توی کامنت‌ها باز کنه.

محبوب‌ترین پست‌های ماه

پست «آیا من ADHD دارم؟ آیا من بیش‌فعالم؟ چگونه تمرکز و پرفورمنسم را بهبود دادم.» از علیرضا پورعابدین و پست «من از این سگ کمترم!» از دست‌انداز هم محبوبیت زیادی رو بین کاربران داشتن و تونستن کلی لایک توی این ۳۰ روز جمع کنن.

نویسنده خلاق ماه

احمد رفیعی با جذب ۶۸ فالوور جدید توی این ۳۰ روز، نشان داده که قابلیت نوشتن محتوا‌های جذاب رو داره و داره کلی طرفدار برای خودش جمع می‌کنه.

ممنون که این ماه انقدر توی ویرگول فعال بودین و پست‌های کاربردی و جذاب منتشر کردین. بی‌صبرانه منتظر خوندن تجربیات، دیدگاه‌ها و مطالب جدید شما توی ماه آینده هستیم.
یادتون نره ما رو توی اینستاگرام و لینکدین دنبال کنین، چون داریم به نویسنده‌های خوب‌مون کمک می‌کنیم مطالب مفیدشون بیشتر دیده بشه. پس پست‌ها و استوری‌ها رو دنبال کنین تا چیزهای جالب رو از دست ندین! راستی، اگه مطلبی خوندین که فکر می‌کنین جالبه، با ما به اشتراکش بذارین تا به بقیه هم معرفیش کنیم.
حالا باید ببینیم در مرداد چه می‌کنین! منتظر پست‌ مرداد ماه ویرگول باشین. فراموش نکنین که باهم می‌تونیم ویرگول رو جایی بهتر برای یادگیری و اشتراک دانش تبدیل کنیم.


ویرگول،

جایی برای خواندن و نوشتن!

ویرگولتیر ماهآنچه گذشتماه
ویرگول یک شبکه اجتماعی برای محتوای فارسی است. از خواندن و نوشتن لذت ببرید...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید